مهاجم ملی پوش پرسپولیس که زننده دومین گل تیم ملی به ازبکستان برای صعود به جام جهانی بود گفت: بازیکنان تیم ملی یادشان نمی آید آخرین گل را چه زمانی خوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی ایران توانست با پیروزی دو بر صفر مقابل تیم ملی ازبکستان به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه پیدا کند. صعودی مقتدرانه که برای دومین بار متوالی در کارنامه فوتبال ایران به همراه کی روش و شاگردانش ثبت شد. مهدی طارمی مهاجم گلزن این روزهای تیم ملی بار دیگر توانست در این دیدار گلزنی کند تا امضای صعود به جام جهانی را زده باشد.

مهدی طارمی درباره صعود به جام جهانی و همچنین شرایط خود و هم تیمی هایش گقتگویی را با خبرنگار مهر انجام داده است.

حق این مردم حضور در جام جهانی است

به تک تک ملت ایران تبریک می گویم. آنقدر لطف دارند که حقشان حضور در جام جهانی است. خیلی خوشحالم وقتی می بینم صعودمان باعث می شود اینقدر خوشحالی در بین مردم موج بزند. بهترین تماشاگران را داریم. در بازی دیشب هم نشان دادند که می توان رفتار حرفه ای داشت.

صندلی های خالی کمی اذیت می کنند

وقتی برای گرم کردن به ورزشگاه آمدیم کمی اذیت شدیم. انتظار داشتیم هواداران بیشتری بیایند اما وقتی برای شروع بازی وارد شدیم هواداران بیشتری آمدند. به هر حال مردم روزه هستند و بازی هم وسط هفته انجام شد. دیدن صندلی های خالی ورزشگاه کمی اذیت می کند اما خوشحالم که آنها در خانه هایشان شاد شدند.

ازبک ها می جنگند

تیم ملی ازبکستان خیلی قوی بود. آنها بازی فیزیکی انجام می دادند. می خواستند جلوی سرعت بازی تیممان را بگیرند. خیلی خوب شد که در نیمه اول با گلزنی سردار به رختکن رفتیم چرا که باعث شد تا آنها کمی به فکر بازی خودشان هم بیفتند.

گلم را دوست دارم

یک مهاجم همیشه به گلزنی فکر می کند. با این حال سیستم بازی با ازبکستان طوری بود که دوندگی زیادی را می طلبید. خوشبختانه وقتی در آن صحنه توپ به من رسید تصمیم خوبی گرفتم. گلی که زدم را دوست داشتم. گلی که صعودمان را به جام جهانی را هم قطعی کرد.

گل نخوردن هنر است

باید به خط دفاعی هم تبریک بگویم. خیلی وقت است گل نخوردیم و خوشحالم وقتی در رختکن از همدیگر می پرسیدیم آخرین گلی که خوردیم چه زمانی بوده است همه فکر می‌کردند. چون یادمان نیست اصلا در کدام بازی و چند سال پیش آخرین گل را خوردیم. سیستم بازی طوری است که فقط دفاع نمی کنیم که گل نخوریم. فکر می کنم هر کس بازی تیم ملی را ببیند ضرر نمی کند و لذت می برد.

کی روش نظیر ندارد

به هر حال برای دومین بار متوالی با ایشان به جام جهانی می رویم. کار کردن با مربی حرفه ای لذت خاص خودش را دارد. به همه چیز حرفه ای نگاه می کند و همین موضوع هم سبب شده تا بازیکنان و هر فرد دیگری که در تیم ملی حضور دارد وظایف خودش را بداند و باید هم آنها را انجام دهد.مربیانی مثل کی روش نظیر ندارند.

ماندن در تیم ملی

هیچ تضمینی نیست حالا که به جام جهانی صعود کرده ایم مسافر روسیه هم باشم. تمام تلاشم را می کنم که در تیم ملی بمانم. بازی در جام جهانی می تواند باعث پیشرفت فوتبالی هر بازیکن و فوتبال ملی هر کشوری شود.

باید سخت افزاری هم اول شویم

باور کنید هنوز از لحاظ سخت افزاری با رتبه اول آسیا فاصله داریم. چه از لحاظ تیم ملی و چه باشگاهی. باید زیر ساخت هایی نظیر چمن تمرین و بازی و امکانات سخت افزاری را به بهترین حد ممکن برسانیم. الان اگر می بینید اکل آسیا هستیم به خاطر عملکرد فنی مان است. سال جام جهانی است و امیدوارم تمام مسئولان کمک کنند تا با آمادگی ایده آل به روسیه برویم.

پرسولیس برای من جاودانه است

هواداران پرسپولیس را با تمام وجود دوست دارم. آنها در بازی های ملی هم همیشه من را شرمنده می کنند. وقتی بعد از پایان بازی سمت آنها رفتم فقط خواستم گوشه ای از محبت هایشان را جبران کنم و از آنها تشکر کنم. عشق به پرسپولیس و هوادارانش برای من جاودانه است.

چند روزی می خواهم استراحت کنم

فصل خیلی فشرده ای را با پرسپولیس و تیم ملی گذراندم. می خواهم چند روزی فقط استراحت کنم و بعد از آن دوباره به فوتبال فکر کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.