به ۱۰ نکته از هفته پانزدهم لیگ جزیره خواهیم پرداخت که در مهمترین آنها چلسی با درخشش کاستا به صدرنشینی خود تداوم بخشید و یونایتد به صدرجدول کمی نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته پانزدهم لیگ جزیره برگزار شد تا چلسی نهمین پیروزی متوالی خود را با درخشش دیگو کاستا جشن گیرد. آبی‌های لندن فاصله ۴ امتیازی خود را با تیم دوم حفظ کرده و به درخشش و رکوردسازی ادامه می‌دهند.

آرسنال در ورزشگاه خانگی «امارات» از سد استوک سیتی عبور کرد تا در رتبه دوم خود را تثبیت کند. توپچی‌ها اکنون باید به فکر تمدید قرارداد با ۲ ستاره مهم خود باشند.

لیورپول در مهمترین زمان ممکن ۲ امتیاز حساس را از دست داد تا نشان دهد چقدر به کوتینیو وابسته بوده است. آنها به راحتی از صدر جدول فاصله گرفته و ۵ امتیاز از چلسی عقب هستند.

در یکی از زیباترین جدال‌های هفته لسترسیتی میزبان من‌سیتی قرار گرفت. با درخشش واردی روباه‌ها ضمن زنده کردن یاد خاطرات درخشش فصل قبل، تیم گواردیولا را به بحران تاکتیکی دچار کردند.

منچستریونایتد نیز پس از ۳ تساوی مقابل تیم‌های آرسنال، وستهام و اورتون این بار در مصاف با سفیدپوشان لندن کار بزرگی انجام داد و توانست ۳ امتیاز شیرین را به ارمغان آورد. حالا می‌توان به شیاطین سرخ اطمینان کرد و آنها را مدعی قرار گرفتن در جمع ۴ تیم دانست.

پس از اعلام نتایج تمام دیدار‌های هفته پانزدهم لیگ جزیره، به ذکر ۱۰ نکته از این ۱۰ بازی خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف انگلیس را بررسی خواهیم کرد.

چلسی ۱ - ۰ وست‌برومویچ

آرسنال ۳ - ۱ استوک‌سیتی

لیورپول ۲ - ۲ وستهام

لسترسیتی ۴ - ۲ منچسترسیتی

تاتنهام ۰ - ۱ منچستریونایتد

واتفورد ۳ - ۲ اورتون

ساوتهمپتون ۱ - ۰ میدلزبرو

برنلی ۳ - ۲ بورنموث

هال سیتی ۲ - ۲ کریستال‌پالاس

سوانسی ۳ - ۰ ساندرلند

*۱- دیگو کاستا؛ مهره اصلی کونته در تنگناها

نهمین پیروزی متوالی آبی‌پوشان، برای سومین بار در تاریخ تکرار شد. آنها در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ نیز این تعداد برد پشت‌ سر هم را با مورینیو تجربه کردند.

رکورد استمفوردی‌ها در این زمینه در دست کارلو آنچلوتی است. وی توانست در سپتامبر ۲۰۱۱ به ۱۱ پیروزی دست یابد. ۳ بازی آینده آنها ساندرلند، کریستال پالاس و بورنموث است و می‌توان قبول کرد که اگر اتفاق عجیبی نیافتد رکورد کارلتو بدست مرد دیگر ایتالیایی‌ها خواهد شکست.

بدون تردید مهره اصلی کونته در این دیدار، مهاجم برزیلی- اسپانیایی فوتبال بود. دیگو کاستا در شرایطی که تیم آماده وست‌بروم ساختار دفاعی بسیار خوبی را ساخته بود هنرنمایی خود را نشان داد تا ۳ امتیاز شیرین را برای لندن کسب کند.

لندنی‌ها با اختلاف ۴ امتیازی نسبت به همشهری خود صدرنشین جزیره هستند.

*۲- کاریوس و راندولف؛ روز بد دروازه‌بان‌ها

کاریوس در تیررس منتقدین انگلیس

اشتباه سنگربان لیورپول بار دیگر امتیاز را از چنگ کلوپ بیرون آورد. کارشناسان شبکه‌های اسکای و بی بی سی به انتقاد از این جوان آلمانی پرداختند.

فیل نویل در برنامه «Match of the day» گفت: حرف نزن، فقط تمرین کن، چایی بخور و پیشرفت خودت را نشان بده.

جیمی کرگر نیز پس از بازی در برنامه اسکای اسپورت از واژگانی تند استفاده کرد و تصریح کرد: کاریوس وظیفه‌ات را درست انجام بده!

فشار بر روی دروازه‌بان لیورپول بسیار بالاست و عده‌ای معتقدند که کلوپ اعتماد نادرستی به وی دارد.

سیمون مینیوله نیمکت‌نشین، در سر تیتر اخبار آمده که هواداران وی را بیشتر لایق سنگربانی تیم می‌دانند.

نکته دیگر این جدال موقعیت‌های ایجاد شده برای قرمزها است. این تیم شدیدا پس از مصدومیت کوتینیو و استوریج در حمله مشکل دارد.

اوریگی گرچه با اشتباه وحشتناک راندولف گل زد اما هنوز زهردار نیست و باید دید کلوپ در ادامه چه تصمیمی خواهد گرفت.

از طرف دیگر شرایط وستهام خوب نیست. تیم پس از درخشش فصل پیش، امسال در بین تیم‌های انتهایی جدول قرار گرفته و شرایط خوبی ندارد.

روز گذشته شایعه انتقال مربی سابق رئال، مطبوعات را پر کرده بود. رافا بنیتز که اکنون با تیم دسته یکی نیوکاسل عملکرد خوبی دارد یکی از جایگزین‌های اسلاون بلیچ لقب گرفته است.

باید دید سرنوشت این مربی کروات چگونه رقم خواهد خورد. بدون شک بازی هفته آینده مقابل برنلی از حساسیت بالایی برخوردار است.

*۳- روزهای بسیار سخت رونالد کومان

آبی‌های مرسی‌ساید که این فصل یکی از بهترین شروع‌های تاریخ خود را تجربه کردند حالا در ۵ بازی گذشته خود هیچگاه پیروز نشدند.

شرایط کومان در گودیسون‌پارک بسیار سخت شده و امتیاز پشت امتیاز از دست می‌دهد که حالا نوبت به واتفورد رسید.

لوکاکو، مهره اصلی مربی هلندی در این نبرد خوب کار کرد و ۲ گل نیز زد اما مشکل تیم، در خط دفاعی است.

«استکلنبرگ» در ۵ بازی گذشته نه تنها کلین‌شیت نکرده بلکه ۱۱ گل نیز دریافت کرده است. یعنی دریافت حداقل ۲ گل در هر بازی که آمار بسیار ضعیفی است.

آبی‌های حالا باید به مصاف آرسنال رفته و پس از آن دربی شهر لیورپول را برگزار کنند. باخت در این ۲ دیدار اورتون را بدون تردید در بحرانی بزرگ فرو خواهد برد.

از این طرف واتفورد از سال ۱۹۸۷ تاکنون پیروزی مقابل آبی‌ها نچشیده بود اما حالا با کمک اوکاکا به این امتیاز دست یافت.

نکته جالب زردپوشان در این بازی ملیت‌های مختلف بازیکنانش بود. مطبوعات که به این باشگاه لقب «تیم ملی‌ جهان» می‌دهند ۱۱ بازیکن از کشورهای مختلف دارد.

برزیل، کلمبیا، اتریش، یونان، اروگوئه، سوئیس، مراکش، فرانسه، الجزایر، ایتالیا و انگلیس ۱۱ مرد اصلی مربی ایتالیایی واتفورد بودند.

این اتفاق در سال ۲۰۱۱ در بازی منچستریونایتد و استوک‌سیتی نیز اتفاق افتاد. سرالکس ترکیب اصلی خود را از ملیت‌های گوناگون خود چید.

ترکیب یونایتد در آن بازی: توماس کوشچک (لهستان)، رافائل(برزیل)، ویدیچ(صربستان)، اسمالینگ(انگلیس)، اورا(فرانسه)، نانی(پرتغال)، دارین فلچر (اسکاتلند)، دارون گیبس (ایرلند)، رایان گیگز(ولز)، دیمیتار برباتوف (بلغارستان) و چیچاریتو (مکزیک).

*۴- سوانسی پیروز نبرد قعرنشینان

ساندرلند، سوانسی و هال‌سیتی گزینه‌های جدی سقوط به دسته پایین‌تر نام گرفته‌اند.

سفید پوشان ولزی گرچه این بازی را با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شدند اما با عدم ثبات هنوز اطمینان را به هواداران خود منتقل نکردند.

سوانسی تیم برتر میدان بود. ۹ شانس گل زنی، ۱۴ شوت و ۳۳ سانتر گواه عطش گل‌زنی آنها بود. سیگوردسون و یورنته ستاره‌های این روزهای «باب بردلی» بوده و باید دید آنها می‌توانند این تیم را از سقوط نجات دهند.

گیلفی سیگوردسون در ۱۰۶ بازی خود برای سوانسی ۲۳ گل زده و ۱۷ پاس گل داده است

از طرف دیگر مویس هنوز باعث پیشرفت ساندرلند نشده است. بسیار پر افت خیز بوده. جالب است بدانید این مربی در بین بهترین‌های ماه نوامبر قرار گرفت اما حالا اثری از آن نیست. باختن در ۱۰ بازی تا هفته پانزدهم نشان از عملکرد بسیار ضعیفشان دارد.

جرمین دفو و آنیچبه پس از عملکرد تحسین برانگیز در چند بازی گذشته دوباره خوب نبودند و انگار باید سرنوشت تیم ساندرلند را به دست شانس سپرد تا در جزیره ماندنی شوند.

*۵- بورنموث پرافت خیز / برنلی پس از ۳ دیدار پیروز شد

برنلی توانست بورنموث را در خانه ۳ بر ۲ شکست دهد

ورزشگاه «تورف‌مور» شهر لانکاشیر انگلیس، بازی زیبایی را در شنبه شب مشاهده کرد.

برنلی ۳ بر ۲ بورنموثی را شکست داد که هفته گذشته از سد لیورپول قدرتمند گذشته بود.

آمارها بسیار نزدیک بود و در طول ۹۰ دقیقه بازی برابری ارائه داده شد. برنلی به وسیله «هندریک» و « وارد»، ۲ ستاره ایرلندی خود خیلی زود جهت دیدار را تغییر داد.

هر ۲ تیم موقعیت‌ها و شوت‌های برابر داشته اما شاگردان ادی هاو خیلی دیر به گل دست پیدا کردند. بورنموث ثبات کافی نداشته و کاملا سردرگم است.

باید دید در ادامه این مربی جوان انگلیسی می‌تواند ریتم تیم خود را پیدا کند.

*۶- نبردی که با عذرخواهی هال سیتی تمام شد!

عذرخواهی اسنودگراس پس از تمارض خود

پس از بازی، اسنودگراس از تمارض خود اظهار پشیمانی کرد و خطای داور را اشتباه دانست.

این صحبت به هیچ وجه ۲ امتیاز رفته «آلن پاردیو» را باز نمی‌گرداند و باید به این مربی انگلیسی حق داد که پس از بازی گفت: اسنودگراس باید از کار خود شرمسار باشد.

به مانند خیلی از جدال‌های این هفته، بازی هال‌سیتی و کریستال پالاس نیز زیبا و پرگل دنبال شد. به ثمر رسیدن ۶ گل در یک دیدار ۲ نکته را یادآور می‌شود. چه خط حمله خوبی و چه خط دفاع ضعیفی!

کریستال پالاس تنها در ۳ بازی اخیر خود ۱۰ گل زده و ۸ گل خورده است.

هال‌سیتی با ۳۲ گل خورده بدترین خط دفاعی را از آن خود کرده و باید دانست مارک فلان و آلن پاردیو در درجه فکری به حال گل نخوردن خود بکنند.

پالاس در خط حمله با درخشش زاها و بنتکه خوب بوده و می‌توان احتمال داد که آنها از قعر جدول فاصله گیرند.

*۷- ساوتهمپتون مشتاق رسیدن به لیگ اروپا

سوفیان بوفال پس از گل‌زنی با کلود پاول(مربی) شادی اش را تقسیم کرد

خبرنگار روزنامه میرر نوشت: حضور در نیمه نهایی جام اتحادیه و به رسیدن به نیمه‌ اول لیگ جزیره نشان از عملکرد خوب دوباره آنهاست.

پس از ترک کومان، «کلود پاول» هدایت قدیس‌ها بر عهده گرفت و اکنون با ۲۰ امتیاز رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

*۸- ونگر سخت به دنبال چلسی

بلرین به جمع تیم بازگشت تا خیال هواداران و بیشتر از همه مربی فرانسوی راحت شود. نفوذهای وی از سمت راست بسیار خوب بوده و به کمک توپچی‌ها می‌آید. این سبک بازی و عملکرد او بوده که وی را به یکی از بهترین دفاع راست‌های حال حاضر دنیا بدل کرده است.

باید توانایی آرسنال را در ۲ ستاره فوق‌العاده خود دانست.

سانچس در ۲۶ بازی قبلی آرسنال در ۲۶ گل (۱۸ گل و ۸ پاس‌گل) تاثیرگذار بوده است.

اوزیل نیز در ۹۷ بازی خود برای توپچی‌ها ۳۲۶ شانس گل‌زنی ایجاد کرده، ۸۸ درصد پاس‌هایش صحیح بوده و در ۵۵ گل(۲۰ گل و ۳۵ پاس‌گل) تاثیرگذار بوده است.

هکتور بلرین

بدون تردید تمدید قرارداد این ۲ ستاره مهمترین کار سران باشگاه لندنی خواهد بود. مسعود و الکسیس اگر در اوج باشند آرسنال مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.

*۹- رانیری با تجربه خود پپ تاکتیکی را نابود کرد

مربی ایتالیایی پس از بازی گفت: من از پپ شناخت داشتم. او اصلا با یک ترکیب ثابت بازی نخواهد کرد و کمتر کسی می‌تواند بفهمد که در بازی پیش رو سیتی با ۳ یا ۴ دفاع بازی‌ می‌کند. اما چیزی که من دارم تجربه است.

لسترسیتی در ۵ دقیقه اول کار سیتی را تمام کرد. ۲ گل زیبا از « جیمی واردی» و «اندی کینگ» قهرمان سال پیش انگلیس را جلو انداخت تا همه به خاطرات گذشته رجوع کنند. دقیقه ۲۰ آب سردی بر پیکره پپ متفکر ریخته شد نشان دهد که شاید او راه را اشتباهی آمده است.

جیمی واردی

جیمی واردی فوق‌العاده کار کرد تا مدتی هم که شده منتقدین خود را خاموش کند. ۶۹۷ دقیقه گل نزد اما با هت‌تریک برای اولین بار بازگشت. ۳ گل زیبا که وی را به گل‌زن ترین بازیکن تاریخ روباه‌ها را در لیگ برتر تبدیل کرد.

ایرادها از تیم سیتی بسیار گرفته شده اما مطبوعات بیش از هر چیزی به عملکرد «کلودیو براوو» اشاره می‌کنند.

وقتی هارت نیمکت‌نشین شد همه احساس کردند که دروازه‌بان جانشین، بدون شک بهتر و مطمئن‌تر از وی است.

سنگربان سابق بارسلونا تمام آمارها را به هم ریخته. بسیار متزلزل و نامطمئن نشان داده است. فصل پیش سیتیزن‌ها تا هفته پانزدهم ۷ بازی کلین شیت کرده بودند اما حالا تنها و تنها در یک بازی.

اشتباهات براوو فراموش ناشدنی است. دقیقا وقتی که باعث باخت تیمش مقابل بارسلونا شد و جلوی زلاتان و تیم چلسی کاری نکرد.

تیغ منتقدین گاهی اوقات به «جان استونز» کشیده می‌شود. کسی که تنها مدافعش خود گواردیولاست. جوان انگلیسی مقابل لسترسیتی یکی از بدترین بازی‌هایش را ارائه داد و در گل چهارم عملکرد ضعیفش را تکمیل کرد.

جالب است بدانید تا دقیقه ۶۰، «رابرت هوث» مدافع آلمانی لستر با ایجاد یک موقعیت از گوندوغان، دبروین و خسوس ناواس آمار بهتری داشت.

مطبوعات بیش از هر زمان دیگری بی‌رحمانه به جان تیم منچستری افتادند. «آقای گواردیولا در راه آمده تجدید نظر کن!»

*۱۰- مخیتاریان، پیروزی را برای یونایتد به ارمغان آورد اما مصدوم شد!

پس از ۳ تساوی عجیب برای مورینیو، پیروزی در خانه، آن هم مقابل تیم بسیار خوب تاتنهام امیدها را زنده کرد.

منچستریونایتد گرچه امتیاز‌های زیادی از دست داد اما در برخی بازی‌ها مثل بازی شب گذشته عملکرد خوبی داشت. به لطف کریک، جونز و روخو اجازه هیچ‌ فعالیتی به «هری کین » و دیگر مهاجمین داده نشد تا در ادامه مخیتاریان در لحظه‌ای دروازه لوریس را باز کند.

شب خوبی برای بازیکنان یونایتد بود اما بیش از هر کسی باید به عملکرد «آندره هررا» اشاره کرد.

هررا ، نعمت بزرگ منچستریونایتد

تایمز انگلیس تیتر زد: هررا رهبریست بدون بازوبند کاپیتانی!

این ستاره اسپانیایی نعمتی برای مورینیو بوده و میانه میدان را با کمک پوگبا کاملا در دست می‌گیرد.

منچستریونایتد با این بازی نشان داد که مشعل امیدها باید زنده بماند. زیرا آنها در درجه اول شیاطین‌سرخ بوده و بدون تردید این فصل با سال‌های دیگر تفاوت خواهد داشت.

تا هفته پانزدهم لیگ جزیره، چلسی با ۳۷ امتیاز صدر نشین است و تیم‌های آرسنال، لیورپول، سیتی، تاتنهام و منچستریونایتد را پشت سر خود می‌بیند.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته شانزدهم انگلیس ادامه پیدا می‌کند که در مهمترین آنها آرسنال مهمان اورتون در «گودیسون پارک» خواهد بود.

جدول لیگ جزیره به شرح زیر خواهد بود:

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.