پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: ارزیابی من از عملکرد منصوریان و افتخاری مثبت است و باید این دو به کار خود در استقلال ادامه دهند. ضمن این که نقاط ضعف هم باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جباری از بزرگان تاریخ باشگاه استقلال و سرپرست کمیته پیشکسوتان این باشگاه است که از جایگاه ویژه‌ای در تاریخ این باشگاه برخوردار است. وی از اولین کاپیتان‌های این تیم و از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است و مردی است که مورد وثوق جامعه فوتبال ایران به خصوص هواداران استقلال است. در خصوص اتفاقات و حاشیه‌های اخیر باشگاه استقلال با این پیشکسوت ارزنده گفتگویی داشتیم که شرح آن را در زیر می خوانید.

* خبرگزاری مهر - بعد از شکست استقلال مقابل العین حاشیه‌هایی برای باشگاه استقلال ایجاد شد. از جمله تجمع چند هوادار مقابل وزارت ورزش، نامه اعتراض آمیز چند پیشکسوت و مصاحبه اعضای هیات مدیره. نظر شما در باره این اتفاقات؟

- علی جباری: درباره نامه باید بگویم آن گروه از پیشکسوتان هیچ ارتباطی به ما ندارند. متاسفانه فردی به اسم پیشکسوت استقلال این عمل را ساماندهی کرده که من حتی نمی‌توانم اسمش را بیاورم. یعنی برای من خوب نیست که درباره این آقا صحبت کنم ولی ما پیشکسوتان واقعی استقلال از عملکرد باشگاه در فصل گذشته کاملا حمایت می‌کنیم.

* ارزیابی شما از عملکرد کلی استقلال در این فصل چه بود؟

- ما باید ببنییم به این تیم در این فصل چه دادیم و در قبال این داده از این تیم چه گرفته‌ایم. من منکر نقاط ضعف موجود در تیم نیستم. اما بازدهی تیم در این فصل به طور کلی کاملا مثبت بود. شما دقت کنید و ببینید که تیم در نیم فصل اول چه وضعیتی داشت، در نیم دوم در چه شرایطی قرار گرفت. ما چه تیم‌هایی را بردیم و در نهایت لیگ را با چه رتبه‌ای تمام کردیم. در آسیا هم که از گروه خود صعود کردیم و در بازی رفت هم العین را بردیم. در بازی برگشت هم که تیم با اوج بدشانسی مواجه بود و ۴ هافبک میانی تیم را به دلایل مختلف از دست دادیم.

* شما به مجموعه باشگاه در فصلی که گذشت چه نمره‌ای می‌دهید؟

- با توجه به این که منصوریان یک فصل و افتخاری کمتر از یک فصل است که به استقلال آمدند قطعا باید به عملکرد این مجموعه نمره قبولی داد. شما ببینید که این گروه به جز مسائل فنی در ابعاد مالی هم عملکرد خوبی داشتند. مدیریت باشگاه استقلال تا چه میزان در پرداخت بدهی‌های این باشگاه و به خصوص در بحث بدهی‌های خارجی عملکرد مثبت داشته و از بار بدهی‌های این باشگاه کاسته است. باید همه این‌ها برای نمره دهی به عملکرد این باشگاه لحاظ شود.

* منتقدان باشگاه می‌گویند به دلیل شکست مقابل العین افتخاری و منصوریان باید عوض شوند.

- مگر همینطوری الکی می‌شود مدیر و مربی عوض کرد؟ آن هم باشگاهی که هم جوانگرایی کرد، هم بهترین تیم‌ها را برد، هم نایب قهرمان لیگ شد. مگر می‌شود هر فصل یک مربی و یک مدیر عوض کنیم و همینطوری باشگاه را عقب بیندازیم. اگر اینطور باشد الان یک عده می‌گویند یک مربی و یک مدیر جدید بیاید. بالاخره در فوتبال برد و باخت هست. فردا یک شکست دیگر بیاید همینها دوباره جمع می‌شوند و می‌گویند اینها هم بروند دوباره مربی و مدیر جدید بیاوریم. افتخاری و منصوریان ترکیب خوبی در استقلال تشکیل داده‌اند و فصل موفقی را پشت سر گذاشته‌اند. البته همانطور که گفتم نقاط ضعفی هم در باشگاه دیده شد که باید این نقاط ضعف برطرف شود. اما برطرف کردن نقاط ضعف به منزله این تغییرات گسترده نیست.

* آقای زمانی بعنوان عضو هیات مدیره مصاحبه‌ای داشته و اعلام داشته که منصوریان در حد استقلال نیست و باید عوض شود.

- من کاری به این که آقای زمانی چه گفته ندارم، با این کار دارم که اصلا چرا آقای زمانی باید صحبت کند. مگر نه این که ایشان یک عضو از اعضای هیات مدیره هستند، خب هیچ عضو هیات مدیره‌ای حق این که مصاحبه کند را ندارد و به خصوص حق این که نظر شخصی‌اش را بدهد. هیات مدیره باید یک تصمیم جمعی بگیرند و اگر قرار باشد صحبتی صورت گیرد از طریق سخنگو. عضو هیات مدیره باید حداقل به این حقوق خودش آشنا باشد. من با مصاحبه کردن زمانی مخالف هستم. ایشان در طول فصل هم بارها مصاحبه‌های ایشان فضای تیم را ملتهب کرد و الان هم با این مصاحبه‌ها تنها به تیم لطمه می‌زند. سرمربی استقلال تیم جوانش را که هیچ کس انتظار نتیجه گرفتن از آن نداشت را نایب قهرمان لیگ کرده و سهمیه سال بعد آسیا را هم گرفته است. چطور می‌توان توانایی‌های چنین مربی را زیر سئوال برد.

* بعضی از منتقدان منصوریان هم او را در حد استقلال نمی دانند.

- منصوریان نصف عمرش را در استقلال گذرانده و از جنس این تیم است. او مربی جوان و موفق است و به زودی رسما از بهترین مربیان ایران می‌شود. او می‌تواند با تجاربی که از اولین سال حضورش در استقلال گرفته این تیم را فصل بعد با قدرت در لیگ برتر و آسیا به موفقیت‌های بزرگ برساند.

* تکلیف هیات مدیره باشگاه هم مشخص نیست و این موضوع هم به باشگاه صدمه می‌زند.

- وزیر محترم ورزش باید تشکیل هیات مدیره را در اولویت اول کاری‌اش برای استقلال تشکیل دهد. البته وزیر هم آنقدر با درایت هست که تحت تاثیر این اتفاقات نباشد و با هوش و با درایت تصمیم خود را بگیرد. ولی این تصمیم باید هرچه زودتر گرفته شود.

* شما جزو بزرگترهای استقلال هستید و کلام شما در حوزه استقلال می‌تواند فصل الخطاب باشد. آخرین صحبت های شما در خصوص این دسته بندی‌ها چیست؟

- مجددا تاکید می کنم که ما پیشکسوتان به کارنامه استقلال در فصل گذشته، به مدیریت افتخاری و به مربیگری منصوریان نمره قبولی می‌دهیم و از آنها حمایت می‌کنیم. ما استقلال را دوست داریم و از حریم این تیم مراقبت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم آن را تخریب کنند. اجازه نمی‌دهیم با احساسات هواداران ما بازی شود. هرکسی هم که استقلال را دوست دارد و فکر می‌کند استقلالی است باید از این تیم دفاع منطقی کند و نباید اجازه داد که این تیم ابزاری باشد برای آن که عده‌ای به اهداف خود برسند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.