شروع لیگ و چند هفته ابتدایی آن برای پرسپولیسی‌ها کمی ناخوشایند بود. چندین هفته پیاپی اشتباهات داوری علیه این تیم صدای طرفداران این تیم را درآورد

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ لیگ پانزدهم از حیث حاشیه در داوری در نوع خودش بی‌نظیر بوده و انواع و اقسام تصمیمات عجیب و غریب از سوی داوران و مسئولان آن‌ها را در این بین دیده‌ایم. نگاهی کوتغه و گذرا داریم به اتفاقات دو سه ماه اخیر داوری در ایران که با خداحافظی قهرمانی به اوج خودش رسید.

شروع لیگ و چند هفته ابتدایی آن برای پرسپولیسی‌ها کمی ناخوشایند بود. چندین هفته پیاپی اشتباهات داوری علیه این تیم صدای طرفداران این تیم را درآورد و کار تا جایی پیش رفت که بعد از بازی پرسپولیس - ذوب‌اهن که اشتباهات فغانی نتیجه بازی را عوض کرد و از سوی کمیته داوران هم ۴ جلسه محروم شد، واحد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با فدراسیون فوتبال تماس گرفت و در مورد این اشتباهات پر تعداد سوالاتی را مطرح کرد. 

این اشتباهات ادامه داشت و زرگر در بازی راه آهن - استقلال چنان قضاوت عجیبی کرد که داریوش سعید در یادداشتی انتقادی در واکنش به این همه اشتباه نوشت که بهتر است داور از خارج بیاورند تا مردم شاهد این شاهکارها و فجایع نباشند. 

در حالی که کمیته داوران کاری به جز محرومیت‌های ۴-۵ جلسه‌ای از دستش برنمی آمد، دبیر کل فدراسیون فوتبال به حمایت از داورها پرداخت. علیرضا اسدی گفت که داوری‌ها از فصول قبل بهتر شده و این را او نمی‌گوید؛ بلکه آمار می‌گوید! 

اشتباهات ادامه داشت و زرگر که در بازی پرسپولیس - سایپا اشک هواداران پرسپولیس را درآورده بود و گفته بود از داوری خداحافظی می‌کند، حسابی یحیی گلمحمدی را عصبانی کرد  و در بازی تراکتور - ذوب‌آهن چند بار داور به یحیی تذکر داد. 

این اشتباهات صدای مهدی تاج را هم درآورد و رییس سارمان لیگ طی نامه‌ای به علی کفاشیان از او خواست تا به فکر چاره باشد. او در انتهای نامه خود نوشت: با توجه به شرایط موجود نیاز است که شما به صورت جدی به بحث داوری در لیگ‌های ایران ورود کرده و با مدیریت‌تان این مسایل را حل و فصل کنید.

دریای متلاطم داوری کمی داشت آرام می‌شد و یک ماه آرامی را پشت سر می‌گذاشت که ناگهان اواخر هفته پیش خبر آمد محسن قهرمانی قرار است با نوشته‌ای جنجالی از داوری خداحافظی کند. 

سرانجام محسن قهرمانی از داوری خداحافظی کرد و اعلام کرد برای فوتبال ایران متاسف است! این خداحافظی واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. پرسپولیسی‌ها در جریان بازی تیمشان با گسترش منی‌گفتند: «محسن قهرمانی؛ بری دیگه برنگردی» و استقلال هم در بیانیه‌ای رسمی از مدیریت بازی قهرمانی انتقاد کردند و پرسیدند در کجای دنیا داوری میانه فصلف تصمیم به خداحافظی می‌گیرد و دو تیم را تحت الشعاع قرار می‌دهد؟ حیدر سلیمانی هم در گفتگو با ما اعلام کرد قهرمانی یا نباید به داوری بازمی‌گشت، یا حالا که برگشته بود باید ادامه می‌داد.

Euro Football Fantasy Leaderboard
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.