عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با رد تمام گمانه‌زنی‌ها در خصوص سرمربی جدید تیم ملی و انتخاب جانشین کی‌روش، گفت: مشخص نیست چه زمانی در این ارتباط به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی روش در شرایطی از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کنار رفت و کشورمان را ترک کرد که فدراسیون فوتبال هنوز جانشینی برای او انتخاب نکرده است. گمانه زنی ها هم برای انتخاب سرمربی جدید به اوج خودش رسیده و هر روز اخبار جدیدی در این ارتباط مطرح می شود؛ از گزینه بودن زیدان و مورینیو تا انتخاب مربی موقت برای پیش بردن کارهای مقدماتی.

فریدون اصفهانیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته داوران در این خصوص به سئوالات خبرنگار مهر پاسخ داد و تاکید کرد که انتخاب سرمربی تا پیش از سال جدید مشخص نیست.

مشروح گفتگوی اصفهانیان در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر - آقای اصفهانیان! عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت ها را چطور ارزیابی می کنید؟

- فریدون اصفهانیان: جا دارد از تمام بازیکنان، کادر فنی، آقای کی روش و تمام افرادی که از تیم ملی حمایت کردند، تشکر کنم. ما می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم. متاسفانه اعتراض بازیکنان به داور بازی با ژاپن کار را خراب کرد. ما بارها گفته ایم که انتظار داریم بازیکنان در این سطح حرفه ای باشند. ملی پوشان ما در صحنه گل اول ایستادند و سمت داور رفتند که به بازیکن ژاپن کارت بدهد. وقتی ما در ایران صحبت می کنیم که بازیکنان تابع دستورات داور باشند، به ما هجمه وارد می شود. چرا داوران ایرانی خارج از کشورمان موفق هستند؟ چون خارج از ایران بازیکنان تابع دستورات داور هستند. ولی در ایران به خاطر یک صحنه به داور حمله می شود. یا مثلا قبل از آنکه یک مسابقه برگزار شود عوامل تیم ها می گویند فلان داور دو سال پیش علیه ما سوت زده است.

* آیا کمیته داوران راهکاری برای حل این مشکل دارد؟

- روز یکشنبه نشستی را با مدیران عامل و مسئولان باشگاه ها برگزار می کنیم تا همکاری لازم را داشته باشند. داوران و باشگاه ها باید در راستای هم حرکت کنند و کادر فنی و بازیکنان همکاری لازم را داشته باشند. ضمن اینکه مصوبه ای در هیات رئیسه داریم که باشگاه ها از داوران بازنشسته در کادر خود استفاده کنند. همانطور که مربیان متخصص مثل بدنساز، دستیار فنی، آنالیزور و ... در کادر فنی حضور دارند، باید یک داور پیشکسوت هم در کادر فنی تیم ها باشد! در اینصورت خیلی از مشکلات حل می شود. متاسفانه باشگاه ها از این مصوبه استقبال زیادی نداشتند. این به نفع خودشان و جامعه داوری است.

* انتخاب سرمربی جدید تیم ملی به کجا رسید؟ آیا جانشین کی روش در فدراسیون فوتبال تعیین شده است؟

- هنوز گزینه خاصی مطرح نشده است. جلسه هیات رئیسه فدراسیون هفته آینده برگزار می شود. با این حال تیم ملی ما حتما مربی خوبی خواهد داشت!

* صحبت از انتخاب مربی موقت برای تیم ملی هم مطرح شده است. آیا فدراسیون قصد دارد جای کی روش مربی موقت بگذارد؟

- هنوز صحبتی درباره سرمربی بعدی تیم ملی نشده است؛ چه دائمی و چه موقتی.

* چطور فدراسیون فوتبال پیش از آنکه با کارلوس کی روش قطع همکاری کند، دنبال جایگزین او نرفت؟

- کی روش خودش هم مایل به ماندن نبود! قرارداد او تا پایان جام ملت های آسیا بود که بعد از آن هم جدا شد. تا الان هم گزینه ای برای سرمربیگری مطرح نشده است.

* مطرح شدن اسامی خاص مثل زیدان، کلینزمن و مورینیو با چه هدفی است؟ آیا وزارت ورزش می خواهد صرفا فضا را آرام کند؟

- شاید یک نفر اسامی خاصی را مطرح کند ولی دلیل نمی شود که همان گزینه ها مدنظر باشند. تا گزینه ها روی میز هیات رئیسه فدراسیون نیاید، نمی شود صحبتی کرد. نظرات در این خصوص مختلف است و هرکسی هم می تواند نظر خودش را بگوید.

* اما مطرح شدن نام این مربیان از سوی فردی است که در وزارت ورزش کار می کند.

- اشکال ندارد. شاید مسئولان هم نظرات خودشان را داشته باشند ولی نظر نهایی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گرفته می شود.

* آیا می توان اینطور برداشت کرد که وزارت ورزش قصد دخالت در انتخاب سرمربی بعدی را دارد؟

- خیر؛ اینطور نیست.

* در جریان بازی ایران و ژاپن اروه رنار سرمربی مراکش در جایگاه ویژه کنار مسئولان فدراسیون ایران نشسته بود. آیا این مربی از گزینه های هدایت تیم ملی است؟

- اصلا اینطور نیست. شاید ما کنار هم نشسته باشیم ولی صحبتی با رنار نداشتیم. نه خارج از کشور و نه در داخل ایران هیچ حرفی از مربی بعدی تیم ملی نشده است.

* جلسه بعدی هیات رئیسه فدراسیون چه زمانی تشکیل می شود؟

- بستگی دارد. شاید همین هفته این جلسه برگزار شود.

* آیا ممکن است سرمربی تیم ملی تا پیش از سال جدید معرفی شود؟

- جلسه هیات رئیسه که حتما برگزار می شود ولی برای انتخاب سرمربی جدید باید به نتیجه برسیم که زمانش مشخص نیست. ضمن اینکه ما کمیته فنی را هم داریم و باید نظر آنها را هم بخواهیم. بازهم می گویم که هنوز گزینه ای برای تیم ایران مطرح نشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.