رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: هدف ما حضور در المپیک ۲۰۲۰ است که با همت بازیکنان و مسابقات خوبی که از ملی‌پوشان شاهد خواهیم بود، امیدوارم به این هدف برسیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون معینی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال امید کشورمان گفت: بعد از جلسات متعددی که برای انتخاب مربی داشتیم، پس از بررسی همه جانبه با کرانچار به توافق رسیدیم. وی مربی موجهی از لحاظ فنی بوده و قابلیت‌های خوبی در فوتبال دارد. با تمامی مشکلاتی که برای تیم فوتبال امید وجود داشت، این تیم تشکیل شد و طی دو اردو بازیکنان زیادی را کادر فنی زیر نظر داشت و در نهایت بازیکنانی که اکنون در اردو هستند، انتخاب شدند.

وی در ادامه بیان کرد: همه بازیکنانی که در تیم امید هستند در لیگ برتر فوتبال حضور دارند و بدون شک این بازیکنان آینده فوتبال کشور هستند. باشگاه‌ها روی بازیکنان سرمایه‌گذاری کرده و حق استفاده از آنها را در مسابقات مختلف دارند، اما باید این نکته را در نظر بگیرند که تیم فوتبال امید نیز نیازمند حضور این بازیکنان است تا بتواند در میادین مختلف بین‌المللی افتخار کسب کند. بر همین اساس با تصویب هیئت رئیسه، باشگاه‌ها موظف شدند تا دو بازیکن را در اختیار تیم امید قرار دهند. اگر باشگاه‌ها با تیم امید تعامل داشته باشند که خوشبختانه ما در بسیاری از اردوهای‌مان شاهد همکاری باشگاه‌ها بودیم، برای آماده‌سازی تیم کمتر با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ادامه داد: بازی‌های تدارکاتی کمی برای این تیم صورت گرفت. برگزاری دو دیدار برابر عراق که فکر می‌کنم بسیار برای این تیم مفید بود و بازیکنان در دیدار اول، بازی را واگذار کرده و شب گذشته به پیروزی رسیدند، نشان از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کادر فنی دارد، چراکه معتقدم در هر بازی، ملی‌پوشان تجربه کسب می‌کنند و با هماهنگی بیشتر، عملکرد بهتری را از خود به جای می‌گذارند. در زمان برگزاری اردوها بازیکنان از نظر جسمانی، تاکتیکی و ذهنی آماده می‌شوند، اما بازی‌های تدارکاتی باعث می‌شود تا بازیکنان هماهنگ‌تر شوند. در جام جهانی در گروه‌های مقدماتی بازی‌ها بسیار دلچسب نبود، اما در بخش پلی‌آف و مراحل بالاتر هماهنگی بیشتری را از تیم‌ها شاهد بودیم. این امر نشان می‌دهد که مسابقه برای هر بازیکنی چقدر اهمیت دارد تا با هم‌تیمی‌های خود هماهنگ شود.

معینی در پایان یادآور شد: امیدوارم تیم امید قبل از رفتن به جاکارتا، از دو بازی در چین بهره بیشتری ببرد. بازی‌های سختی در گروه‌مان داریم و مسابقه تدارکاتی در چین این کمک را می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشیم. نباید حریف‌مان را دست‌کم بگیریم. بازیکنان تیم ایران در رده سنی زیر ۲۱ سال هستند. ما تیم جوانی داریم و امیدوارم نتایج مطلوبی را کسب کنیم. هدف ما حضور در المپیک ۲۰۲۰ است که با همت بازیکنان و مسابقات خوبی که از ملی‌پوشان شاهد خواهیم بود، امیدوارم به این هدف برسیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.