بیانیه باشگاه پرسپولیس هم بخش سایه داشت و هم بخش روشن، این بیانیه اگرچه فدراسیون را تحت فشار گذاشت اما نشان داد که پرسپولیس هم به افتدار خود در جدول مطمئن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه فدراسیون فوتبال را از دو منظر کاملا متفاوت می توان بررسی کرد. هم آن را زشت دید و هم زیبا. هم تاییدش کرد و هم تکذیب. هم درست آن را خواند و هم غلط.

بخش درست بیانیه

اول: خروج طاهری از موضع های انفعالی و یک گوشه نشستن و نگاه کردن و از حق تیم دفاع نکردن را می توان بخش خوب ماجرای پرسپولیسی دید که طی سال های اخیر مدیر پرتلاشی در این عرصه نداشته است و به نظر می‌رسد طاهری هم حالا متوجه شده که برای قهرمان شدن در فوتبال ایران بالاخره باید از لاک بیرون بیاید و در روزهای مهم از تیمش دفاع کند.

دوم: اعتراض باشگاه پرسپولیس به حضور هواداران آبادانی صنعت نفت از برخی نظر ها غلط بود اما از این منظر درست بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کاملا بی نظم است و گاهی بدون جلسه برگزار شدن حکم می دهد و گاهی با جلسه و در روزهای رسمی هم حکم نمی دهد. در واقع این کار کمیته، شائبه سلیقه ای تصمیم گرفتن را ایجاد کرده است. یک روز هواداران استقلال و پرسپولیس با وجود اعتراض به موقع بخشیده نمی شوند و بازی بدون تماشاگر برگزار می شود و روز دیگری هواداران نفت آبادان بخشیده می شوند آن هم در تعطیلات عید!

بخش نادرست بیانیه

یکم: بودن هواداران در ورزشگاه کلا به ضرر استقلال و پرسپولیس نیست چرا که این دو تیم به هیاهوی زیاد عادت دارند و وقتی هواداری در ورزشگاه نباشد اوضاع بسیار آرام می تواند انگیزه های این دو تیم را کم کند که این موضوع به تجربه ثابت شده است، این دو تیم روی دوش هواداران و در میان هیاهو قدرت می گیرند هر چند اینئبار در آبادان شرایط به سود پرسپولیس پیش نرفت اما با این حال قبل از سوت خیلی ها بر این باور بودند که پرسپولیس از حضور هواداران در ورزشگاه سود می برد یا حداقل اینکه متضرر نمی شود.

دویم: این همه با شدت عملکرد فدراسیون فوتبال را زیر سوال بردن حتی می تواند قهرمانی احتمالی پرسپولیس در لیگ برتر را هم تحت تاثیر قرار دهد. اگر شرایط تا این حد بد است که پرسپولیس اعلام کرده و اگر تا این حد تبانی وجود دارد همه قهرمانی ها شائبه دار می شوند حتی قهرمانی احتمالی خود پرسپولیس. این در حالی است که واقعا نه حرف های طاهری در مورد مقابله با پرسپولیس برای قهرمانی پارسال« با سوشا مکانی و بنگر پرسپولیس احتیاجی به دشمن نداشت» و امسال درست است و نه حرف های منصوریان در مورد شارژ داور برای اخراج وی از کنار زمین!

این حرف‌ها خیلی بیش از اینکه درست باشد جوسازی به نظر می رسد برای تحت تاثیر قراردادن شرایط.

سوم: به نظر می رسد طاهری هم با پرسپولیسی که فعلا افت کرده نگران از دست رفتن قهرمانی شده است. صدور این بیانیه با این لحن تند اگرچه یک کیش به فدراسیون نشین ها می دهد اما صلابت پرسپولیس در بالابودن امتیازهایش از تعقیب کننده ها را هم تحت تاثیر قرارداد و نگرانی های درون ساختمان شیخ بهایی نمایان کرد شاید بهتر بود در شرایط سخت تری طاهری این حرف ها را می زد و استرس از دست رفتن قهرمانی را امروز و در حالی که کاملا اقتدار وجود دارد به تیم خودش منتقل نمی کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.