مراسم اختتامیه کلاس مربیگری حرفه‌ای فوتبال با حضور نایب رئیس اول و رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و مدرس دوره حرفه‌ای فوتبال از دانمارک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مراسم اختتامیه کلاس مربیگری حرفه‌ای فوتبال با حضور علی کفاشیان، میرشاد ماجدی، فلیمینگ (مدرس دانمارکی) و ۲۴ شرکت‌کننده دقایقی پیش در مرکز ملی فوتبال برگزار شد.

مدرس دوره حرفه‌ای فوتبال: با پشتکار و تلاش می‌توانید در مسیر رشد قرار بگیرد

فلیمینگ، مدرس دوره حرفه‌ای مربیگری فوتبال از کشور دانمارک در ابتدای مراسم اختتامیه دوره مربیگری حرفه‌ای فوتبال اظهار داشت: از شما مربیان می‌خواهم که فلسفه سبک بازی خود را پیدا کرده و روی این فلسفه کار کنید تا بتوانید مربی موفقی برای تیم خود باشید. بدون شک با پشتکار و تلاش و پشت سر گذاشتن دوره‌های پیشرفته می‌توانید در مسیر رشد قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: من دوره‌های حرفه‌ای مختلفی را در ارمنستان، دانمارک، نیوزلند و دیگر کشورها برگزار کردم. اکنون که در ایران این دوره را به پایان رسید، بسیار خوشحالم، چرا که شما مربیان با علاقه و پشتکار نشان دادید برای پیشرفت و موفقیت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنید.

مدرس حرفه‌ای فوتبال ادامه داد: باید نگاه‌تان به آینده و بحث مربیگری حرفه‌ای باشد. باید باشگاه‌ها به سمت حرفه‌ای شدن پیش بروند و شما نیز می‌توانید در مسیر حرفه‌ای شدن گام بردارید. باید با ذهن باز در مسیر مربیگری پیش بروید تا عملکرد مثبتی داشته باشید. از فدراسیون فوتبال، کمیته آموزش و مخصوصاً از عبدالکریم خسروی به خاطر حمایت‌ها، تلاش‌ها و برگزاری هر چه بهتر این دوره تشکر می‌کنم، چرا که شاهد فراهم شدن امکانات و شرایط مناسب به بهترین نحو ممکن از سوی مسئولان فدراسیون و دپارتمان آموزش بودم.

کفاشیان: باید مدیران و باشگاه‌ها را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهیم

علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم اظهار داشت: با پیگیری‌های کمیته آموزش و حمایت فدراسیون این دوره برگزار شد. ارتباط خوبی که فدراسیون ایران با فدراسیون دانمارک دارد باعث شده تا از لحاظ علمی و آموزشی تبادلات خوبی صورت بگیرد. از شما مربیان می‌خواهم که با حضور در چنین دوره‌هایی نهایت استفاده را ببرید، چرا که آخرین قوانین، دانش، تجربه و علم به روز دنیا توسط برترین مربیان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم همچنان در صدر آسیا قرار داشته باشیم باید به سمت حرفه‌ای شدن پیش برویم. همان‌طور که دوره‌های مربیگری حرفه‌ای برای مربیان برگزار می‌شود باید مدیران و باشگاه‌ها را نیز به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهیم. باید نگاه سلیقه‌ای و سنتی در باشگاه‌ها از بین برود و با حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای مربیان، بتوانیم در مسیر رشد و موفقیت قرار بگیریم.

ماجدی: باید گروه TSG برای روند دوره‌های آموزشی تشکیل شود

میرشاد ماجدی، رئیس کمیته آموزش در مراسم اختتامیه کلاس مربیگری حرفه‌ای فوتبال گفت: این دوره از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و خوشبختانه با حمایت‌های فدراسیون فوتبال و همکاری و تلاش دپارتمان آموزش امروز به پایان رسید. این کلاس در سه دوره مختلف زمانی برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی بهترین آموزش‌های لازم را زیر نظر یکی از برترین مدرسان حرفه‌ای پشت سر گذاشتند.

وی گفت: ما نیاز به تغییر محتوا در دوره‌های آموزشی داریم. در کشورهای مختلف دنیا گروه‌هایی با عنوان گروه TSG تشکیل می‌شوند. این گروه متشکل از شش یا هفت فرد است که به مسابقات مختلف آسیایی و جهانی اعزام و تیم‌های ملی ایران و دیگر کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در نهایت با ارائه یک گزارش کامل به کمیته آموزش، پی می‌بریم که در چه مواردی نقاط ضعف و قوت در بحث آموزش مربیان داریم. باید این گروه تشکیل شود تا بتوانیم در مسیر رشد بیشتری قرار بگیریم. در واقع تغییر نگرش و فلسفه فوتبال با این روند در آینده نمایان خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.