کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

تبریز - تیم تراکتورسازی تبریز در حالی شانزدهمین رویارویی خود برابر پرسپولیس را در لیگ برتر برگزار می کند که پیش از این توانسته بیش از نصف بازی های خود را برابر سرخپوشان تهران پیروز شود.

خبرگزاری مهر - سرویس استان ها - محمود نصیرپور: پرونده بازیهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با پیکار امروز پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز بسته می شود و دو تیم از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی همدیگر قرار می گیرند تا شانزدهمین رویارویی خود در تاریخ لیگ برتر را انجام دهند.

برتری تراکتوری ها در آمار

پیش از این تراکتوری ها هشت بازی خود برابر پرسپولیس را پیروز شده اند و در مقابل، چهار برد ازآن سرخپوشان تهران شده است. سه مصاف دیگر این دو تیم محبوب فوتبال کشور نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

اکنون تراکتورسازان درپی ثبت نهمین پیروزی خود برابر پرسپولیس هستند که با توجه به شرایط این روزهای دو تیم، شاگردان قلعه نویی کار سختی برابر تیم برانکو پیش رو دارند و خیلی دشوار بتوانند به خواسته خود برسند.

در آن سو اما پرسپولیسی ها می خواهند از حواشی چند روز گذشته حاکم بر اردوی رقیبشان استفاده کرده و پنجمین برد خود مقابل تراکتورسازی را تجربه کنند. بهره مندی از امتیاز میزبانی و همچنین روحیه بالای ناشی از صدرنشینی با اختلاف شش امتیاز، پرسپولیسی ها را امیدوار به کسی یه امتیاز این مسابقه حساس کرده است.

با این شرایط نتیجه مساوی در این مسابقه باب میل هیچکدام از قرمز های تبریز و تهران نخواهد بود. قرمزهایی که یکی از نمادهایشان عدد چهار است اما در این بازی دوست ندارند تا چهارمین تساوی در مصاف رو در روی خود را تجربه کنند.

هم اکنون پرسپولیس با ۴۴ امتیاز صدرنشین است و تراکتورسازی با ۳۸ امتیاز در جایگاه دوم جدول لیگ شانزدهم قرار دارد و استقلال ۳۴ امتیازی در تعقیب دو تیم بالانشین است.

دژ مستحکم، نقطه قوت پرسپولیسی ها

اما مصاف دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تقابل دو تیم با قدرت تدافعی و تهاجمی بالا است. پرسپولیس تیمی است که در ۱۹ بازی قبلی خود در لیگ فقط پنج بار دروازه خود را باز شده دیده است.

حضور دروازه بانی همچون علیرضا بیرانوند در قفس توری پرسپولیس و سیستم دفاعی فوق العاده این تیم از خط حمله تا دفاع، سرخپوشان تهران را در فاز دفاعی تبدیل به ابر قدرت لیگ کرده و کمتر تیمی توانایی نفوذ به آن را دارد و حتی تراکتورسازی با آن قدرت تهاجمی بالای خود در بازی رفت در تبریز نتوانست برابر پرسپولیس به گل برسد.

البته خود تراکتوری ها نیز با وجود محمدرضا اخباری پدیده دروازه بانی دو سال اخیر لیگ برتر، در ۱۹ بازی ۱۳ گل خورده اند و دومین خط دفاع برتر لیگ را پس از پرسپولیس در اختیار دارند.

خط حمله آتشین برای تراکتورسازی

اما در فاز تهاجمی تراکتورسازی بهترین عملکرد را در بین تیم های لیگ برتری داشته است. این تیم تبریزی با زدن ۲۸ گل در ۱۹ بازی بهترین میانگین گلزنی را به نام خود ثبت کرده است. البته استقلالی های تهران در ۲۰ بازی ۲۹ گل زده اند و به لطف ۹ گلی که در بازی اخیر به ثمر رسانده اند، موقتا بهترین خط حمله لیگ را دارند و چنانچه تیم قلعه نویی بتواند در بازی امروز گل بزند، مجددا به صدر جدول تهاجمی ترین تیم های لیگ خواهد رسید. البته پرسپولیس نیز آمار گلزنی خوبی در اختیار دارد و در ۱۹ هفته ۲۵ گل زده و به همراه دو تیم اصفهانی لیگ در جایگاه سوم این رده بندی ایستاده است.

با این اوصاف مصاف امروز پرسپولیس و تراکتورسازی تقابل دو تیمی است که هم قدرت تدافعی خوبی دارند و هم از خط حمله آتشین برخوردارند.

عملکرد بهتر پرسپولیس در دور برگشت

در خصوص این بازی، اکبر ذوالمجیدیان یکی از پیشکسوتان تیم فوتبال تراکتورسازی در گفتگو با مهر با بیان اینکه پرسپولیس و تراکتورسازی پس از مصاف امروز خود هنوز ۱۰ بازی دیگر پیش رو دارند، گفت: هر دو تیم با داشتن کادرفنی و بازیکنان خوب در نیم فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشته اند و توانستند با نتایج خوب جواب حمایت هوادارانشان را بدهند.

وی ادامه داد: هر دو تیم جزو بهترین های لیگ برتر هستند اما پرسپولیس با حفظ بازیکنان خود و اضافه کردن یارهای تاثیرگذار در ادامه نتایج خوب نیم فصل اول، در نیم فصل دوم هم نتایج دلخواه خود را گرفته و توانسته با شش امتیاز اختلاف و حاشیه امنیت بالا در صدر جدول قرار بگیرد.

پایین آمدن کیفیت کار تراکتور بدون سروش

ذوالمجیدیان در ارتباط با وضعیت تیم تراکتورسازی عنوان کرد: تراکتورسازی علاوه بر مشکلاتی که اخیرا گریبانگیرش شده، در نقل و انتقالات نیم فصل اصلا خوب کار نکرد و مهره ای همچون سروش رفیعی را از دست داد. سروش به خوبی به بازی تراکتور سازی نظم می داد و حالا با رفتن او می‌بینیم که کیفیت فوتبال این تیم پایین تر آمده است. از طرفی مصدومیت ایرانپوریان که در اکثر گلهای تراکتورسازی نقش داشت، مشکلی جدی برای این تیم ایجاد کرد. تراکتورسازی با اینکه دو پیروزی بیرون از خانه کسب کرده اما در دو بازی خانگی عملکرد خوبی نداشته و چهار امتیاز در تبریز از دست داده که موجب نگرانی هواداران شده است.

ضربات ایستگاهی، گره گشای تراکتور

وی با اشاره به نکات فنی بازی امروز دو تیم گفت: تراکتورسازی چند بازیکن تأثیرگذار خود را در این بازی به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و باید در دقایق آغازین مسابقه محتاط تر بازی کند و پرسپولیس را مورد ارزیابی قرار دهد. استفاده از ضد حملات در این بازی می تواند برای تراکتورسازی گره گشا باشد و در این تاکتیک باید از بازیکنانی مثل ادینیو، ابراهیمی، کرار و حاتمی استفاده شود. همچنین تراکتوری ها در این بازی باید در زمین حریف و بخصوص در نزدیکی های محوطه جریمه پرسپولیس ضربه آزاد بگیرند و هرچقدر هم بیشتر کرنر به دست بیاورند، می توانند روی دروازه حریف خطرساز باشند چون تراکتورسازی تیمی است که استفاده از تاکتیک ضربات ایستگاهی و کرنر را بخوبی بلد است.

دست برانکو بازتر است

وی ادامه داد: در مقابل محرومیت و مصدومیت بازیکنان تراکتورسازی، پرسپولیس همه نفرات خود را بجز علی علیپور در اختیار دارد دست آقای برانکو نسبت به آقای قلعه نویی بازتر است اما با همه این اوصاف همه حریفان از تراکتورسازی و هوادارانش هراس دارند و از این رو از هواداران تراکتورسازی خواهش می کنم که تیم را در ورزشگاه آزادی تنها نگذارند و با پر کردن سکوها انرژی مضاعفی به تیم بدهند.

این کارشناس فوتبال در خصوص پیش بینی خود از نتیجه این بازی مهم، اظهار کرد: پیش بینی بازی پرسپولیس و تراکتورسازی سخت است اما در چند سال اخیر تراکتورسازی همواره برابر حریف خود پیروز بوده و ما که تراکتوری هستیم امیدواریم این بار هم سه امتیاز از آن تراکتور شود.

۳۰ امتیاز دست نخورده برای تیم ها

وی با اشاره به حضور هواداران دو تیم در این مسابقه یادآور شد: به عنوان یک فرد فوتبالی از هواداران تراکتورسازی و پرسپولیس تقاضا دارم که فقط این محبوب خود را تشویق کنند و به هواداران تیم مقابل احترام بگذارند. امیدواریم با اشتباه چند تماشاگرنما ضرری متوجه تیم ها نشود چرا که با اشتباه چند تماشاگرنما احتمال دارد که بازی بعدی تیمی که هواداران منتسب به آن تخلف کرده اند، بدون تماشاگر برگزار شود و این موضوع برای فوتبال ما و بخصوص تیم تراکتورسازی اتفاق خوبی نیست.

ذوالمجیدیان در عین حال گفت: در بازی های بزرگ همیشه حواشی وجود داشته و در بازی امروز هم قطعا حواشی خواهد بود چراکه هر دو تیم برای برد می آیند و هوادارانشان نیز به دنبال پیروزی تیمشان هستند و حتما کری خوانی هایی وجود خواهد داشت اما نکته مهم و قابل توجه این است که هواداران و حتی بازیکنان و کادرفنی دو تیم نباید خیال کنند که لیگ همین یک بازی است، هر دو تیم بعد از این مسابقه ۱۰ بازی دیگر پیش روی خود دارند و ۳۰ امتیاز دست نخورده برای دو تیم وجود دارد و نباید این موضوع را از یاد برد.

گفتنی است دیدار تیم های پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز از چارچوب بازی های هفته بیستم لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۷ بهمن در ورزشگاه آزادی تهران به انجام خواهد رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.