فوتبال جهان - سری A با ۲ نبرد بزرگ، سایر لیگ‌های اروپایی را تحت‌الشعاع خودش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داستان هیجان‌انگیز هفته هفتم رقابت‌های سری A از ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه با دربی پایتخت ایتالیا بین رم و لاتزیو آغاز و با جدال یوونتوس و ناپولی در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به اوج می‌رسد.

رم در ورزشگاه مشترکش با لاتزیو میزبان دربی «دلا کاپیتاله» است و یوونتوس در تورین از ناپولی، رقیب سال‌های اخیر خود در راه قهرمانی لیگ پذیرایی می‌کند.

رم - لاتزیو؛ رخ به رخ دشمنان دیرینه

وضعیت رم با برتری وسط هفته اندکی بهبود یافت اما لاتزیو در زمینه پیروزی‌های متوالی نسبت به رقیب دیرینه از وضعیت بهتری برخوردار است. این شرایط در جدول نمود کاملی دارد؛ به حدی که لاتزیوی ۱۲ امتیازی در رده چهارم جدول سودای رسیدن به یووه صدرنشین را دارد و رم ۸ امتیازی رده یازدهم برای بهتر کردن شرایط خودش چاره‌ای غیر از بردن لاتزیو نمی‌بیند. رم با رجعت به سیستم ۱-۳-۲-۴، جنگیز اوندر و خاویر پاستوره را در نقش حامی تنها مهاجمش به کار گرفته و به نظر، این تاکتیک برای تیم دی‌فرانچسکو نتیجه‌بخش است .در سوی مقابل لاتزیوی اینزاگی با نیمکت‌نشین شدن آلبرتو به ۲-۵-۳ قدیمی روی می‌آورد.

۲ تیم برای دربی بزرگ غایب و محروم خاصی ندارند. باید دید در صد و هشتادو هفتمین دربی پایتخت، رم هفتاد و یکمین برد را به دست می‌آورد یا لاتزیو برای پنجاه و سومین بار مچ رقیب دیرینه را می‌خواباند. اگر هم این ۲ اتفاق رخ ندهد، فوتبال ایتالیا شاهد شصت و پنجمین تساوی در دربی گلادیاتوری رم خواهد بود.

ترکیب احتمالی

رم: اولسن، فلورنزی، فازیو، مانولاس، کلاروف، انزونزی، دروسی، اوندر، پاستوره، الشعراوی و ژکو

لاتزیو: استراکوشا، آچربی، فیلیپه، والاس، ماروسیچ، پارولو، لیوا، ساویچ، لولیچ، ایموبیله و سائسدو

یوونتوس - ناپولی؛ جدالی به وسعت جام

درست مانند فصل گذشته، این بار هم یوونتوس و ناپولی ۲ رتبه اول جدول را تصاحب کرده‌اند و این بار جدال رودرروی ۲ تیم یک چهره خاص دارد؛ کارلو آنچلوتی. سرمربی جدید ناپولی در یوونتوس کلکسیونی از نایب‌قهرمانی را تجربه کرد و هواداران چندان به او علاقه‌ای ندارد. شاید استقبال منفی از کارلتو در ورزشگاه یوونتووس در این بازی، عامل محرکی برای رهنمون شدن ناپولی به سمت انجام یک کار بزرگ یعنی رقم زدن اولین توقف یا نخستین شکست مدافع عنوان قهرمانی در فصل جدید باشد.

یوونتوس هر ۶ بازی قبلی را با پیروزی به پایان برده و با کریس رونالدو ی که این فصل تا به حال ۳ گل زده، خطرناک نشان می‌دهد.اختلاف یوونتوس، صدرنشین ۱۸ امتیازی با ناپولی رده دومی ۳ امتیاز است و برتری احتمالی «پارتنوپی»، جای ۲ تیم را در صدر جدول تغییر خواهد داد. یوونتوس، خدیرا، دی‌شیلیو و کاستای محروم را در اختیار نخواهد داشت و ناپولی بدون مرت، غلام، یونس و چرچیس به میدان می‌رود. در ۳۳ رویارویی قبلی، یوونتوس ۱۳ بار پیروز شده، ناپولی ۹ بار طعم برتری را چشیده و ۱۱ رقابت هم برنده نداشته است. قسمت جدید نبرد پرکینه قدیمی بین قطب‌های شمال و جنوب ایتالیا، فوتبال سرزمین چکمه‌ای را به وجد خواهد آورد.

ترکیب احتمالی

یوونتوس: شزنی، کانسلو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، جان، پیانیچ، متوئیدی، برناردسکی، مانزوکیچ و رونالدو

ناپولی: اوسپینا، هایساژ، آلبیول، کولیبالی، رویی، کایخون، آلان، همشیک، زلینسکی، مرتنس و اینسینیه

جدول رده‌بندی سری A

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.