آلبی‌سلسته برای کسب جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مسیری سخت در پیش دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین باری که تیم ملی آرژانتین موفق به صعود به مرحله پایانی رقابت‌های جام جهانی نشد، به جام جهانی ۱۹۷۰ بازمی‌گردد و این تیم پس از گذشت ۴۶ سال بار دیگر شرایط پیچیده‌ای برای رسیدن به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۸ دارد. دلیل این موضوع این است که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، نتیجه دیدار شیلی- پرو را به خاطر استفاده بولیوی از بازیکن غیرمجاز ۳ بر صفر به سود شیلی اعلام کرد و به این ترتیب لاروخا با صعود به رده پنجم جدول رده‌بندی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آمریکای جنوبی، بالاتر از آرژانتین ایستاد. بازی شیلی- بولیوی به تساوی انجامیده بود.

از منطقه آمریکای جنوبی تنها چهار تیم به طور مستقیم به مرحله پایانی جام جهانی صعود خواهند کرد و تیم پنجم هم از طریق دیدار پلی‌آف بین‌المللی شانس خود را برای صعود به این رقابت‌ها خواهد آزمود. آرژانتین پس از انجام ۱۰ بازی از ۱۸ بازی خود، در حال حاضر در رده ششم جدول رده‌بندی این رقابت‌هاست.

آرژانتین که در چند بازی اخیرش لیونل مسی، ستاره نامدارش را در اختیار نداشته، از ۹ امتیاز ممکن تنها دو امتیاز از تقابل با تیم‌های ونزوئلا، پرو و پاراگوئه کسب کرده است. در حالی مسی آماده بازگشت به ترکیب آلبی‌سلسته است که این تیم بازی‌های دشواری را در پیش دارد. شاگردان ادواردو بائوسا در دیدار اول خود در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) میهمان برزیل هستند و چهار روز پس از آن هم در دیداری خانگی به مصاف کلمبیا می‌روند. این دو دیدار برای آرژانتینی‌ها از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است و نیاز مبرم به برد در آنها دارند.

آرژانتین با آغاز سال ۲۰۱۷ هم در دیدارهای دشوار دیگری باید به مصاف تیم‌های شیلی، بولیوی و اروگوئه برود و با این شرایط باید دید که آیا آرژانتین می‌تواند به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند یا خیر؟

در حال حاضر در جدول رده‌بندی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آمریکای جنوبی، برزیل با ۲۱ امتیاز صدرنشین است، اروگوئه با ۲۰ امتیاز به مکان دوم تکیه زده، اکوادور با ۱۷ امتیاز (تفاضل گل ۴+) در جای سوم ایستاده، کلمبیا با ۱۷ امتیاز (تفاضل گل ۳+) جایگاه چهارم را در اختیار دارد و شیلی ۱۶ امتیازی که با آرژانتین هم‌امتیاز است به خاطر گل زده بهتر در رده پنجم قرار دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.