رئیس جدید دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه سیستم الکترونیک برای ناظران داوری در نظر گرفته‌شده، گفت: با شعار یکپارچگی و ثبات به دپارتمان داوری آمده‌ام.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر در ابتدای مراسم معارفه‌اش به عنوان رییس جدید دپارتمان داوری گفت: از همه پیشکسوتان و مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم و به خاطر این نگاه زیبا به داوری تبریک می‌گویم. یک نگاه و فکر جدید درباره داوری در فوتبال به وجود آمده است. فکر می‌کنم در این راه باید از تجربیات تمام پیشکسوتان استفاده کنم و اهداف جدیدی را در نظر دارم که آنها را پیش خواهم برد. داوران جوان، باهوش و باشخصیتی داریم که می‌توانیم پیشرفت کنیم. به تنهایی نمی‌توانم همه کارها را انجام بدهم و همه باید کار کنیم تا اهداف‌مان را پیش ببریم. کار من سخت است و کارهای زیادی باید انجام بدهم. برنامه‌های مختلفی در نظر دارم و خوشحالم که فدراسیون فوتبال برنامه من را قبول کرد.

وی در ادامه افزود: قبل از این پست اعتبار خودم را داشتم و برای کسب اعتبار به دپارتمان داوری نیامدم. ۲۴ ساعته کار خواهم کرد و از تمام دوستان می‌خواهم پا به پای من حرکت کنند. با حضور من کار اعضای دپارتمان سخت می‌شود و دیگر شاهد گزارش ۶ برگی ناظران نخواهیم بود. سیستم الکترونیک برای ناظران داوری در نظر گرفتیم و به وسیله آنها کار خود را انجام می‌دهند. تمام بازی‌ها را بدون استثناء آنالیز می‌کنیم و تمام جزئیات منفی و مثبت در همان روز به صورت تلفنی به داوران گوشزد می‌شود.

کامرانی‌فر در ادامه درباره برنامه های جدید دپارتمان داوری گفت: ما داوران خوبی در فوتبال کشورمان داریم که امروز یکی از آنها فینال المپیک را قضاوت خواهد کرد. این اتفاق بسیار بزرگی است و الگوهای این چنینی باید در داوری و فوتبال ما بیشتر دیده شوند. همچنین طرح تربیت مدرس را خواهیم داشت، چون همان‌طور که گفتم یکی از مشکلات ما آموزش داوران است و برای آموزش آنها باید مدرسان خاصی انتخاب کنیم که به‌صورت یکپارچه همه داوران را آموزش دهند. من با شعار یکپارچگی و ثبات به دپارتمان داوری آمده‌ام و می‌خواهم این مسئله را در داوری اجرایی کنم.

رئیس دپارتمان داوری اظهار کرد: تمام امورات مربوط به مسائل فنی داوران را خودم انجام می‌دهم و این کار را با جدیت بیشتری پیش می‌بریم. مسئولیت بانوان را به رئیس کمیته داوران واگذار می‌کنم و فقط چیدمان داوران در لیگ برتر و لیگ یک را انجام خواهیم دادم. کمیته ای را تشکیل خواهم داد که به طور ناشناس کار می‌کنند و کسی از اسامی آنها اطلاع نخواهد یافت. همه عواقب این کار را می‌پذیرم و هر اشتباهی صورت بگیرد از سوی من بوده است.

وی در پایان با تشکر از مسعود عنایت به خاطر زحماتی که در طول سال‌های گذشته برای او کشیده گفت: خواهشم از عنایت این است که من را تنها نگذارد تا باهم کارها را انجام بدهیم. او شناسنامه داوری ماست و امیدوارم لیاقت این جانشینی را داشته باشم. به همه داوران گفتم که عنایت چه جایگاهی دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.