تبریز - تیم دبیری تبریز در شرایطی صدرنشین لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور را با شکستی سنگین به اصفهان بدرقه کرد که گیتی پسند سه هفته سخت دیگر را تا پایان فصل پیش روی خود دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - محمود نصیرپور: با پیروزی پرگل هفت بر پنج تیم دبیری تبریز برابر گیتی پسند، صدرنشین اصفهانی لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور برای دومین هفته متوالی و در فاصله پنج روز دو شکست سنگین را در تبریز متحمل شد تا پایه های صدرنشینی اش طی این دو هفته متزلزل شود.

سایه سنگین دبیری پشت سر گیتی

گیتی پسند که پنجشنبه قبل در سالن پورشریفی تبریز چهار بر دو به مس سونگون باخته بود، دیروز هم هفت گل از دبیری خورد تا برای اولین بار در فصل جاری دو شکست پی در پی را تجربه کند و فاصله ۹ امتیازی اش با نزدیک ترین تعقیب کننده در جدول به چهار امتیاز کاهش پیدا کند.

با این باخت حالا تیم ۵۴ امتیازی گیتی پسند بیشتر از هر زمان دیگری سایه تیم های تعقیب کننده را در بالای جدول پشت سر خود احساس می کند و حالا دبیری با هدایت فنی جواد اصغری مقدم با ۵۰ امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده صدرنشین و دومین شانس قهرمانی مسابقات لقب گرفته است.

سه بازی سخت در انتظار صدرنشین

البته تیم گیتی پسند در سه هفته باقی مانده از لیگ سه بازی سخت پیش روی خود دارد و به ترتیب باید در خانه از تاسیسات رده پنجمی وحید شمسایی پذیرایی کند، در زمین تیم رده چهارمی حفاری اهواز طی یک بازی بسیار سخت به میدان برود و هفته آخر هم میزبان تیم یاسین پیشرو قم میانه جدولی باشد.

این در حالیست که دبیری هفته بعد در تبریز میزبان فرش آرا مشهد رده هشتمی است، پس از آن در زمین تیم قعرنشین دانشگاه آزاد به میدان خواهد رفت و هفته پایانی نیز در خانه خود پذیرای تیم رده دوازدهمی آذرخش بندرعباس خواهد بود.

با لحاظ کردن سختی بازی های تیم گیتی پسند در قیاس با بازی های تیم دبیری، می توان شانس دبیری برای جبران چهار امتیاز اختلاف با صدر را قابل جبران ارزیابی کرد اما لازمه جبران این فاصله نه چندان زیاد، کسب ۹ امتیاز ممکن از سه بازی باقی مانده توسط تیم دبیری است.

شانس برابر برای مس

از طرفی تیم مس سونگون نیز با وجود تساوی دیروز خود در زمین فرش آرا، همچنان شانس قهرمانی دارد و روی کاغذ می تواند شش امتیاز فاصله با گیتی پسند را جبران کند. شاگردان علیرضا افضل در تیم مس هفته آینده در کرج به میهمانی تیم رده یازدهمی مقاومت البرز خواهند رفت و سپس در تبریز میزبان تیم رده هفتگی شهروند ساری خواهند بود.

مسی ها در هفته واپسین فصل در دیار گل و بلبل به دیدار تیم رده نهمی ارژن شیراز خواهند رفت که با این حساب سه بازی باقی مانده مس سونگون همانند دبیری با هیچ تیم مدعی نخواهد بود و این تیم گیتی پسند است که در قیاس با دبیری و مس، رقبای سرسختی را در سه هفته آینده رو در روی خود خواهد دید.

آماده شکست گیتی پسند بودیم

در خصوص بازی دیروز دبیری با گیتی پسند و همچنین شرایط این تیم تبریزی در فاصله سه هفته مانده به انتهای فصل، فرزین دبیری مدیر جوان تیم فوتسال دبیری تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: سه بازی آینده خود در لیگ برتر را اگر پیروز شویم، می توانیم قهرمان شویم.

وی شامگاه دیروز پس از برتری هفت بر پنج تیمش برابر تیم صدرنشین گیتی پسند اصفهان اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود و بچه ها بعد از شکست دور از انتظار هفته قبل در ساوه که روز بدمان بود، آماده شده بودند که تیم گیتی پسند را که در واقع یک تیم ملی است و شش امتیاز با تیم دوم و هفت امتیاز با ما فاصله داشت، شکست بدهیم و به فاصله چهار امتیازی اش برسیم و بالاخره یک تیم از تبریز، مس یا دبیری به قهرمانی امیدوار باشد.

بازی های راحت تر دبیری

دبیری ادامه داد: ما در سه هفته باقی مانده دو بازی خانگی و یک بازی بیرون از خانه داریم که با تیم یکی مانده به آخر جدول است و فکر می کنم با پیروزی در این سه بازی به خواست خدا به سمت قهرمانی قدم برداریم و در آن طرف تیم گیتی پسند یک بازی بیرون از خانه با تیم رده چهارمی حفاری دارد که باید بگویم در اهواز با حفاری بازی کردن برای هر تیمی سخت است.

گیتی پسند همچنین یک بازی هم با تیم پنجم جدول یعنی تاسیسات دارد که مدافع عنوان قهرمانی است و دوست دارد امسال حداقل عنوان نائب قهرمانی را کسب کند که با لحاظ کردن این بازی های سخت برای گیتی پسند، هم ما و هم تیم مس برای قهرمانی امیدوارتر می شویم.

هواداران از عوامل اصلی پیروزی بودند

وی با تقدیر از بازی خوب بازیکنان تیمش در مصاف سخت با گیتی پسند عنوان کرد: من دست تک تک بازیکنان و کادرفنی تیم را می بوسم که غیرت خود را در این بازی سنگین نشان دادند و از هوادارانی که یکی از عوامل اصلی پیروزی ما برابر گیتی پسند بودند و از دقیقه اول تا آخر مسابقه تیم دبیری را حمایت کردند، ویژه تشکر می کنم.

فرزین دبیری در مورد صحنه اخراج خود از کنار زمین در دیدار با گیتی پسند یادآور شد: محمدرضا کشاورز کاپیتان گیتی پسند که کاپیتان تیم ملی هم بوده در اواخر بازی در یک صحنه جلوی دروازه ما به سمت دروازه بان ما لگد انداخت که من به این صحنه اعتراض کردم اما اینکه داور محکم به صورت من بیاید و تهدید به اخراج کند اصلا قشنگ نیست که البته من در صحنه اخراج هیچ حرفی نزدم و پذیرفتم که باید بروم روی سکوها، اما مهم سه امتیاز بود که گرفتیم و مهم بازیکنان هستند که داخل زمین بازی می کنند و حضور در کنار زمین یا روی سکو برایم فرقی نمی کند.

۹ امتیاز برای قهرمانی

قائم مقام باشگاه دبیری تبریز در پاسخ به این سئوال که چه اندازه به قهرمانی امیدوار هستید، گفت: فکر می کنم با وجود اینکه چهار امتیاز از صدر فاصله داریم اما اگر خدا بخواهد و ما سه بازی بعدی را ببریم و ۹ امتیاز را بگیریم می توانیم قهرمان شویم و این کار با غیرت بازیکنان و تدابیر کادرفنی و مدیریت باشگاه شدنی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.