مدافع هلندی سرخپوشان مرسی‌ساید می‌گوید شرایط کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، همه چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برگزاری بازی‌های بالاترین سطح فوتبال انگلیس از تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) در نتیجه شیوع ویروس کرونا در حالی به حالت تعلیق در آمده است که لیورپول با ۲۵ امتیاز برتری در صدر جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر انگلیس قرار دارد و در آستانه کسب اولین عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها از سال ۱۹۹۰ است. در این مدت قوانین سختگیرانه‌ای در انگلیس به اجرا درآمده و بازیکنان هم به توصیه باشگاه‌های خود در قرنطینه خانگی بوده‌اند، اما حالا تیم‌ها کم‌کم خود را آماده از سرگیری تمرینات می‌کنند.

فیرجیل فن‌دایک در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌تی اسپورت»، درباره وضعیت کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، گفت: این شرایط دشواری است که نمی‌توانیم پا به زمین مسابقه بگذاریم و استعدادمان را نشان دهیم، سخت بکوشیم و کارهایی در زمین انجام دهیم. همچنین نمی‌توانیم برای هواداران پرشماران بازی کنیم و برای آنها پیروزی به ارمغان بیاوریم. در کنار اینها نمی‌توانیم به تمرین برویم و هم‌تیمی‌های‌ خود را ببینیم. ما بیشتر اوقات را با هم سپری می‌کردیم و به یکباره حالا در حدود دو ماه است که یکدیگر را ندیده‌ایم.

وی افزود: این وضعیتی متفاوت و البته دیوانه‌کننده‌ای است که پیش از این تجربه‌اش نکرده بودیم و این باعث می‌شود تا قدر چیزهایی که داریم را بیشتر بدانیم. من به بازنشستگی و از این دست چیزها فکر نمی‌کنم، اما شرایط عجیبی خواهد بود. این وضعیت اما باعث می‌شود به این فکر کنید تصمیم‌گیری برای بازنشستگی برای بازیکنان در این شرایط چقدر دشوار است، چون نمی‌دانید بعد از این قرار است چه کاری انجام دهید. دوره‌ای از بلاتکلیفی وجود خواهد داشت که شما هیچ تصوری ندارید که باید چه کار کنید و این احساس درست همان چیزی است که ما در حال حاضر گاهی اوقات داریم، چون تصوری نداریم که ممکن است چه اتفاقی بیفتد.

در حالی که در کشورهای آلمان، اسپانیا و ایتالیا مجوز آغاز تمرین تیم‌های فوتبال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین‌شده، صادر شده است، در انگلیس هنوز مشخص نیست که تیم‌ها از چه زمانی می‌توانند تمرینات خود را از سربگیرند.

مدافع هلندی تیم فوتبال لیورپول در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم هر روز از طریق گروهی که در شبکه اجتماعی داریم به صورت آنلاین با هم در ارتباط باشیم، اما واقعاً وضعیت عجیبی برای تمامی ما و البته برای تمامی مردم جهان در هر حرفه‌ای که هستند، است. به‌هرحال باید به این وضعیت عادت کنیم و کارها را به گونه‌ای دیگر انجام دهیم، اما مهمترین چیز قطعاً سلامت همه افراد است.

فن‌دایک ۲۸ ساله در پایان خاطرنشان کرد: از حیث آمادگی جسمانی، سعی می‌کنم تا جای ممکن روی فرم باشم و تمامی تمرینات که با تیم برنامه‌ریزی کرده‌ایم را انجام دهم تا اطمینان حاصل کنم که با از سرگیری لیگ، آماده باشم. پس از آن باید ببینیم که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.