بازیکن پیشین آبی پوشان با اشاره به آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر گفت: فوتبال ما از نظر تعطیلات رنکینگ اول فیفا را دارد.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار مهر ابتدا به جذب سروش رفیعی توسط پرسپولیس اظهار داشت: رفیعی بازیکن خیلی خوبی است، اما هر بازیکن خیلی خوبی حتما در استقلال و پرسپولیس ستاره نمی‌شوند. در همین پرسپولیس ساسان انصاری داشت می‌سوخت و بعد از جدا شدن از این تیم بار دیگر ستاره لیگ شد. البته در استقلال هم نمونه‌هایی داریم. بازیکنانی که در تیم‌های قبلی شان خوب بودند اما نتوانستند با شرایط استقلال کنار بیایند و در این تیم کارایی لازم را نداشتند.

مدافع پیشین تیم ملی کشورمان با اشاره به شروع دوباره چرخه لیگ برتر گفت: آنقدر در این لیگ تعطیلات داریم که حساب و کتاب از دستمان در می‌رود. فوتبال ما از نظر تعطیلات رنکینگ اول فیفا را دارد. درست همانطور که از نظر برنامه ریزی در رتبه آخر قرار گرفته‌ایم. این تعطیلات و این برنامه ریزی به هم می‌آیند. محصولش هم می‌شود همین فوتبالی که شاهدش هستیم.

پیشکسوت استقلال بیان داشت: این تیم مشکلاتی مهمتر از جذب بازیکن در نقل و انتقالات دارد. اگر مربیان هم و غم خود را برای ایجاد هماهنگی بین همین بازیکنان بگذارند، تیم بهتر نتیجه خواهد گرفت.

پاشازاده در خصوص خالی ماندن دست استقلال در بازار نقل و انتقالات گفت: یک وقت است که یک تیم بازیکن کم دارد و در نقل و انتقالات نیم فصل باید این کمبود را جبران کند و یک وقت هم تیمی کمبود بازیکن ندارد بلکه در صدد تقویت خود است. استقلال از دسته دوم است. من با افتخاری موافق هستم که گفته استقلال کمبود بازیکن ندارد. این تیم با همین بازیکنان هم می‌تواند به جرگه مدعیان قهرمانی اضافه شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آبی‌ها به یک هافبک بازیساز مرکزی نیاز ندارند گفت: این پست در فوتبال مدرن دنیا از مد افتاده است. درست مثل لیبرو و سوییپر که چند دهه قبل پست های کلیدی در فوتبال بودند اما دیگر منسوخ شدند. الان هیچ تیم مدرنی در دنیا هافبک بازیساز مرکزی ندارد و این پست منسوخ شده. استقلال اصلا نیازی به بازیکنی در این پست ندارد. در فوتبال روز دنیا وظیفه بازی سازی بر عهده هافبک‌های دفاعی و دو وینگر چپ و راست است. استقلال در این پست ها بهترین بازیکنان را دارد و در صورتی که از این بازیکنان خوب بازی گرفته شود و شرح وظایف شان درست باشد، این تیم نه تنها کمبود بازیساز ندارد، بلکه دارای بهترین خط میانی می‌شود.

پاشازاده خاطر نشان ساخت: در اروپا بهترین و گران ترین بازیکنان هافبک‌های دفاعی و بعد از آن مدافعان میانی هستند که بیشترین لمس توپ را در بین همه بازیکنان دارند. هافبک‌های دفاعی هم باید توپگیر باشند، هم تخریبی و هم توپ پخش کن باشند. استقلال بازیکنانی با این مولفه‌ها دارد. اما اگر در این میان بتواند بازیکن یا بازیکنانی بگیرد که در بعضی پست‌ها تیم تقویت شود بد نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.