کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای مراکشی‌ها به خاطر انصراف دیرهنگام از میزبان جام ملت‌های قاره سیاه در سال ۲۰۱۵ جرایمی سنگین در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، انصراف مراکش از میزبانی جام ملت‌های آفریقا به بهانه شیوع بیماری ابولا در سطح قاره آفریقا و بیم از انتشار این بیماری در این کشور، تاوان سنگینی برای فوتبال این کشور به همراه داشت.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا مراکش را به دلیل انصراف دیرهنگام ازبرگزاری جام ملت‌های آفریقادر سال ۲۰۱۵ (۳ ماه قبل از آغاز رقابت‌ها) تورنمنتی که در حال حاضر در گینه استوایی در حال برگزاری است، از حضور در دوره بعدی جام ملت‌های قاره‌های سیاه در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ محروم کرد.

همچنین فدراسیون فوتبال مراکش محکوم به پرداخت جریمه نقدی ۶۵۰ هزار پوندی و ۵.۹ میلیون پوند دیگر به عنوان غرامت انصراف از میزبانی رقابت‌ها محکوم شده است.

مراکشی‌ها در ابتدا از کنفدراسیون فوتبال آفریقا خواسته بوند که برگزاری رقابت‌ها را یک سال به تأخیر بیندازد تا نگرانی‌های موجود از بابت شیوع بیماری ابولا برطرف شود اما این درخواست مورد موافقت نهاد حاکم بر فوتبال قاره سیاه واقع نشد.

در همین حال کنفدراسیون فوتبال آفریقا از در نظر گرفته شدن جریمه‌ نقدی ۶۵ هزار پوندی برای فدراسیون فوتبال گینه استوایی به دلیل آشوبی که تماشاگران این کشور در دقایق پایانی برگزاری دیدار این تیم و غنا به وجود آوردند و باعث تعلیق بازی به مدت ۳۰ دقیقه شد، خبر داد.

همچنین وادیه جاری، رئیس فدراسیون فوتبال تونس را به دلیل  ادعا اخیرش از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شد. به دنبال شکست تونس مقابل گینه استوایی در مرحله یک چهارم نهایی، رئیس فدراسیون فوتبال تونس ادعا کرد که میزبان با تبانی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده است.

تورنمنت جنجالی جام ملت‌‌های آفریقای سال ۲۰۱۵ فردا شب (یک‌شنبه) با برگزاری دیدار فینال میان ساحل عاج و غنا به پایان می‌رسد.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.