سرمربی تیم فوتبال یوونتوس با تأیید ماندنش در این تیم، درباره واکنش تندی که به انتقاد اخیر یک خبرنگار نشان داد، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماسیمیلیانو آلگری شب گذشته (یکشنبه) در یک برنامه تلویزیونی در ایتالیا شرکت کرد و در آن درباره درگیری ناپسندی که شنبه شب در کنفرانس خبری پس از تساوی یوونتوس مقابل اینتر با «له‌له آدانی» خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای‌اسپورت ایتالیا داشت، توضیح داد.

آلگری گفت: من امروز خونسرد هستم اما روز گذشته کمی کنترلم را از دست داده بودم. می‌دانید، هر بار که شما چنین نطق‌هایی را درباره خودتان می‌شنوید، اینکه چه کاری را اشتباه انجام داده‌اید و چه کاری را نباید انجام می‌دادید، ممکن است از کوره به در روید و من هم یک انسان هستم. هرگز این طرف و آن طرف نمی‌روم و به این و آن بگویم که چطور باید کارشان را درست انجام دهند. انتقادات را می‌پذیرم چون بخشی از بازی است اما بعد از دو سه بار شنیدن انتقادات تکراری، حق دارم نظرم را به شما بگویم و شاید آن نظر این باشد که شما درکی از آن چیزی که می‌گویید ندارید اما این هم یک نظر است.

در حالی که یوونتوس هشتمین قهرمانی متوالی‌اش در سری A را قطعی کرده و آلگری پنجمین اسکودتوی خود را با این تیم برده است، این فصل با توجه به حذف بانوی پیر از جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا، یک فصل توأم با ناکامی برای راه راه‌پوشان تورین محسوب می‌شود.

آلگری در در این باره اظهار داشت: بردن لیگ ۵ هفته به پایان فصل، معنایش این بود که دیر یا زود ما احساس رفتن به تعطیلات را پیدا خواهیم کرد چرا که قبول باخت‌مان در لیگ قهرمانان هم بسیار سخت بود. با این حال ورزش به همین خاطر حیرت‌آور است چون به شما یاد می‌دهد که چطور پیروزی‌های‌تان را جشن بگیرید و باخت‌های‌تان را بپذیرید. شما نمی‌توانید مدام و در هر حال برنده باشید. لیگ قهرمانان تورنمنتی سختی است و تیم‌هایی در آن هستند که از سال‌ها پیش برای بردن این جام تلاش کرده‌اند. برخی می‌گویند که یوونتوس ۲۳ سال است لیگ قهرمانان را نبرده و این درست است اما این یک واقعیت است که سطح تیم ما در ۵ سال اخیر واقعاً به طرز چشمگیری ارتقا پیدا کرده است.

آلگری تأکید کرد که برنامه‌ای برای ترک یوونتوس ندارد و احساس می‌کند که باشگاه هم برنامه‌ای برای اخراج او ندارد. او کفت: همانطور که قبلاً هم گفتم من در یوونتوس می‌مانم. پس یک بار دیگر می‌‌گویم: من در یوونتوس می‌مانم! من هنوز یک سال دیگر قرارداد دارم و بعد از آن با رئیس باشگاه ملاقات خواهم داشت.

مصاحبه سرمربی یووه با مجری برنامه سپس حالت طنز و سرگرمی پیدا و او اعتراف کرد در یوونتوس مسائلی هست که هنوز نتوانسته با آنها دست و پنجه نرم کند؛ او اعتراف کرد که هنوز املای نام دروازه‌بان لهستانی تیمش ووچخ شزنی (Wojciech Szczesny) را یاد نگرفته و اینکه چطور از دست خوان کوادرادو، کسی که هر سال در جشن‌های قهرمانی یوونتوس اسپری کف را روی سر آلگری خالی می‌کند، فرار کند.

سرمربی یووه عنوان کرد: من خودم هم زمانی فوتبالیست بودم و مرتکب اشتباهاتی شده‌ام. همیشه به بازیکنانم می‌گویم هر کاری که شما در فکر انجامش باشید را من انجام داده‌ام. تجربه برای همین است و رابطه‌ای که من با آنها دارم بدان معناست که می‌توانم تجربیاتم را در اختیارشان بگذارم. به نظر من شوخی و تفریح کردن هم مهم است چون من هم اگر تفریح نداشته باشم، نمی‌توانم خودم باشم. همیشه در طول بازی‌ها تنش هست، شما اهدافی را برای خودتان ترسیم می‌کنید و اکنون هم فوتبال به تجارتی بزرگ تبدیل شده و برای تیمی مانند یوونتوس که سالانه ۵۵۰ میلیون یورو درآمد کسب می‌کند، نتیجه بسیار مهم است.

آلگری در خاتمه گفت: واقعاً از این همه صحبتی که مردم درباره تاکتیک‌های فوتبال و سیستم ۲-۵-۳ و ۳-۳-۴ انجام می‌دهند خوشم نمی‌آید. یاد گرفته‌ام که فوتبال ورزشی خنگ برای مردم باهوش است چون آسان‌ترین چیزها در عین حال سخت‌ترین چیزها برای درست انجام دادن هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید بگوید که یک بازیکن یک پاس عرضی ساده داده است اما این کار آسانی نیست. اینجا فوتبال است. هرچه کیفیت کار یک بازیکن افت می‌کند، او فکر می‌کند که باید بیشتر با توپ کار کند تا ثابت کند که چقدر بااستعداد است اما این فوتبال نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.