کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

تکلیف صعود مستقیم دو تیم دیگر در آسیا، سه‌شنبه مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پنجشنبه عصر روز پرتلاتمی برای فوتبال آسیا بود. از سایتاما تا سئول همه در تب و تاب تلاش برای قطعیکردن صعود خود به جام جهانی بودند.

در میان این رقابت ها، ایران با هدایت کارلوس کیروش بدون کوچک ترین استرسی پا به بازی های پنجشنبه گذاشت و در حالی که صعود خود راقطعی کرده بود، با کمال آرامش مقابل کره جنوبی صف آرایی کرد.

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر شرایطی که ۱۲تیم حاضر در آسیا در بازی های دیروز سپری کردند و شرایطی که سه شنبه آینده در بازیهای آخر دور گروهی خواهند داشت. سه شنبه ای که مسافران قطعی روسیه را مشخص خواهدکرد.

گروه A

سه بازی همزمان روز پنجشنبه و اوج حساسیت برای سهتیم کره جنوبی،ازبکستان و سوریه.

شاگردان شین تائه چونگ در تیم کره جنوبی که حمایتبیش از ۶۰ هزار هوادار کره ای را با خود می دیدند،در سئول نتوانستند از پس مدافعینسرسخت ایرانی بربیایند و بازی در نهایت با تساوی ۰-۰ به پایان رسید تا تکلیف یکیاز قدیمی ترین قدرت های آسیا برای صعود به روز پایانی کشیده شود.

ازبک ها هم دیگر تیمی بودند که پنجشنبه فرصت سوزیکردند. آن ها اگر می توانستند چین را در خانه اش شکست دهند، با توجه به توقفکره،می توانستند به رده دوم برسند و دست بالا را برای صعود به جام جهانی داشتهباشند. ازبکستان اگر می توانست یک امتیاز هم از تیم لیپی بگیرد،شانس بیشتری برایصعود می داشت اما شکست ۱-۰،کار ازبک ها را برای صعود بسیار سخت کرد.

سوریه اما بهترین استفاده را از غفلت کره جنوبی وازبکستان کرد. شاگردان ایمن حکیم در تیم ملی سوریه با کسب بردی عالی مقابلقطر،شانس خود را برای صعود به پلی آف زنده نگه داشتند. در حال حاضر ایران با ۲۱امتیاز در صدر جدول قرار دارد.کره جنوبی با ۱۴ امتیاز دوم است و سوریه و ازبکستانبا ۱۲ امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند.

چین و قطر هم با ۹ و ۷ امتیاز در رده های بعدی قراردارند و شانسی برای رسیدن به جام جهانی ندارند.

بازی های روز آخر:

حساس ترین بازی سه شنبه را ازبکستان و کره جنوبی درتاشکند برگزار خواهند کرد. دیداری که قرار است تکلیف دومین تیم صعود کننده از گروهیک به جام جهانی را مشخص کند. اگر کره یک مساوی هم از این بازی بگیرد، به عنوانتیم دوم صعود خواهد کرد اما اگر تیم ساموئل بابایان به دنبال صعود است،باید دست بهکاری بزرگ بزند و کره را ببرد.

چین و قطر هم در دیداری تشریفاتی باید با هم بازیکنند.مسابقه ای که فقط تکلیف تیم پنجم و ششم گروه را مشخص خواهد کرد.

دیگر بازی حساس سه شنبه شب در استادیوم آزادیبرگزار خواهد شد. ایران که خیلی وقت است صعودش را به جام جهانی قطعی کرده،فقط بهدنبال حفظ رکورد عالی خود یعنی گل نخوردن در راه رسیدن به جام جهانی است. سوریهاما هدفش کاملا با ایران متفاوت است و فقط برای برد بازی خواهد کرد. سوری ها اینشانس را دارند تا با کسب برد مقابل ایران حتی به صورت مستقیم هم به جام جهانی صعودکنند که البته احتمالش اندک است.

با این حال آن ها اگر از ایران امتیاز بگیرند ازشانس قابل توجهی حداقل برای صعود به پلی آف برخوردار خواهند بود.

گروه B

شکست غیر منتظره عربستان در زمین امارات،معادلاتگروه دوم را کاملا پیچیده کرد. امارات که خود شانسی حتی برای رسیدن به پلی آف همندارد با برد مقابل سعودی ها، کاری کرد تا تکلیف تیم صعود کننده به جام جهانی وتیم صعود کننده به پلی آف به روز آخر کشیده شود.

حساس ترین بازی پنجشنبه را در گروه ۲،تیم های ژاپنو استرالیا در استادیوم سایتاما برگزار کردند. دیداری که برنده اش می توانست صعودخود به جام جهانی را قطعی کند. اتفاقی که در نهایت برای ژاپن میزبان افتاد و آن هاتوانستند با برتری ۲-۰ مقابل کانگوروها با ۲۰ امتیاز صعود خود به جام جهانی راقطعی کنند. عراق هم در دیداری کم اهمیت ۲-۱ تایلند را شکست داد.

بازی های روز آخر:

بازی کم اهمیت روز آخر این گروه را تیم های عراق وامارات برگزار خواهند کرد. این دو تیم شانسی برای صعود نخواهند داشت.

اما دو بازی دیگر تعیین کننده خواهد بود. استرالیامیزبان تایلند است و عربستان از ژاپن پذیرایی می کند. در حال حاضر استرالیا وعربستان که هردو بازنده های بازی های هفته ماقبل آخر بودند ۱۶ امتیازی هستند. امااسترالیا به دلیل تفاضل بهتر،در جدول بالاتر است.

حریف استرالیا در روز پایانی هم بسیار آسان تر ازحریف عربستان خواهد بود و به همین دلیل ساکروس ها شانس بیشتری برای صعود مستقیمخواهند داشت و عربستان احتمالا راهی پلی آف می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.