مربی تیم فوتبال گسترش‌فولاد گفت: با توجه به اینکه دفاع چپ داشتیم بهتر بود ابراهیم‌زاده کارت بگیرد تا بتوانیم از مگنو به خاطر بازی سختی که داریم، بهره ببریم اما چیزی هم به نفع ما نشد و همان روال حقیقی و واقعی کار طی شد.

بهمن خداکرم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دیدار هفته گذشته این تیم مقابل پرسپولیس گفت: با توجه به شروع سختی که در ابتدای فصل داشتیم در ادامه روند ما خوب شد و نتایج بهتری را کسب کردیم. هر چند که در همان ابتدا هم بازی‌های خوبی ارائه می‌دادیم اما ضربات آخرمان تبدیل به گل نمی‌شد و نتایج طور دیگری رقم می‌خورد اما با این حال می‌دانستیم بالاخره یک روز کارهایمان نتیجه می‌دهد. در ادامه کارمان خوشبختانه در سخت‌ترین بازی‌ها توپ‌هایمان تبدیل به گل شد و در جدول موقعیت‌ بهتری پیدا کردیم.

وی ادامه داد: بازی با پرسپولیس بازی سختی بود. با این حال در مقابل این تیم با توجه به بازیکنان قابلی که حریف داشت برنامه‌های ما خوب پیش رفت اما روی یک فرصت برای پرسپولیس، غافلگیر شدیم و گل خوردیم و بازی را واگذار کردیم. عملکرد تیمی‌مان با توجه به برنامه‌هایی که داشتیم خوب پیش رفت اما حریف پرسپولیس بود و این تیم با توجه به داشتن بازیکنان توانمند در همه پست‌ها توانست ما را هم مانند هر تیم دیگری شکست دهد هر چندکه پرسپولیسی‌ها مقابل ما روز سختی را سپری کردند. در همین دیدار برنامه‌های ما در انتهای کار با توجه به تک فرصت حریف به نتیجه نرسید و در نهایت پرسپولیس بازی را برد.

خداکرم در مورد اینکه چرا گسترش برخلاف دیدار با استقلال بازی بسته‌ای را مقابل پرسپولیس ارائه داد، گفت: در بازی با استقلال با توجه به شناختی که از حریف داشتیم و البته توانایی‌های خودمان می‌خواستیم بازی را در دست داشته باشیم و در آن دیدار هدف‌مان این بود که بازی را برگردانیم اما پرسپولیس تیم‌تر بود و دنبال یک کار بسته بودیم تا بازی را در کنترل داشته باشیم و در ضد حملات به گل برسیم.ما قبل از گل حریف یک فرصت گلزنی داشتیم که اگر این توپ تبدیل به گل می‌شد قطعا برنامه‌هایمان بهتر پیش می‌رفت. باز هم تاکید می‌کنم پرسپولیس می‌تواند هر تیمی را شکست دهد و اگر باز بازی می‌کردیم شکست سنگینی را متحمل می‌کردیم.

مربی گسترش‌فولاد در مورد اینکه سرانجام ابراهیم‌زاده به جای مگنو از بازی فردا مقابل ذوب‌آهن محروم شده است، گفت: با توجه به اینکه دفاع چپ داشتیم بهتر بود ابراهیم‌زاده کارت بگیرد تا بتوانیم از مگنو به خاطر بازی سختی که داریم، بهره ببریم اما چیزی هم به نفع ما نشد و همان روال حقیقی و واقعی کار طی شد.

وی در مورد داوری دیدار پرسپولیس افزود: صالحی سعی کرد بازی را خوب کنترل کند اما از فشاری که بازیکنان پرسپولیس به خصوص حسینی و طارمی به او آوردند، به راحتی گذشت. در یک صحنه حتی طارمی با سر داور را هل داد و این در حالی است که بازیکنان تیم‌های دیگر اگر چنین کارهایی را می‌کردند، راحت اخراج می‌شدند. معتقدم نباید برای برخی بازیکنان به خاطر هوادارانی که دارند مصونیت قائل شد و به همین دلیل آنها را اخراج نکرد. یعنی همان کاری که فغانی چند سال پیش در هفته آخر لیگ برتر و در دیدار تراکتورسازی و نفت انجام نداد و آن دو را شاید به خاطر چیزی که شنیده بود اخراج کرد.

خداکرم گفت: اما برخی داوران فکر می‌کنند اگر بازیکن تیم پرطرفدار را اخراج کنند جو بازی تغییر کرده و بازی از دست شان خارج می‌شود. به همین خاطر از رفتارهای نامتعارف برخی بازیکنان می‌گذرند و کارت هم نمی‌دهند. همانطور که داور می‌توانست طارمی و سیدجلال را با توجه به جوی که در ورزشگاه ایجاد کردند، اخراج کند. به نظر من نباید اجازه دهیم تا شرایط داوری ناعادلانه باشد. یعنی یک نفر هر چه دلش بخواهد بگوید و کارت نگیرد و یک نفر نتواند حتی یک آقای داور هم بگوید و امیدوارم به این مسائل بیشتر توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر مشکلات داوری تاکید کرد: در کنار زمین هم همینطور است. ما مربیانی داریم که با وجود شرایطی که ایجاد می‌کنند خودشان را هیچ گاه مستحق اخراج نمی‌دانند اما به طور مثال در تیم ما مربی با یک کار کوچک به سکوها منتقل می‌شود. بنابراین باید مساوات و عدالت در کار داوری دیده شود.

مربی گسترش‌فولاد در مورد بازی فردای این تیم مقابل ذوب‌آهن در هفته نوزدهم لیگ برترگفت: ما در بازی‌های لیگ طی چند سال اخیر به ذوب‌آهن نباخته‌ایم و فقط ۲ بار در جام حذفی از این تیم شکست خوردیم. حریف اصفهانی تیمش به خوبی شکل گرفته و به شخصیت تیمی خوبی رسیده است. آنها دوران سختی را سپری کردند تا به انسجام برسند و این کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. حتی پرسپولیس در مقابل این تیم شکست خورد اما امیدوارم فردا بتوانیم شرایط را به نفع خودمان برگردانیم و روند موفقیت حریف را قطع کند. روند موفقیت‌های ما را پرسپولیس قطع کرد و ما هم می‌خواهیم روند موفقیت‌های حریف اصفهانی را قطع کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.