پیشکسوت فوتبال ایران گفت: ایران قطعا دیگر نمی‌تواند پیروزی ۶ بر ۲ خود را مقابل کره تکرار کند اما شاید عکس نتیجه اتفاق بیفتد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، خداداد عزیزی پس از خروج از فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: چند روز پیش دانشجو از کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با من تماس گرفت و گفت یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم جوانان هستم و خواست که برنامه‌های خود را برای پذیرش این سمت ارائه دهم. 

وی افزود: امروز با حضور در کمیته فنی آموزش نظرات خود را برای سرمربیگری تیم جوانان  اعلام کردم. بحث این بود که آیا به این کار علاقه‌مند هستم یا نه که من علاقه‌ام را برای پذیرش این سمت نشان دادم. به هر حال بحث ملی است و من دوست دارم به فوتبال کشورم خدمت کنم. 

عزیزی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است فقط از اسم او استفاده شود، گفت: فکر نمی‌کنم بحث این حرف‌ها باشد. آیت‌اللهی و نبی در این کمیته هستند و دانشجو نیز با نظر آنان با من تماس گرفت. نظراتم اعلام کردم و برنامه‌های خود را ارائه دادم. حالا اینکه تا چه حد مورد تایید آنها قرار بگیرد و با من توافق حاصل شود یا نه را آنها تصمیم می‌گیرند. 

مهاجم پیشین تیم ملی در خصوص اینکه با توجه به ناکامی علی دوستی با تیم  جوانان شرایط برای ادامه کار با این تیم سخت شده است، یادآور شد: من کار سخت را دوست دارم قبول دارم که مشکلات زیادی در تیم‌های پایه وجود دارد و ما چند سالی است که نتوانسته‌ایم برای ستاره‌های قدیمی فوتبال خود از جمله علی دایی و کریم باقری جانشین مناسب پیدا کنیم.  برای حل این معضل  برنامه‌هایی دارم که آنها را به اعضای کمیته ارائه دادم. 

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که ارائه دادم این بود که سازمان لیگ به جای اینکه به باشگاه‌ها فشار بیاورد بازیکن جوان به لیست خود اضافه کنند قانونی بگذارد که تیم‌های لیگ برتری در هر مسابقه از ۲ یا ۳ بازیکن جوان در ترکیب اصلی خود استفاده کنند. اگر این اتفاق بیفتد هر هفته تقریبا ۵۰ بازیکن جوان در بازی‌های لیگ به میدان می‌روند که این کمک می‌کند بازیکن تیم جوانان تجربه کسب کنند. یکی از دلایلی که باعث شده تیم‌های پایه ما نتیجه نگیرند به این خاطر است که آنها اکثر جزو  باشگاهی نیستند و آنهایی هم که در باشگاهی عضویت دارند اصلا فرصت بازی نصیب‌شان نمی‌شود. به این خاطر این نفرات کم‌تجربه هستند. 

 عزیزی با یاد کردن از پیروزی تاریخی ۶ بر ۲ تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی خاطرنشان کرد: آن بازی یک اتفاق تکرار نشدنی بود. با توجه به پیشرفتی که فوتبال کره داشته احتمال اینکه در آینده آنها بتوانند ۶ گل به ایران بزنند وجود دارد. 

وی  گفت: در شرایط فعلی که کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران ماندنی شده چاره‌ای جز حمایت از او نداریم. مسلما کار تیم ملی در مسابقات جهانی سخت است. در جام ملت‌ها با ۳ تیم عربی همگروه هستیم که شاید از لحاظ فوتبالی از ما عقب‌تر باشند اما در جنگ روانی استادند. 

عزیزی تاکید کرد: فوتبال امارات در ۵ سال اخیر متحول شده  و قطر نیز سال‌هاست برای پیشرفت فوتبال خود خیلی سرمایه‌گذاری می‌کند. شاید ما بتوانیم فردا کره را شکست دهیم اما مطمئن باشید این تیم در مسابقات جام ملت‌های آسیا با قدرت بیشتری ظاهر خواهد شد. ژاپن، استرالیا و عراق از دیگر رقبای ایران برای کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیاست. 

پیشکسوت فوتبال ایران همچنین در مورد ماجرای اخیر دایی و مایلی‌کهن گفت: به عنوان شاگرد مایلی‌کهن و رفیق دایی اصلا موافق این قضیه نبودم. متاسفانه همه فوتبال ما حاشیه شده است. وقتی پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی کشورمان فقط به حاشیه می‌پردازد و به تنها چیزی که کاری ندارد فوتبال است، نتیجه‌اش همین اتفاقات می‌شود. اگر برنامه نود توجهی به حاشیه‌ها نداشته باشد ۴ نفر ببینده هم نخواهد داشت.

عزیزی در پاسخ به این سوال که اگر سرمربی تیم  جوانان شود قبول می‌کند  کی‌روش بر کارش نظارت داشته باشد، گفت: فکر نمی‌کنم تیم  جوانان ارتباطی با تیم ملی بزرگسالان داشته باشد.  کی‌روش چه بخواهیم و چه نخواهیم از مربیان بزرگ دنیا است و کارنامه گذشته‌اش به خوبی این مسئله را نشان می‌دهد. او در ۳ سالی که در فوتبال ایران حضور داشته شاید کمک خیلی زیادی به فوتبالمان نکرده  اما  برای من بسیار قابل احترام است. از خدایم است که مربی بزرگی چون کی‌روش بر کارم نظارت داشته باشد و برای بازیکن تیم ملی جوان هم انگیزه زیادی ایجاد می‌کند. 

وی گفت: یکی از شرط‌های من برای قبول هدایت تیم  جوانان این است که از این تیم حمایت شود. چون اگر مورد حمایت فدراسیون قرار نداشته باشیم به هیچ جا نمی‌رسیم.  تیم جوانان از دوره قبل خیلی مورد حمایت فدراسیون قرار گرفت و بازی‌های خارجی زیادی را در کشورهای مختلف انجام داد که متاسفانه  این زحمات و تلاش‌ها با ناکامی همراه بود.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.