مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر قرار است طاهری برود زودتر جانشین او مشخص شود اگر هم نه زودتر تکلیف خود او معلوم شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کریم باقری مدت زیادی بود که سکوت اختیار کرده و ترجیح می‌داد راجع به خیلی از اتفاقات سکوت کند. او از قبل دیدار رفت پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال تصمیم گرفت مصاحبه نکند و امروز هم به سختی رضایت به شکستن سکوت خود داد. تازه‌ترین صحبت‌های مربی دوست داشتنی پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم را می‌خوانید؛

تسنیم: از پرسپولیس شروع کنیم. شرایط تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اگر از نظر فنی بخواهید، شرایط تیم مناسب است و بازیکنان در غیاب ملی‌پوشان تمرینات منظم و با هدفی را پشت سر می‌گذراند. با آمدن بازیکنان ملی‌پوش هم تیم کامل‌تر خواهد شد و تلاش می‌کنیم به روند روبه‌رشدمان ادامه دهیم.

تسنیم: پرسپولیس یکی دو ماه سخت و فشرده را پشت‌سر گذاشت و در این مدت از رفتن به فینال لیگ قهرمانان جا ماندید، اما در لیگ روند خوبی را در پیش گرفته و حتی دربی را بردید، این دو ماه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در لیگ قهرمانان آسیا غیر از بازی رفت با الهلال نتایج خوبی گرفتیم و اگر اشتباهات آن مسابقه را نداشتیم، می‌توانستیم راهی فینال شویم. جبران آن شکست سنگین شدنی نبود، اما با این حال همه بازیکنان تلاش خود را کردند. مهم این بود که بعد از بازی با الهلال توانستیم به شرایط خوب گذشته‌مان برگردیم. دیدید که تقریباً همه بازی‌های خودمان در لیگ و جام حذفی را بردیم و وضعیت‌مان در جدول هم عالی است.

تسنیم: فکر می‌کنید دلیل اصلی نرفتن تیم‌تان به فینال لیگ قهرمانان آسیا چه بود؟

به عقیده من فقط همان باخت سنگین در بازی رفت با الهلال باعث حذف‌مان از این مسابقات شد. از دید من دلیل دیگری نداشت، چون واقعاً در بقیه بازی‌ها عالی بودیم و نتایج خوبی گرفتیم.

تسنیم: برخی اعتقاد دارند اگر سروش رفیعی در پرسپولیس حفظ می‌شد و مهدی طارمی به آن شکل محروم نمی‌شد، الان پرسپولیس راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده بود. نظر شما چیست؟

من اصلاً با این نظر موافق نیستم. سروش رفیعی بازیکن خوب و شایسته‌ای است، اما این دلیل نمی شود که بگوییم اگر او بود ما الان فینالیست لیگ قهرمانان بودیم. پرسپولیس به هیچ بازیکنی وابسته نیست و اگر موفقیتی هم تا الان کسب شده به خاطر کار تیمی و تلاش همه مجموعه بوده است. در مورد طارمی هم باید بگویم او یکی از بهترین بازیکنان ایران است، اما شما دیدید در غیاب مهدی، منشا و علیپور خیلی خوب کار کرده‌اند.

تسنیم: شما شرایط پرسپولیس را از نظر فنی خوب ارزیابی کردید، اما حتماً در جریان استعفای علی‌اکبر طاهری قرار دارید ...

بله شنیده‌ام. مسائل مدیریتی به تیم ارتباطی ندارد و بازیکنان و مربیان همه تلاش خود را می‌کنند تا روندی که در پیش گرفته‌ایم، ادامه پیدا کند. انتظار ما این است که فقط تکلیف مدیریت باشگاه هر چه سریع‌تر مشخص شود.

تسنیم: خیلی از بازیکنان و مربیان پرسپولیس تا اینجای فصل هنوز پیش‌قرارداد‌های خود را هم دریافت نکرده‌اند. فکر نمی‌کنید ادامه این روند به تیم شما ضربه سنگینی وارد کند؟

بله همین‌طور است. به خاطر همین است که می‌گویم امیدوارم هر چه سریع‌تر تکلیف مدیریت باشگاه برطرف شود. اگر طاهری قصد ادامه کار ندارد زودتر جانشین او مشخص شود و اگر خودش قصد ماندن دارد، زودتر این اتفاق رخ دهد. البته نباید فراموش کنیم که طاهری در مدتی که بود زحمات زیادی را کشید و جا دارد به او خسته نباشید بگویم. امیدوارم هر اتفاقی در خصوص مدیریت باشگاه رخ می‌دهد به صلاح تیم باشد.

تسنیم: شنیده‌اید که بدهی‌های باشگاه پرسپولیس به نوعی پرداخت شده است و این باشگاه دیگر بدهی ندارد. شما این موضوع را باور می‌کنید؟

اگر واقعاً این اتفاق افتاده باشد باید خدا را شکر کرد. سال‌هاست که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بدهی‌های سنگین دارند و ان‌شاءالله که همه این بدهی‌ها پرداخت شده باشد. البته خیلی مهم است که از این پس مدیران طوری در باشگاه‌ها کار کنند که بدهی برای آنها نگذارند و شاهد شکایت‌های متعدد نباشیم.

تسنیم:گویا شما هم کلی طلب از باشگاه پرسپولیس دارید، آیا همه آنها یک شبه پرداخت شد یا خودتان بخشیدید؟

اجازه بدهید در مورد این مسئله صحبت نکنم.

تسنیم: در مورد دربی صحبتی نکردید؟

پیروزی در دربی شیرینی خاص خودش را داشت، اما قرار نیست تا پایان فصل به این بازی فکر کنیم. این برد سه امتیاز داشت و دیدید که استقلال هم بعد از این مسابقه به شرایط خوب خود بازگشت. در حال حاضر باید روی بازی‌های آینده و تکرار قهرمانی‌مان فکر کنیم. الان تیم‌های خوبی مدعی قهرمانی هستند و مطمئناً کارمان از فصل قبل سخت شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.