لیگ دسته یک فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که با تفاوت‌های منحصر به فردی همراه بود و کمتر به مسائل تبانی و مباحثی از این دست پرداخته شد.

به گزارش ایسنا، لیگ دسته اول فوتبال ایران هفته گذشته به کار خود پایان داد و این در حالی بود لیگ دسته یک اتفاقات جالب و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. از ابتدایش که تیم‌های نفت تهران و مشکی‌پوشان مشهد به علت بدهی‌های مالی و مشکلات مدیریتی نتوانستند در لیگ یک به کار خود ادامه دهند و این مساله موجب شد تا لیگ یک با ۱۶ تیم به کار خود ادامه دهد.

نکته‌ای که در این فصل از لیگ یک قابل توجه بود، با شانزده تیمی شدن لیگ دسته یک هفته‌های این لیگ با انجام هفت بازی برگزار شد و دو تیم در هفته استراحت می‌کردند تا نظم و تعادل مسابقات به هم نخورد.

همین طور تعویض مربیان در برخی از تیم‌ها آن چنان برجسته بود که بعضی تیم‌ها حتی تا چهار مربی در تیم خود عوض کردند که در نوع خود بسیار جالب بود.

این فصل از لیگ یک مثل سال‌های گذشته، رقابت برای کسب سهمیه لیگ برتر داغ بود و پنج تیم بالای جدول لیگ یعنی تیم‌های گل‌گهر سیرجان، شاهین شهرداری بوشهر، گل‌ریحان البرز، سرخ‌پوشان پاکدشت و آلومینیوم اراک برای صعود به لیگ برتر شانس صعود داشتند اما در نهایت این تیم‌گهر سیرجان بود که توانست قهرمانی را از آن خود کند و به لیگ برتر صعود کند و شاهین بوشهر هم با کسب رتبه دوم موفق شد به لیگ برتر صعود کند.

قهرمانی گل‌گهر سیرجان در لیگ دسته یک فوتبال لیگ یک امسال ۴۸۵ گل داشت که به نسبت سال گذشته آمار بسیار ضعیف‌تری است. در فصل گذشته لیگ یک ۶۶۷ گل به ثمر رسید که یک اختلافی ۱۸۲ گله به نسبت این فصل از لیگ یک را دارد. البته باید ۱۶ تیمی شدن لیگ را در نظر گرفت اما در صورت ۱۸ تیمی بودن لیگ امسال باز هم این اختلاف بالاتر یا پایین‌تر وجود داشت. تیم سرخ‌پوشان پاکدشت که این فصل به لیگ یک آمده بود، با ۴۸ گل زده بهترین خط حمله لیگ لقب گرفت و تیم کارون اروند خرمشهر که در این فصل موفق شده بود به لیگ یک راه پیدا کند با ۱۷ گل زده بدترین خط حمله لیگ دسته یک لقب گرفت.

همچنین تیم شاهین شهرداری بوشهر که در این فصل موفق شد به لیگ برتر صعود کند با ۱۷ گل خورده، توانست عنوان بهترین خط دفاع فصل را از آن خود کند و تیم‌های مس رفسنجان و نود ارومیه با ۴۰ گل خورده بدترین خط دفاع لیگ یک لقب گرفتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.