رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال گفت: ما با علی کفاشیان، مهدی تاج و هیچ فردی تعارف نداریم و دنبال اصلاح ساختار فدراسیون فوتبال هستیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر عابدینی در مورد جلسه امروز (پنج‌شنبه) رسیدگی به اسناد مالی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به اینکه نیمی از هفته گذشته بین‌التعطیلی بود ما عملا ۳ روز کاری داشتیم و ۲ روز آن فعال بودیم و یک روز من خودم به کارها رسیدگی کردم. 

وی ادامه داد: ما درخواست داشتیم که به جای مجمع روز شنبه، ۲ ماه آینده مجمع فوق‌العاده تشکیل و در آن گزارش مسائل مالی را ارائه دهیم اما این اتفاق نیفتاد تا امروز دور هم جمع شویم. روز گذشته دوستان به من گفتند اگر می‌شود یک روزه گزارشی تهیه کنند که من منظور آنها را نفهمیدم چون نمی‌شود یک روزه گزارش مالی تهیه کرد مگر اینکه گزارش باری به هر جهت باشد. ما قرار است به صورت دقیق و کارشناسانه در مورد مسائل مالی گزارش تهیه کنیم.

عابدینی تصریح کرد: درخواست داریم تا از چند سال پیش بودجه را مورد بررسی قرار دهیم چون واقعا به صورت اجمالی نمی‌شود صحبت خاصی کرد و تصمیم‌گیری خاصی انجام داد. باید ببینیم که ما از افراد چه می‌خواهیم حتی باید بگویم هر اسنادی که خواستیم در اختیار ما قرار دهند. در مجموع واقعیت امر این است که در بخش مالی ابهاماتی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال افزود: اولا باید ببینیم چطور ارز به حساب شخصی ریخته شده و آیا مصوبه این مسئله در آیین‌نامه بوده است یا نه. 

عابدینی در ادامه گفت: ۳ نوع ابهام وجود دارد، یک ابهام ساختاری که مربوط به آیین‌نامه‌هاست مثلا در کمیته توسعه مشخص نیست که عزل و نصب‌ها چگونه است و براساس کدام آیین‌نامه این اتفاقات می‌افتد. این ابهام ساختاری است.

وی افزود: دومین ابهام، مالی است که مثلا گفته می‌شود باشگاه استقلال یک میلیارد بدهی دارد اما مسئولان این باشگاه می‌گویند ۱۰۰ میلیون هم طلبکار هستند و الان مشخص نیست که حق با کدام طرف است. همه چیز باید بررسی شود.

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در مورد بحث سازمان لیگ هم این ایراد وجود دارد. مثلا چطور یک باشگاهی که در حال سقوط بوده ۷۰۰ میلیون گرفته اما ۲ باشگاهی که زیر نظر وزارت ورزش بوده‌اند ۳ میلیارد پول گرفته‌اند؟ باید ببینیم این تعادل چطور برقرار شده است. از کجا معلوم که آن ۲ باشگاه می‌توانستند قهرمان یا نایب قهرمان شوند یا اینکه آن باشگاهی که در حال سقوط بوده به پول احتیاج بیشتری داشته است.

عابدینی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم هیئت رئیسه باید فکری اساسی در مورد این ابهامات بکند، همچنین در مورد تقسیم و حسابرسی پول به عدالت برسیم. 

وی ادامه داد: ابهام سوم هم مربوط به ارتباط هیئت رئیسه و مجمع است اینکه باید دبیرخانه‌ای تشکیل شود که افکارسنجی کند نه اینکه فقط سالی یک بار مجمع برگزار شود. وظیفه این دبیرخانه این است که دغدغه‌های مجمع را به هیئت رئیسه منتقل کند. 

عابدینی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در مورد اسپانسر سازمان لیگ گزارشی دریافت کرده است یا خیر گفت: چنین گزارشی نگرفتیم و به دست ما نرسیده است. 

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال در مورد جلسه روز شنبه مجمع گفت: ابتدا خواستار این هستیم که دبیرخانه مجمع فعال شود ضمن اینکه در حال حاضر بحث ما استیضاح و دیگر مسائل نیست بلکه روشن شدن افکار عمومی است.

وی افزود: برخی از مشکلات ساختار ذهن دوستان است که شمشیر را برای فوتبال بسته‌اند نه کفاشیان. ما حتما گزارش کمیسیون را ارائه خواهیم داد و هیچ تعارفی با دوستان نداریم. این مسئولیت را خود کفاشیان ابلاغ کرده و قطعا کسی که شجاعت دارد این کار را بکند ما نیز از کار وی سوءاستفاده کرده و به بررسی صورتحساب‌ها می‌پردازیم.

عابدینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کسی به او و اعضای گروه بررسی حساب‌های مالی فدراسیون فشار آورده است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند به من فشار بیاورد اعتقاد دارم که افراد ما دنبال اخلاق هستند. 

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری مجمع فوق‌العاده تصریح کرد: اعلام کردیم که گزارش را نمی‌توانیم زودتر بدهیم و درخواست کردیم که اگر بشود این گزارش تا دو ماه دیگر تحویل داده شود. دلیل ما این بود که اولا اگر تنشی به وجود می‌آمد تیم ملی را در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا و همچنین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان را تحت تاثیر قرار می‌داد. 

وی ادامه داد: دومین موضوع این است که به این سوال پاسخ دهند که برای دو تیم استقلال و پرسپولیس چه کاری کردند. 

عابدینی خاطرنشان کرد: من با کفاشیان، مهدی تاج و هیچ فردی تعارف ندارم و دنبال اصلاح هستیم. دوستان بیایند ببیند که پیش از سال ۸۸ چه خبر بوده و اکنون چه خبر است. 

Euro Football Fantasy Leaderboard
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.