رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از برگزاری کارگاه آموزشی برنامه گرم کردن ۱۱+ در اواخر دی ماه خبر داد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر توحید سیف برقی درباره اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب فیفا ۱۱+ در سراسر کشور گفت: بدون شک فوتبال یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در میان گروه های سنی مختلف است. شرکت در فعالیت های ورزشی مانند فوتبال می تواند مزایای بسیاری برای سلامتی و پر کردن اوقات فراغت  به همراه داشته باشد. اما خطر بروز آسیب در حین تمرین و یا مسابقه یکی از مسائلی است که همواره دغدغه شرکت کنندگان در مسابقات و تمرینات فوتبال بوده است. 

وی در ادامه بیان کرد: فیفا از سال ۲۰۰۶ برای پیشگیری از آسیب های بازیکنان و داوران فوتبال، برنامه های موسوم به فیفا ۱۱+ را معرفی کرده است که تاکنون چهار نسخه از این برنامه در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. فیفا ۱۱+ برای بازیکنان،  داوران، کودکان  و دروازه بانان بوده است. 

رئیس کمیته پزشکی افزود: پیشگیری از آسیب های بازیکنان فوتبال نیز یکی از اولویت های اصلی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال است. در همین راستا این کمیته اقدام به تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب کرد.  متخصصین پزشکی فوتبال و تربیت بدنی با همکاری یکدیگر برنامه مدون چهارساله ای (تا سال ۱۴۰۰)را تنظیم کردند که محورهای تمرکز پیشگیری از آسیب  شامل +۱۱ پیشگیری از آسیب سر در کودکان زیر ۱۲ سال، شناسایی عوامل خطر قابل اصلاح و نیز پیشگیری از آسیب  ACL خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی خاطر نشان کرد: درطی دو سال گذشته با همکاری دانشگاه های تربیت بدنی و علوم پزشکی ، علاوه بر چاپ بیش از ده مقاله تحقیقاتی و ارائه آن در کنگره های علمی داخل و خارج از کشور، تصمیم گرفته شد علاوه برتداوم و گسترش تحقیقات در این خصوص و سایر حوزه ها ، جهت آموزش مربیان، بازیکنان و مسئولان، کارگاه های آموزشی برنامه های پیشگیری از آسیب های فوق را این بار با همکاری دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود.

دکتر سیف برقی در پایان افزود: شرکت کنندگان در تمام کارگاه های فوق پس از ارزیابی این کمیته به عنوان مدرس دوره های پیشگیری از آسیب در استان های مختلف انتخاب می شوتد تا در راستای سیاست های تمرکز زدایی فدراسیون فوتبال این کارگاه را در استان های خود و با همکاری هیاتهای فوتبال برگزار کنند.

لازم به ذکر است علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره ۴۴۷۳۸۵۵۹ (کمیته پزشکی) و نیز شماره همراه  ۰۹۱۲۶۳۵۸۶۲۴ اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.