لیگ برتر فوتسال با دیدار تیم‌های مس سونگون و حفاری اهواز آغاز می‌شود، دیداری که مس می‌تواند با پیروزی در آن، صدرنشینی خود را تثبیت کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم (پویا)، هفته بیست‌ودوم مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور با هفت دیدار برگزار می‌شود. هفته‌ای که شاید شاهد سقوط نخستین تیم لیگ برتری به لیگ یک باشیم. اکنون به بررسی این دیدارها می‌پردازیم:

*مس سونگون - حفاری اهواز (ساعت ۱۵)

شاگردان بی‌غم پس از دو پیروزی پرگل، هفته گذشته مقابل ارژن شیراز متوقف شدند تا اختلاف‌شان با گیتی‌پسند رده دومی به پنج امتیاز کاهش یابد. مس که با ۸۶ گل زده و ۳۴ گل خورده، بهترین تیم لیگ در دفاع و حمله بوده است، این بار کار بسیار دشواری مقابل حفاری اهواز دارد که با سه پیروزی متوالی، از روحیه بالایی برخوردار است.

حفاری با عملکرد قابل قبول خود در هفته‌های اخیر، به رتبه چهارم جدول بازگشته و چهار امتیاز از تأسیسات دریایی برای تصاحب رده سوم فاصله دارد. مس می‌تواند با غلبه بر حفاری، اختلاف خود را با گیتی‌پسند حفظ کند تا با ادامه این روند، قهرمانی خود را پیش از هفته پایانی لیگ قطعی کند. از طرفی، تیم‌های گیتی‌پسند و تأسیسات چشم امید به این مسابقه و توقف دوباره مس دارند تا بتوانند در هفته‌های آتی، به صدر جدول نزدیک‌تر شوند.

*پارسیان شهر قدس - مقاومت البرز (ساعت ۱۶)

پارسیان پس از تجربه دو شکست پیاپی، هفته گذشته هیئت فوتبال را در هم کوبید و روحیه بازیکنان این تیم برای هفته‌های پیش رو، افزایش یافت. با این حال شاگردان محمود خوراکچی هنوز کار سختی برای بقا در لیگ برتر دارند. کسب سه امتیاز خانگی این دیدار مقابل مقاومت البرز که برای رهایی از سقوط می‌جنگد، اهمیت بالایی برای پارسیان خواهد داشت.

مقاومت هم که در هفته‌های اخیر روند پر فراز و نشیبی می‌پیماید، هفته قبل در خانه خود مقابل آتلیه طهران شکست خورد و به پایین جدول نزدیک‌تر شد. کرجی‌ها فصل پیش هم در رده‌های انتهایی جدول دست و پا می‌زدند و به سختی در لیگ برتر ماندنی شدند.

*آذرخش بندرعباس - ارژن شیراز (ساعت ۱۶)

آذرخش بندرعباس در ادامه نتایج موفق خود در نیم‌فصل دوم، در سه هفته اخیر توانست دو مدعی قهرمانی یعنی گیتی‌پسند و تأسیسات دریایی را در خانه حریفان متوقف کند و از سد شهروند ساری هم بگذرد. این تیم که شرایط مالی چندان مساعدی ندارد، اکنون در رتبه هشتم جدول حضور دارد و به نظر می‌رسد دشواری‌های سال گذشته برای بقا در لیگ برتر را نخواهد داشت.

ارژن نیز هفته قبل دست به کار بزرگی زد و مس سونگون را در شیراز متوقف کرد. البته این تساوی، تنها امتیاز شیرازی‌ها در چهار هفته اخیر بوده و ارژن رده دوازدهمی تنها دو امتیاز با منطقه خطر فاصله دارد.

*شهرداری ساوه - تأسیسات دریایی (ساعت ۱۶)

شاگردان رضا لک پس از دو پیروزی شیرین که ساوجی‌ها را به میانه‌های جدول رساند، دو شکست متوالی متحمل شدند که سبب شد تیم شهرداری همچنان خطر سقوط را احساس کند. شهرداری دیدار رفت را با شکست مفتضحانه ۱۲ بر یک پشت سر گذاشت که زمینه‌ساز اخراج مسعود ناجی سرمربی سابق تیم ساوه‌ای شد. لک به دنبال تلافی ۱۲ گل خورده شهرداری در این بازی خواهد بود.

تأسیسات هم از سه دیدار قبلی، پنج امتیاز به دست آورده و کمی از قهرمانی دور شده است. شاگردان وحید شمسایی هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارند، اما خود آقای گل جهان هم چند هفته پیش قهرمانی مس را به این تیم تبریک گفت و شانس قهرمانی تیم خود را بسیار کمرنگ می‌داند. باید ببینیم تأسیسات دریایی که با ۸۳ گل زده صاحب دومین خط آتش برتر لیگ است، مقابل بدترین دفاع لیگ چه می‌کند.

*مقاومت قرچک - شهروند ساری (ساعت ۱۶)

یک تساوی مقابل هیئت فوتبال و دو شکست، حاصل تلاش مقاومت قرچک در سه هفته اخیر بوده است. این تیم که تا چند هفته پیش بالاتر از آتلیه طهران، به عنوان بهترین تیم تازه‌وارد لیگ برتر شناخته می‌شد، اکنون به رتبه نهم جدول سقوط کرده و احتمال سقوط مقاومت به لیگ دسته اول هم هنوز وجود دارد.

در آنسوی میدان یاران محمد طاهری در سه بازی اخیر به دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی رسیده‌اند و روندی سینوسی طی می‌کنند. شهروند در سال‌های اخیر داعیه قهرمانی ندارد و به حضور در میانه‌های جدول قانع شده است.

*فرش‌آرای مشهد - هیئت فوتبال قم (ساعت ۱۷)

حاصل کار زردپوشان مشهدی در دو هفته گذشته، متحمل شدن دو شکست متوالی بود. فرش‌آرا که امسال هم در حد و اندازه قهرمانی نبود و فصل را در میانه‌های جدول به پایان می‌رساند، رقیب سرسختی برای هیئت فوتبال انتهای جدولی است که برای فرار از سقوط می‌جنگد.

هیئت فوتبال هفته ویژه‌ای را پشت سر گذاشت. مدیران این باشگاه که دیگر توان پرداخت هزینه‌های باشگاه را از درآمدهای شخصی خود ندارند، تصمیم گرفتند که از لیگ برتر کناره‌گیری کنند تا فشار مالی بیشتری را تحمل نکنند. البته مسئولان هیئت فوتبال از تصمیم خود منصرف شدند و تیم خود را برای ادامه فصل مهیا می‌کنند. هیئت فوتبال در صورت توقف مقابل فرش‌آرا و نیز پیروزی ارژن مقابل آذرخش، سقوط خود را به لیگ دسته اول قطعی می‌کند.

* آتلیه طهران قم - گیتی‌پسند (ساعت ۱۷:۳۰)

آتلیه‌داران از پنج بازی گذشته، ۱۰ امتیاز کسب کرده‌اند و حریف سرسختی برای گیتی‌پسند به شمار می‌روند. آتلیه طهران چند هفته پیش مس را در قم متوقف کرد و می‌تواند شاگردان حسین شمس را دست خالی به اصفهان بازگرداند.

گیتی‌پسند بعد از تساوی مقابل آذرخش، به دو برد دست یافت و هنوز به قهرمانی امیدوار است. گیتی‌پسندی‌ها امید بسیاری به توقف مس و پیروزی خودشان در دیدارهای آینده، خصوصاً دیدار با مس سونگون در اصفهان بسته‌اند. مدافع عنوان قهرمانى برای تکرار قهرمانی خود، باید آتلیه طهران را در قم شکست دهد. کاری که مس سونگون نتوانست از پس آن بربیاید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )