نخستن روز از رقابت‌های تکواندو در چارچوب بازی‌های المپیک در حالی پیگیری می‌شود که مدعیان کسب مدال در سبک وزن همه از گردونه رقابت‌ها در حال حذف شدن هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ریو، دوازدهمین روز از بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ در حالی پیگیری می‌شود که امروز فرزان عاشورزاده نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی ایران در نخستن دیدار خود به مصاف "عمر الحجمی" نماینده مراکش رفت.

عاشورزاده در این رقابت‌ با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد. تکواندوکار کشورمان تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر صفر پیش بود که حرکت چرخشی(فیلیپینی) ورزشکار مراکشی باعث شد تا در ثانیه آخر ۴ بر ۳ شکست بخورد. این تکواندوکار مراکشی با مدال طلای مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آفریقا مجوز شرکت در بازی‌های المپیک ریو را گرفت.

علاوه بر شکست ناباورانه فرزان عاشورزاده، خسوس کابرای اسپانیایی، کیم "تائی هون ‌کیم" کره ای (قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی و جدی‌ترین رقیب فرزان)مقابل نماینده تایلند شکست خورد و محمد کتبی از بلژیک (نایب قهرمان جهان) نیز در دور نخست برابر حریفان خود باختند!

فرزان عاشورزاده نفر اول رنکینگ جهان، تائی هون کیم» نفر دوم رنکینگ المپیک از بارزترین چهره‌های سبک وزن دنیا بودند که با شکست مقابل حریفان خود از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

فرزان عاشورزاده در حالی شانس کسب مدال برنز خواهد داشت که نماینده مراکش با شکست حریف خود به مرحله بعدی راه پیدا کند و در این صورت عاشورزاده هم به گروه بازنده‌ها اضافه خواهد شد و شانس کسب مدال برنز را خواهد داشت، در این صورت وی از گردونه رقابت‌ها حذف خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.