رسانه‌های عربستان بعد از پایان نشست مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور و امارات با کشور عراق، به اختلافات دو طرف پرداخته و صحبت‌های آنها را در خصوص میزبانی در ایران بازتاب داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حتی برگزاری نشست روسای فدراسیون فوتبال کشورهای عربی در دوحه قطر نتوانست به اختلافات کشور عراق با کشور عربستان برای میزبانی در ایران خاتمه بدهد. از آنجا که عراق حق میزبانی در خاک این کشور را ندارد، کشور ایران را به عنوان میزبان مسابقات خود در راه انتخابی جام جهانی روسیه تعیین کرده است. این موضوعی است که عربستانی‌ها با آن مخالف بوده و حاضر نیستند برای بازی با عراق، به ایران سفر کنند.

نشست «احمد عید» رئیس فدراسیون عربستان با «عبدالخالق مسعود» رئیس فدراسیون عراق در حاشیه جلسه کشورهای عربی برای بررسی این موضوع هم نتیجه ای نداشت.

روزنامه الشرق الاوسط درباره این جلسه ضمن انعکاس صحبتهای احمد عید و مسعود، در گزارشی نوشت: «هدف این جلسه حل مشکل عراق با دو کشور امارات و عربستان برای میزبانی این کشور در ایران بود که با مخالفت عربستان و امارات همراه بوده است. خالق گفت که در این جلسه به تفاهم نرسیدیم ولی ما همچنان به میزبانی در ایران اصرار داریم. همچنین احمد عید گفت: ما با عراق در ایران بازی نخواهیم کرد. این تصمیم فیفا است. امیدوارم کشور عراق بتواند به زودی مسابقاتش را در خاک خودش برگزار کند.»

در ادامه این گزارش به نقل از «یوسف السرکال» رئیس فدراسیون امارات هم آمده است: «تا دو هفته آینده وضعیت میزبانی عراق مشخص خواهد شد.»

همچنین «عبدالحسین عبطان» وزیر ورزش و جوانان عراق با تاکید بر اینکه عراق قطعا در ایران از عربستان و امارات میزبانی خواهد کرد، به «العربیه» گفت: دلیل اصلی این موضوع تماشاگران ما هستند که می توانند به راحتی به ایران بروند.

العربیه همچنین گفتگوی تلفنی احمد عید رئیس فدراسیون عربستان با یک برنامه را بازتاب داده است. احمد عید با تکرار ادعاهای خود، گفت: تیم ملی عربستان ابدا برای بازی با عراق به ایران نخواهد رفت.

Euro Football Fantasy Leaderboard
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.