مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید امیدوار است بیرانوند تا پایان فصل در این تیم بماند.

حمید مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس پیش از شروع مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: ما در هفته سوم تمرینات‌مان هستیم با توجه به این که ابتدای آغاز تمرینات از بازیکنان تست آمادگی جسمانی گرفتیم براساس آن تمرینات را طراحی کردیم تا بازیکنان برای شروع لیگ آماده شوند. در برنامه‌های ما بازی تدارکاتی نیز وجود داشت که یکی از این بازی‌ها متاسفانه انجام نشد. ما در پایان این هفته با گل گهر سیرجان بازی می‌کنیم و برنامه ما این بود که از هفته بعد در مسابقات لیگ برتر شرکت کنیم که گویا بازی‌ها یک هفته به تعویق افتاده است. الان هم شرایط خوبی داریم و امیدواریم تا شروع بازی از نظر تاکتیکی و بدنی به شرایط بهتری برسیم.

او افزود: روزهای تعطیلی لیگ بسیار زیاد شد و از تعطیلات پیش فصل هم بیش‌تر شد اما ما برنامه‌ای برای بدنسازی نداشتیم چون بازیکنان ما ۹ ماه کار کرده بودند و ما نمی‌توانستیم در آغاز تمرینات‌مان دوباره تمریناتی که در پیش فصل انجام می‌دادیم را برنامه‌ریزی کنیم. درست است که بدن بازیکنان شادابی شروع فصل را ندارد اما شرایط هم به گونه‌ای نبود که بخواهیم تمرینات خاصی را انجام بدهیم. قطعا با آغاز لیگ تیم‌ها نمی‌تواند در آمادگی ۱۰۰ درصد باشند اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بازی‌های با کیفیتی را ارائه دهیم.

مربی تیم پرسپولیس درباره شانس قهرمانی این تیم در لیگ هم گفت: من ۳۰ سال در فوتبال بوده‌ام و بالا و پایین این ورزش را دیده‌ام؛ اتفاقات خاص همیشه در فوتبال رخ می‌دهد ما و کادر فنی و در راس آن یحیی گل‌محمدی به خوبی شرایط را درک می‌کنیم و می‌دانیم با وجود اختلاف امتیاز هنوز قهرمان نشده‌ایم. باید بیش‌تر تلاش کنیم تا به قهرمانی برسیم. هر وقت جام را به دست آوردیم می‌توانیم بگویم قهرمان شده‌ایم ما گول این اختلاف امتیاز را نمی‌خوریم بازیکنان هم به خوبی مساله را می‌دانند. و باید با تمرکز بالا کار کنند تا بتوانیم به قهرمانی برسیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع جدایی بیرانوند از پرسپولیس اشاره کرد و گفت: بیرانوند دروازه‌بان بزرگی است و از زمانی که ما آمده‌ایم با همه وجودش در تمرینات شرکت کرده است. او با توجه به قراردادی که دارد باید به بلژیک برود تا تست‌های پزشکی را انجام دهند اما این که تا چه زمانی در پرسپولیس بماند و به ما کمک کند مربوط به تصمیم دو باشگاه پرسپولیس و آنتورپ است. روزی که بیرانوند قرارداد می‌بست کسی فکر نمی‌کرد کرونا بیاید و مشکلاتی ایجاد کنند. قطعا دو باشگاه تعامل خواهند کرد تا بیرانوند تا آخر فصل در پرسپولیس بماند. در فوتبال همیشه چنین چالش‌هایی وجود دارد مهم این است که بهترین تصمیمات را بگیریم. ان‌شاءالله علیرضا بیرانوند تا آخر فصل در پرسپولیس می‌ماند اما اگر بروند باید خودمان را آماده کنیم تا بهترین تصمیمات را بگیریم.

مطهری در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره مباحث حضور مربیان خارجی در لیگ ایران و هزینه‌های که برای آنها انجام می‌شود گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته اتفاقاتی رخ داده که باعث شد مربیان ایرانی کوچک شمرده بشوند و این خیلی بد است نه این که خودم مربی ایرانی هستم این حرف را بزنم؛ مربیان ما در خیلی از جاها نشان دادند که توانمند هستند. وقتی از مربیان ایرانی انتظار داریم باید از آن طرف هم به موضوع نگاه کرد که فدراسیون فوتبال چه کاری برای بحث آموزش مربیان انجام داده است؟ البته کمیته آموزش در آن حد که در توانش بوده تلاش کرده اما ما خوراکی به مربیان‌مان ندادیم و آن‌ها را به کلاس‌های بین‌المللی نفرستادیم که حالا از آن‌ها انتظار داریم کارهای بزرگ بکند. در این میان برخی مربیان خارجی هستند که می‌آید و کمک می‌کنند اما من می‌گویم برای مربیان ایرانی ارزش و بها قائل شوید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.