برای ورود چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز از کشور ترکیه موافقت نشد و قرار است از چمن داخلی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص پروژه تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، یک مشکل جدی و ناخواسته به‌وجود آمد. مراحل زیرسازی چمن ورزشگاه به پایان رسید و در آستانه ورود چمن رولی برای پهن شدن در این ورزشگاه، سازمان حفظ نباتات کل کشور در نامه‌ای به شرکت توسعه و تجهیز و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که مجوز ورود چمن رولی به آنها داده نخواهد شد.

سازمان حفظ نباتات به‌دلیل مشکلات قرنطینه و آفت گیاهی با ورود چمن مخالفت کرد و در نامه‌ای اعلام کرده بود یا باید از امکانات داخلی استفاده شود یا مسئولان تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز از بذر چمن وارداتی استفاده کنند.

پس از مخالفت سازمان حفظ نباتات، استانداری آذربایجان شرقی که پیش از این برای ورود چمن از ترکیه موافقت کرده بود تا پروژه اولین ورزشگاه این استان به‌زودی به اتمام برسد، وارد عمل شد و جلساتی را در این خصوص برگزار کرد. به‌دنبال برگزاری این جلسات و دستور استاندار آذربایجان شرقی، بار دیگر برای ورود چمن از کشور ترکیه پیگیری‌های لازم صورت گرفت و موافقت در این خصوص صورت گرفت، اما بازهم مجوزی صادر نشد.

در جلسه‌ای که امروز با مسئولان استان آذربایجان شرقی، نماینده شرکت توسعه و تجهیز و پیمانکار پروژه برگزار شد، مخالفت نهایی را با ورود چمن اعلام کردند. قرار است به جای ورود چمن رول شده از کشور ترکیه، چمن با بذر خارجی که در پاکدشت ورامین کاشت می‌شود به تبریز ببرند تا روی خاک روس در ورزشگاه یادگار امام (ره) پهن شود.

مهلت اتمام این پروژه ۱۰ مهرماه است که به نظر می‌رسد با این شرایط ورزشگاه یادگار امام (ره) از هفته هشتم آماده برگزاری دیدارهای تراکتورسازی و ماشین‌سازی شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )