سرمربی پیشین تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران از عملکرد این تیم در بازی با ژاپن تمجید کرد و گفت: این دوره به فینال آسیا راه نیافتیم ولی باید از همین حالا برای دو سال دیگر استارت بزنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در تبریز جریان دارد، در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن شکست خورد. تیم ایران که مدعی عنوان قهرمانی بود، با این باخت از رسیدن به فینال بازماند و باید امروز در دیدار رده بندی به مصاف اندونزی برود.

تا برد مقابل ژاپن چند ثانیه فاصله داشتیم

علی صانعی سرمربی پیشین تیم زیر ۲۰ سال ایران که در دوره اول توانست ایران را قهرمان آسیا کند، در این خصوص گفت: بعد از پایان بازی رده بندی، کمیته فنی باید مشکل نرسیدن ایران به فینال را پیدا کند. ساز و کار آماده سازی تیم، مشخص بود. به هر حال کادر فنی و بازیکنان زحمت خودشان را کشیدند. توپ همیشه آنطور که می‌خواهید نمی چرخد. ایران در بازی با ژاپن تا برد چند ثانیه فاصله داشت.

مقابل افغانستان بردیم اما خوب نبودیم

وی افزود: به جز نتیجه که خوب نبود، ایران بهترین بازی اش را در این مسابقات مقابل ژاپن انجام داد. در مرحله گروهی مقابل افغانستان پیروز شدیم اما عملکرد تیم خوب نبود. در بازی با ژاپن برعکس بود. ما خیلی خوب بازی کردیم اما پیروز نشدیم. بازیکنان در دقایق پایانی آنطور که باید تمرکز نداشتند. اگر ۳۰ ثانیه تمرکز می‌کردند الان در فینال آسیا بودیم.

با این باخت همه باختیم

سرمربی پیشین تیم فوتسال زیر ۲۰ سال با حمایت از حمید شاندیزی مربی فعلی این تیم، یادآور شد: نباید فقط شاندیزی را مقصر بدانیم و فکر نکنیم فقط او باخته است. با باخت تیم ایران، همه باخته ایم؛ از منِ پیشکسوت گرفته تا فدراسیون و کمیته فوتسال. باید کمک کنیم این اتفاق برای دوره بعد تکرار نشود و از همین حالا استارت بزنیم. این اتفاق ممکن است برای هر مربی دیگری رخ بدهد.

کیفیت مسابقات دوره گذشته بیشتر بود

صانعی در پاسخ به این سوال که این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا چه تفاوت‌هایی با دوره قبل داشته است؟ گفت: دوره قبل تعداد تیم‌ها بیشتر و کیفیت مسابقات هم بالاتر بود؛ به این خاطر که دوره گذشته کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شد و تیم‌ها با آمادگی بیشتری آمده بودند. افغانستان دوره گذشته هم خوب بود ولی چون در گروه تایلند و عراق بود بالا نیامد. حالا افغانستان امسال به فینال رسید. چند ماه پیش به کمیته فوتسال گفته بودم که افغانستان رقیب مهمی است که باید جدی گرفته شود. قطعاً افغانستان فینال محکمی را برابر ژاپن برگزار می‌کند. بدون شک اگر دوره بعد هم انتخابی المپیک جوانان باشد، دوباره کیفیت مسابقات بالا می‌رود و باید حواسمان را جمع کنیم.

عراق افت کرده بود

وی ادامه داد: عراق و تایلند دوره گذشته فوق العاده بودند. آنها حتی از نظر تدارکات از ایران هم بهتر عمل کرده بودند اما ما قهرمان شدیم. اما امسال عراق افت کرده بود. اندونزی و ازبکستان هم تیم‌های خوب دوره قبل بودند که ازبکستان این دوره به مسابقات راه نیافت. مردم این تیم‌ها را ندیده اند ولی چون من از نزدیک آنها را زیر نظر داشتم، شناختم زیاد است.

دنیا به آخر نرسیده است

سرمربی پیشین تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در پایان با تاکید بر اینکه باید باخت به ژاپن را فراموش کنیم، گفت: دنیا به آخر نرسیده است. ما سال شلوغی در فوتسال در پیش داریم. تیم ملی باید در جام ملت‌ها بازی کند. بعد از آن بانوان هم در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان می‌روند. نباید به حواشی بپردازیم. اینکه منتظر باشیم یک نفر ببازد و به او حمله کنیم، درست نیست. امروز شاندیزی باخته است و فردا ممکن است نفرات دیگری ببازند. باید از اتفاقی که افتاده درس بگیریم و با همدلی کار را جلو ببریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.