سرمربی تیم‌ملی کشورمان در تمرین امروز گفت که عدم اعلام اسامی تیم‌ملی به دلیل این است که این لیست تغیر می‌کند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت:«شروعی خواهیم داشت در مسیر آماده سازی جام جهانی و این یک شروع بلند مدت برای جامجهانی ۲۰۱۸ است که تا فروردین و اردیبهشت ۹۷ طول خواهد کشید.در ماه اکتبر دو بازی دوستانه با تیم‌هاییاز قاره آفریقا و همچنین اروپا خواهیم داشت و در ماه نوامبر نیز در تلاش هستیم کهبازی‌های دوستانه دیگری با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی و اروپا داشته باشیم. پس ازآن منتظر قرعه‌کشی جام جهانی خواهیم بود و سپس برنامه‌ریزی‌های بعدی برای دیدارهایتدارکاتی را انجام می‌دهیم. گروهی از بهترین بازیکنان که بین ۳۷ تا ۴۰ نفر هستند، دربرنامه ما قرار دارند.»

کی روش ادامه داد:«: هم منصفانه و هم شیوه درستاین است که به بازیکنان جوان و کسانی که می‌خواهند در تیم ملی باشند و برای اینکار تلاش می‌کنند، این فرصت را بدهیم و شرایط را برای آنها فراهم کنیم. در واقعهمانطور که قبلاً هم گفته‌ام، تیم ملی خانه‌ای بدون در و پنجره است و هرکسی می‌تواندوارد آن شود. در اردیبهشت سال ۹۷ تعداد این بازیکنانرا محدود خواهیم کرد و در نهایت برترین و بهترین این بازیکنان که ۲۳ نفر هستند رابرای جام‌جهانی آماده می‌کنیم.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که کاوه رضایی و سروش رفیعی به تیم ملی دعوت شوند عنوان کرد:«همانطورکه اعلام کردم تیم ملی دری ندارد که بسته باشد و همیشه ورود به آن باز است و بازیکنانیکه استحقاق حضور در تیم ملی را داشته باشند به تیم ملی دعوت می‌شوند. این دو بازیکناندر حال حاضر به دلیل همراهی باشگاه‌های خود توانایی حضور در این جا را نداشتند امااگر خوب باشند به تیم ملی دعوت می‌شوند و در لیست ما حضور خواهند داشت.»

خبرنگاری از او درباره محرومیت مهدی طارمی سوال کرد که او این واکنش را نشان داد:«امروز تلاش کردم با جزییات بیشتر از کل قضیه مطلعشوم اما به شخصه فکر می‌کنم اتفاقی که با محرومیت طارمی افتاد برای اعتبار بین‌المللیفوتبال ایران شرم‌آور است و ضربه بزرگی به اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران واردکرد. قطعا از این اتفاق خود طارمی، هواداران، باشگاه پرسپولیس و تیم ملی نیز متضررمی‌شوند.»

او سوال دیگری درباره اینکه باشگاهپرسپولیس به دنبال دریافت حکم موقت برای استفاده از طارمی در مسابقه برگشتمقابل الهلال است که می‌تواند در آینده باعث از دست رفتن جام‌جهانی برای طارمیشود، را این طور پاسخ داد:« تصمیمات باشگاه‌ها به من ارتباطی ندارد و از این اتفاقات نیز چیزینمی‌دانم و تاکید می‌کنم به تیم ملی ارتباطی ندارد اما هر اتفاقی که بیفتد باید ازلحاظ روحی و آمادگی فنی طارمی را آماده نگه داریم و اجازه نمی‌دادیم این اتفاق می‌افتاد.»

اما سوال بعدی درباره سامان قدوس و انتخاب تیم ملی ایران بود.کی روش گفت:« وطایف بازی کردن در تیم ملی با باشگاه یکی نیست و وقتی شمااز بازی کردن در تیم ملی یک کشور صحبت می‌کنید از احساسات و علایق قلبی حرف می‌زنید.وقتی شما از شانس بازی کردن در تیم ملی کشورتان حرف می‌زنید مانند دریافت پیشنهادبازی کردن در رئال‌مادرید یا منچستریونایتد نیست و با هویت، فرهنگ و داشته‌های قلبیشما سرو کار دارد. یا این علائق در خون و در DNA شما وجود دارد یا ندارد. اجازه بدهید در خصوص قدوس نیز خون، علایق،احساسات و طبیعت درونی او صحبت کند.»

اما حرف های پایانی سرمربی تیم ملی.آنجا که او درباره عدم انتشار لیست تیم ملی این واکنش را نشان داد:« دلیل این موضوع این است که لیست نهایی تیم ملی بعد از بازی‌های یکشنبه لیگ‌هایاروپایی اعلام خواهد شد و بخشی از بازیکنانی که در حال حاضر در تمرین تیم ملی حضوردارند جهت بررسی عملکرد آنها از سوی کادرفنی تیم ملی در یکی، دو روز اخیر حاضرند ولیست نهایی تیم ملی شامگاه یکشنبه اعلام می‌شود.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.