ستاره تیم بسکتبال مینه‌سوتا تیمبر وولوز بعد از ۲۱ سال، اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کوین گارنت، ستاره تیم بسکتبال مینه‌سوتا تیمبر وولوز بعد از ۲۱ سال بازی در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، اعلام بازنشستگی کرد. او ۸ سال متوالی با وولوز به پلی آف NBA رسید و در سال ۲۰۰۴ در فینال کنفرانس غرب لیگ بازی کرد. گارنت در سال ۲۰۰۷ به بوستون سلتیکس رفت و در همان سال قهرمان NBA شد.

«کی جی» در سال ۱۹۹۵ به عنوان پنجمین بازیکن مراسم درفت به مینه‌سوتا رفت. او نخستین بازیکنی بود که از سال ۱۹۷۵ به صورت مستقیم از دبیرستان به NBA راه پیدا کرد. گارنت در فصل ۰۴-۲۰۰۳ به عنوان باارزش‌ترین بازیکن لیگ رسید و ۹ بار هم در تیم ستاره‌های لیگ بازی کرد. او در ۲۱ فصل بازی در NBA به طور میانگین ۱۷.۸ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۳.۷ پاس گل در هر بازی به نام خود ثبت کرد.

کوین گارنت با ۹۷۰ بازی، ۳۶۱۸۹ دقیقه، ۱۹۲۰۱ امتیاز، ۱۰۷۱۸ ریباند، ۱۵۹۰ بلاک شات، ۴۲۱۶ پاس گل، ۱۳۱۵ توپربایی، ۶۰۷ دابل دابل و ۱۶ تریپل دابل برای تیم مینه‌سوتا تیمبر وولوز در این تیم رکورددار است. او همچنین پنجمین بازیکن از نظر تعداد بازی (۱۴۶۲)، سومین بازیکن از نظر دقایق حضور (۵۰۴۱۸)، هفدهمین بازیکن امتیاز آور (۲۶۰۷۱)، نهمین بازیکن از نظر تعداد ریباند (۱۴۶۶۲)، نخستین بازیکن از نطر ریباند دفاعی (۱۱۴۵۳) و شانزدهمین بازیکن در لیست توپربایی (۱۸۵۹) در تاریخ لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکاست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.