در جدول برترین گلزنان شانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا تعداد قابل توجهی از بازیکنان شاغل در لیگ ایتالیا حضور دارند.

در جدول برترین گلزنان شانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا تعداد قابل توجهی از بازیکنان شاغل در لیگ ایتالیا حضور دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تا پایان مرحله یک هشتم نهایی‌اش نه تنها به کام تیم ملی ایتالیا پیش رفته بلکه برای بازیکنان شاغل در این کشور هم مطلوب بوده است.

در حالی که تنها ۷ بازی دیگر به بسته شدن پرونده یورو باقیست بازیکنان شاغل در سری A توانسته‌اند ۳۰ گل از مجموع ۱۲۳ گل به ثمر رسیده در یورو ۲۰۲۰ را به نام خود ثبت کنند که این برابر با رکوردی است که بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس در یورو ۲۰۱۶ به ثبت رساندند.

در همین حال اما بازیکنان تیم آتالانتا بیش از ملی‌پوشان دیگر تیم‌های باشگاهی سری A جلب توجه کرده‌اند چرا که ۵ تن از آنها در این دوره یورو گلزنی کرده‌اند. پیش از این تنها سه مرتبه در تمامی ادوار جام ملت‌های اروپا رخ داده که ۵ بازیکن یک تیم باشگاهی در یک دوره از مسابقات گلزنی کنند. بازیکنان رئال مادرید در سال ۲۰۱۲، بارسلونا در سال ۲۰۰۰ و اندرلشت بلژیک در سال ۱۹۸۴ این کار را انجام داده بودند. اگر از میان روسلان مالینوفسکی بازیکن تیم ملی اوکراین، رمو فرولر بازیکن تیم ملی سوئیس و رافائل تولوی بازیکن تیم ملی ایتالیا که همگی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده‌اند، حتی یک نفر بتواند در این مرحله یا مراحل بعدی گلزنی کند، نام آتالانتا به عنوان باشگاه به عنوان تنها تیمی که ۶ بازیکنش در یک دوره یورو گلزنی کرده‌اند ثبت خواهد شد.

رده‌بندی بازیکنان شاغل در سری A که در یورو ۲۰۲۰ گلزنی کرده‌اند:

۱- کریستیانو رونالدو از یوونتوس ۵ گل ۲- روملو لوکاکو از اینتر ۳ گل ۳- چیرو ایموبیله از لاتزیو،‌آلوارو موراتا از یوونتوس، ایوان پریشیچ از اینتر، متئو پسینا از آتالانتا، مانوئل لوکاتلی از ساسولو، یواکیم مائله از آتالانتا همگی ۲ گل

۴- لورنزو اینسینیه از ناپولی، فدریکو کیه‌زا از یوونتوس، میکل دامسگارد از سامپدوریا، آرون رمزی از یوونتوس، گوران پاندف از جنوا، روبین گوسنز از آتالانتا، کارول لینتی از تورینو، میلان اشکرینیار از اینتر، الکسی میرانچوک از آتالانتا و ماریو پاشالیچ از آتالانتا همگی با یک گل

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.