با قهرمانی والتری بوتاس در گرندپری ابوظبی، پرونده رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک در فصل ۲۰۱۷ بسته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده فصل ۲۰۱۷ رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک، عصر امروز (یکشنبه) با برگزاری بیست‌ویکمین گرندپری فصل در پیست ابوظبی امارات بسته شد، که والتری بوتاس فنلاندی از تیم مرسدی با ثبت زمان یک ساعت و ۳۴ دقیقه و ۱۴.۰۶۳ ثانیه زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و فاتح آخرین گرندپری فصل شد.

لویس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس نیز با ثبت زمان یک ساعت و ۳۴ دقیقه و ۱۷.۹۶۲ ثانیه از خط پایان گذشت و عنوان دومی این رقابت را از آن خود کرد. سباستین فتل آلمانی از تیم فراری هم با ثبت زمان یک ساعت و ۳۴ دقیقه و ۳۳.۳۹۳ ثانیه به عنوان سومی رسید.

لویس همیلتون بریتانیایی پیش از این در هجدهمین گرندپری فصل جاری رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک، در مکزیک قهرمانی فصل خود را مسجل کرده بود. همیلتون ۳۲ ساله چهارمین قهرمانی‌اش را در رقابت‌های فرمول یک تجربه کرد، او پیش از این در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به قهرمانی در این رقابت‌ها رسیده بود.

با پایان فصل ۲۰۱۷ فرمول یک، در جدول رده‌بندی رانندگان لویس همیلتون با کسب ۳۴۵ امتیاز قهرمان شد و سباستین فتل و والتری بوتاس نیز به ترتیب با کسب ۳۰۲ و ۲۸۰ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در جدول تیمی هم تیم مرسدس با کسب ۶۲۵ امتیاز قاطعانه به قهرمانی رسید و تیم‌های فراری و ردبول نیز به ترتیب با کسب ۴۹۵ و ۳۵۸ امتیاز دوم و سوم شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.