نشست خبری فدراسیون ورزش های رزمی امروز برگزار شد که دبیر کل فدراسیون جهانی موی تای به اختلافاتی که بین انجمن موتای ایران و فدراسیون جهانی وجود دارد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری فدراسیون ورزش‌های رزمی امروز با حضور دبیرکل فدراسیون جهانی موی‌تای برگزار شد. برای من افتخار بز رگی است که به ایران می‌آیم چون در کشوری هستم که در آن مردم ورزش را بسیار زیاد دوست دارند. ایران کشوری است که همه اشخاص به ورزش کردن علاقه‌مند هستند. این‌روزها در دنیا در رشته‌های مختلف دوپینگ زیادی می‌شود، اما در ایران ورزش به صورت جوانمردانه دنبال می‌شود و دوپینگ خیلی کم مشاهده می‌شود، آمدم دوستانم را در ایران ببینم و دلیل دوم حضورم در ایران ملاقات با مسئولان ورزش ایران است. این موضوع را همه اشخاصی که در این چند روز با آنها جلسه داشتیم، قبول داشتند. یکی از دلایلی مهمی که در ایران حضور پیدا کردم، موی‌تای است. این رشته در خون من است، ایران در موی‌تای همیشه ورزشکاران قوی داشته است.

دبیر کل فدراسیون جهانی موی‌تای در ادامه عنوان کرد: ایران پوزیشن‌ خود را در حال حاضر از دست داده است، در موی‌تای مثل گذشته ورزشکاران خود را به مسابقات اعزام نمی‌کند، برای من مهم بود بیایم ایران و با ورزشکاران و مربیان این رشته صحبت کنم و آنها را متقاعد کنم که از سیاست دور باشند و تمرکز خود را روی ورزش بگذارند. باید تمرکز ما فقط روی ورزش باشد و در مسابقات بزرگ دنیا شرکت کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: همه می‌دانند بین عبادتی و سازمان ما مشکلات زیادی وجود دارد، برای ما مهم است که بیاییم اینجا و مشکلات‌مان را تعریف کنیم که چه اتفاقاتی رخ داده تا همه متوجه شوند که چه شده است. این یک دیدار مهم بود برای ما و مسئولان ورزش، می‌خواهم امروز روشن کنم که این یک دعوا بین من و عبادتی نیست. من نه دلیلی برای درگیری با عبادتی ندارم و نه علاقه‌ای دارم که با او بجنگم، تنها علاقه من به ورزش است، در نتیجه تمرکز من جنگیدن با یک شخص نیست. عبادتی یک مشکل کلی با سازمان ما دارد. با مدیریت ما مشکل دارد.

دبیر کل فدراسیون جهانی موی‌تای در ادامه خاطرنشان کرد: آرزوی بزرگ ما حضور در المپیک است، این‌طور که عبادتی نشان می‌دهد علاقه‌ای به هدف مشترک با ما ندارد. عبادتی به همه اعضای هیأت‌مدیره حمله کرده است، ما یک خانواده هستیم و مشکلات‌مان را باید در یک اتاق بسته عنوان کنیم تا مشکلات رفع شود، اما او همه این قوانین را زیر پا گذاشته و مسائل داخل را به همه دنیا نشان داده، ابتدا من با او صحبت کردم و خواستم او را حمایت کنم، اما همچنان او به نامه‌نگاری‌هایش ادامه داد، این رفتار برای سازمان ما خوب نیست، مخصوصاً که ما داریم به سمت المپیک می‌رویم. او درمورد ما صحبت‌های خوبی مطرح نکرده و دروغ‌هایی را نیز گفته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ایران همیشه در هیأت رئیسه عضو داشته است، اما در حال حاضر این‌طور نیست، عبادتی دیگر عضو هیأت رئیسه ما نیست، به او اعتماد نداریم، امیدواریم در آینده یک نفر از ایران که هم‌سو با ما است عضو هیأت رئیسه شود. ما بارها با او صحبت کردیم و گفته‌ایم که به کارهایش ادامه ندهد؛ چراکه ما کارهای مهم‌تری داریم، به او گفتیم که به ما از پشت خنجر نزند، ما می‌خواهیم همه با هم کار کنیم، نه اینکه یک نفر از پشت به ما خنجر بزند، اما عبادتی صحبت‌های ما را گوش نداده و به کارهای خود ادامه داد. دیگر قدرت از دست ما خارج شده، این مسئله به کمیته انضباطی رفته، بنده و رئیس فدراسیون جهانی موی‌تای دیگر نمی‌توانیم نقشی در این موضوع داشته باشیم، او را نمی‌توانیم کمک کنیم و این مسئله از دست ما خارج شده است.

دبیر کل فدراسیون جهانی موی‌تای در ادامه عنوان کرد: نمی‌دانم چرا عبادتی همچنان به کارهای خود ادامه می‌دهد و هر روز کار را بدتر می‌کند. کمیته انضباطی تصمیم گرفت و عبادتی را از تمام فعالیت‌های داخل و خارج ایران محروم کرده است، او دیگر هیچ فعالیتی در این رشته نمی‌تواند داشته باشد. برای من مهم دفاع از روابطمان است، فردا عبادتی امکان دارد برود و امکان دارد من دیگر در دنیا نباشم، اما مهم این است که ایران در فعالیت‌ خود در موی‌تای ادامه دهد، او نباید ورزشکاران را تحت‌تأثیر قرار دهد، کمیته ملی المپیک ایران،دولت و فدراسیون مطمئن باشند که همه با هم همکاری می‌کنیم تا ورزشکاران ایرانی به مشکل برنخورند. مسئولان ورزش ایران و مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی با این موضوع موافق‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: باید مطمئن باشیم که ایران در بازی‌های ورلدگیمز ورزشگاه خواهد داشت، باید مطمئن باشیم کل دنیا دوباره ایران را یکی از قوی‌ترین تیم‌ها در دنیا خواهد شناخت. متأسفانه عبادتی حاضر به همکاری با ما نیست و نمی‌خواهد با کسی همکاری کند.

دبیر کل فدراسیون جهانی موی‌تای در مورد دلیل اصلی اختلافات عبادتی با مسئولان فدراسیون جهانی موی‌تای گفت: من اجازه ندارم این فعل را به کار ببرم، اما برای روشن شدن ابهامات باید همه مسائل را مطرح کنم، عبادتی یک نامه به ما نوشته و به همه جا پخش کرده است، او به مسؤول مالی ما که یک خانم است نامه نوشته و به او تهمت زده که او از افراد مختلف و سازمان ما پول می‌گیرد، او اعلام کرده که این خانم به ایران خیانت کرده، ما باید به دنبال این باشیم که چرا عبادتی چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده، مسؤول مالی ما نیز تمام مدارک را دارد. عبادتی همه قوانین را زیرپا گذاشته، ما متوجه یک‌سری کارهای اشتباه او شدیم که در ایران انجام داده است که نمی‌توانم بگویم، او هیچ قدمی برای رفع مشکلات برنداشته است.

فوکس در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم او دنبال چه چیزی است، عبادتی مدعی شده که بنده ۶ هزار دلار از فدراسیون ورزش‌های رزمی گرفته‌ام تا به ایران بیایم، این نامه را به همه ارسال کرده است، طوری وانمود کرده که انگار ایران به من باج داده است، این رفتارها یعنی اینکه سازمان ما را می‌توان با پول خرید، باز دوباره می‌گویم ما می‌خواهیم مطمئن شویم که موی‌تای در ایران فعالیت می‌کند.

محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی هم در خصوص مشکل عبادتی با فدراسیون جهانی اظهار داشت: در طی چند ماه گذشته خیلی تلاش کردیم مشکل را رفع کنیم ولی با صراحتی که فوکس بیان نمود این کار شدنی نیست و منتظر رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی هستیم تا با ارائه آن به و وزارت ورزشی در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در مورد پرداخت هزینه ۱۵۰ دلاری حضور در کلاس هماهنگی فوکس هم، خاطر نشان کرد: در ایران کلاس های هماهنگی رشته های مختلف را با هزینه های بیشتر برگزار می کنیم، اما چنین اعتراضاتی نمی شود. نمی دانم به چه دلیل این اعتراضات صورت گرفته است. این مبلغ روی سایت فدراسیون جهانی هم ثبت شده و ما هزینه ای بیشتر نگرفته ایم.

عابدی دیگر مسئول فدراسیون که در این جلسه حضور داشت در خصوص سازمان جهانی AIMS عنوان کرد: این سازمان با حضور ۲۳ فدراسیون جهانی برگرفته از اسپورت آکورد است که ریاست آن بر عهده اسفتان فوکس است و قرار است دومین مجمع جهانی آن به میزبانی تهران برگزار شود و چون رشته هایی چون جوجیتسو، کیک بوکسینگ، ساواته، سامبو، کند و موی تای عضو این سازمان هستند و ما در فدراسیون ورزش‌های رزمی بیشترین ارتباط را با آنها داریم با پیشنهاد شهنازی، دبیرخانه در تهران و به مرکزیت فدراسیون ورزش‌های رزمی تاسیس خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.