سرمربی جدید تیم زیر ۲۳ ساله‌های یوونتوس می‌گوید در حالی این سمت را قبول کرد که می‌توانست هدایت تیم‌هایی در سری A و لیگ برتر را برعهده بگیرد.

سرمربی جدید تیم زیر ۲۳ ساله‌های یوونتوس می‌گوید در حالی این سمت را قبول کرد که می‌توانست هدایت تیم‌هایی در سری A و لیگ برتر را برعهده بگیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندره‌آ پیرلو در نشست خبری معارفه‌اش به عنوان سرمربی جدید تیم زیر ۲۳ سال‌های باشگاه یوونتوس که در حال حاضر در سری C ایتالیا بازی می‌کند درباره تصمیم خود برای آغاز دوران مربیگری‌اش در این تیم توضیحاتی ارائه کرد.

پیرلو که سال ۲۰۱۵ به دوران بازی خود در یوونتوس پایان داد، حالا پس از ۵ سال برگشته است تا تیم ذخیره‌های یوونتوس را هدایت کند. یوونتوس تنها باشگاه ایتالیایی است که تیم ذخیره‌هایش در لیگ‌های حرفه‌ای رده بزرگسالان ایتالیا بازی می‌کند و هنوز هیچ تیم ایتالیایی دیگری چنین گزینه‌ای ندارد.

پیرلوی ۴۱ ساله گفت: باعث افتخار من است که دوره مربیگری‌ام را اینگونه آغاز می‌کنم و امیدوارم که در این تیم گوشه‌ای از احساساتی که در دوران بازی‌ام داشتم را تجربه کنم. بی‌صبرانه برای شروع کارم بی‌قرارم چون سال‌هایی که پس از بازنشستگی‌ام از زمین فوتبال دور بودم سبب شد بفهمم این مسیری است که می‌خواستم در آن روبه جلو حرکت کنم. خیلی خوشحالم که به یوونتوس برگشتم.

پیرلو افزود: من پس از ۱۰ سال حضور در میلان مورد استقبال خانواده یوونتوس قرار گرفتم و با همه دست‌اندرکاران این باشگاه و بازیکنانش رابطه خوب و دوستانه‌ای داشتم. به همین دلیل زمانی که تورین را ترک کردم، همچنان با آنها در تماس بودم و رابطه دوستانه‌ام را حفظ کردم. در مورد میلان اما شرایط اینطور نیست. از نفراتی که زمان بازی‌ام در آن تیم آنجا بودند هیچ کسی نمانده است. من پیشنهادهایی از سری A تیم‌های لیگ برتر انگلیس هم دریافت کردم اما یوونتوس بهترین مکان برای شروع بود.

پیرلو پس از ترک یووه ۲ سال برای تیم نیویورک اف‌سی آمریکا در MLS بازی و در سال ۲۰۱۸ کفش‌هایش را آویزان کرد.

او تأکید کرد: از زمانی که بازنشسته شدم، شروع به مطالعه در زمینه مربیگری کردم و همین موضوع کنجکاوی و انگیزه مرا برای یادگیری چیزهای بیشتر درباره این حرفه برانگیخت. پس اینطور شد که خودم را به طور کامل غرق در این کار کردم. در دوران بازی‌ام مربیان زیادی داشتم که هر یک از آنها چیزهایی به من آموختند، از کارلو آنچلوتی تا مارچلو لیپی و ماسیمیلیانو آلگری. هر کدام از آنها اما مسیر خودشان را می‌رفتند و من هم مسیر خاص خودم را دارم و معتقدم که فوتبال بازی پا به توپ بودن است و همیشه برای کسب پیروزی تلاش کردم. من در دوران بازی‌ام از یکسری چیزها متنفر بودم و به همین دلیل هم الان دیگر نمی‌خواهم آنها را ببینم. سیستم بازی مسئله ما نیستند. برای من پر کردن فضاهای زمین بازی و کار کردن روی شخصیت بازیکنان اهمیتی کلیدی دارد. دوست داشتم که می‌توانستم در ترکیب کنونی یوونتوس بازی کنم چون سیستم بازی ساری را می‌پسندم و در آن بازیکنان بازیساز کلی صاحب توپ می‌شوند و به همین دلیل من هم خیلی لذت می‌بردم. قطعاً الان هم تلاش خواهم کرد که با ساری رابطه خوبی برقرار کنم تا به این بازیکنان جوان برای رشد و هموار شدن راه‌ ورودشان به تیم اصلی باشگاه کمک کنم. اول از همه لازم می‌دانم به آنها معنای بازی در یوونتوس را توضیح دهم و بگویم هر تیمی که مقابل ما بازی می‌کند انگیزه بیشتری برای کسب پیروزی دارد پس ما هر بار باید بیش از دفعه قبل خودمان را ثابت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.