مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد که به درخواست کارلوس کی‌روش و برای منافع تیم ملی قید حضور در نفت تهران را زده است.

افشین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره توافقش با تیم نفت تهران و انصراف از حضور در این تیم برای ماندن در تیم ملی، ادامه کار در این تیم، کمک‌هایی که تیم ملی نیاز دارد و بحث درخواست از حسن روحانی برای حضور در تمرین ملی‌پوشان فوتبال ایران صحبت کرده است. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: چه شد که با نفت توافق کردید، اما باتوجه به وضعیت تیم ملی و منافع ملی ترجیح دادید از حضور در این تیم انصراف دهید و همچنان به عنوان مدیر ورزشی تیم ملی به کارتان ادامه دهید؟

من به تیم ملی تعهد اخلاقی داشتم و به‌همین دلیل ترجیح دادم به کارم با این تیم ادامه دهم. وقتی کارلوس کی‌روش و مهدی تاج و دیگر مسئولان فدراسیون خواستار ادامه حضور من در تیم ملی شدند، تصمیم گرفتم که بمانم تا رفیق نیمه راه نباشم، اما اینکه ماندم و قید قرارداد خیلی خوب نفت را زدم و منافع ملی را ترجیح دادم، مسئله‌ای است که دیگران باید درباره آن قضاوت کنند.

تسنیم: حضور در تیم نفت برای شما یک فرصت نبود تا دوباره به‌عنوان سرمربی کار فنی انجام دهید؟

چرا، اما ترجیح دادم در تیم ملی باشم و اینجا به پرچم کشورم خدمت کنم. باید از آقایان گلرخسار و شهریاری هم تشکر کنم که در باشگاه نفت به من اعتماد کردند و باز هم از آنها ممنونم که به‌خاطر منافع ملی ترجیح دادند در این مقطع من با تیم ملی به کارم ادامه بدهم. برای پیوستن به نفت هم هیچ مشکلی نبود و اگر قرارداد را امضا می‌کردم، می‌توانستم در این تیم کارم را آغاز کنم.

تسنیم: حالا که خودتان همچنان در تیم ملی به کارتان ادامه می‌دهید، چه انتظاری برای کمک شدن به تیم ملی دارید. به هرحال برنامه‌های لیگ و تیم ملی هم تغییر کرد و اکنون در آستانه بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ انتظار کمک شدن به تیم ملی می‌رود.

تیم ملی برای شخص نیست و برای کشور است. مردم کشور هم با پیروزی تیم ملی و صعودش به جام جهانی خوشحال می‌شوند. این حمایتی که از آن صحبت می‌شود هم نباید زبانی باشد و باید عملی شود. من هم عضو کوچکی از خانواده خیلی بزرگ تیم ملی هستم که باید از نام ایران و پرچم ایران دفاع کرده و برای بالا بردن آن تلاش کنیم. پشت تمام تقاضاهای ما این است که هرکسی به هر طریقی که می‌تواند کمک کند.

تسنیم: اکنون تیم ملی به چه کمک‌هایی نیاز دارد؟

کمبودها و مشکلاتی برای رفتن به جام جهانی داریم که بارها اعلام شده است. صعود به جام جهانی افتخاری برای همه است و برای هیچ شخصی نیست. اگر هم من ماندم، خواستم به تیم ملی کمک کنم تا همراه با تیم ملی به جام جهانی بروم. اکنون هم امیدوارم که همه به تیم ملی کمک کنند.

تسنیم: بحث‌هایی هم در رابطه با کمک دولت و حتی حضور حسن روحانی در تمرین تیم ملی شده است. به‌عنوان مدیر ورزشی تیم ملی پیگیر این مسئله هستید تا ملی‌پوشان با رئیس جمهور دیدار کنند؟ اصلاً مسئولان فدراسیون این خواسته را پیگیری می‌کنند؟

همه دولتمردان، رؤسا، نمایندگان مجلس و دیگر ارگان‌ها باید به فوتبال ملی که باعث خوشحالی مردم می‌شود، کمک کنند. همه باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات و نواقصی که تیم ملی دارد از میان برداشته شود و راه را برای صعود به جام جهانی هموار کنند، چون این افتخار برای همه است.

تسنیم: پس چنین درخواستی وجود دارد؟

هرکسی بتواند پا پیش بگذارد و به تیم ملی کمک کند، خوشحال می‌شویم و فقط امیدوارم دست از حمایت از تیم ملی کشیده نشود. هرکسی راهکاری برای موفقیت دارد از او تشکر می‌کنیم و من به‌عنوان مدیر تیم ملی دست دراز کرده و دست او را به گرمی می‌فشارم.

تسنیم: داستان پرواز چارتر برای تیم ملی چه شد؟

این مسائل هم پیگیری می‌شود و امیدوارم امکانات برای تیم ملی فراهم شود.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.