نیکیتا کامایف که پیشتر مدیر اجرایی آژانس ضددوپینگ روسیه بود، پیش از مرگش اعلام کرده بود می‌خواهد اطلاعاتی درباره دوپینگ در ورزش روسیه افشا کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از Inside the games، کامایف ۵۲ ساله در روز ۱۴ فوریه در گذشت. دلیل مرگ او حمله قلبی اعلام شده است.

بعد از رسوایی‌های مربوط به دوپینگ در روسیه و محروم شدن فدراسیون دوومیدانی این کشور، کامایف اعلام کرده بود می‌خواهد اطلاعاتی درباره پنهان کردن دوپینگ افشا کند. طبق گزارش آژانس خبری TASS، کامایف قصد داشته است کتابی در این زمینه بنویسد اما به دلیل مشکل پیدا کردن با یک ناشر آمریکایی، این ایده را رها کرده است.

اطلاعاتی که قرار بوده است کامایف در اختیار ناشران قرار دهد، درباره آزمایشگاهی مخفی در روسیه بوده که از آن استفاده می‌شده است. کامایف در ماه دسامبر گذشته از سمت خود به عنوان رییس آژانس ضددوپینگ روسیه استعفا کرد. رامیل خابریف که پیش از این دبیر کل آژانس ضد دوپینگ روسیه بوده است، در این باره گفت: این به نظر یک تخلف بزرگ می‌آید. او بعد از اینکه از اسکی آمد، گفت قلبش درد می‌کند. او هیچ وقت ناراحتی قلبی نداشت. حداقل من از این قضیه اطلاع نداشم. شاید همسرش درباره این مشکل چیزی بداند.

وادا به دلیل عدم اطاعت آژانس ضد دوپینگ روسیه از قوانین بسیار این آژانس را مورد انتقاد قرار داده است. آزمایشگاه مسکو اعتبار خود را به دلیل این مساله از دست داده است.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.