کارشناس داوری می‌گوید فغانی در قضاوت دیدار فینال جام حذفی خیلی محتاط بود.

جعفر خوشرو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره عملکرد علیرضا فغانی و کمک‌هایش در فینال جام حذفی اظهار کرد: بازی خیلی درگیرانه دنبال می‌شد. فغانی سعی کرد برای کنترل خشونت بارها و بدون هیچگونه اغماضی در سوت خود بدمد و کمتر از دادن آوانتاژ استفاده نماید. او از دانش و مهارت و ارتباط صحیح با بازیکنان بخوبی بهره‌برداری کرد و تصمیماتش مطابق قوانین بود.

او ادامه داد: در نیمه اول در یک کورس متاسفانه این کمک داور اول بود که حدود ۵ متری از بازیکنان عقب ماند در حالی که کمک دوم در چند مورد به داور بازی کمک کرد.

این کارشناس داوری با اشاره به اینکه گل ذوب آهن مشکلی نداشت، درباره عملکرد فغانی گفت: او در تصمیماتش نشان داد با رغبت و بدون دستپاچگی عمل می‌کند. بازی را در نیمه اول بدرستی کنترل کرد حتی حساسیت او در کنترل نیمکت ذخیره‌ها قابل توجه بود. جایی که در دقیقه ۲۴ به سمت سرمربی ذوب آهن رفت و او را وادار به تبعیت از تصمیماتش کرد.

خوشرو همچنین گفت: دقیقه ۱۵شماره ۵ آبی بر روی شماره ۱۱ ذوب‌آهن خطا کرد و داور باید به بازیکن خاطی اخطار می‌داد. شدت این ضربه به حدی بود که بازیکن آسیب دیده مجبور به ترک زمین بازی شد.

دقیقه ۵۵ شماره ۸ ذوب آهن در محوطه جریمه خودش مرتکب خطا شد و داور بدرستی اعلام پنالتی کرد.

او افزود: در ادامه فشار بازی به حدی افزایش پیدا کرد که داور بازی مجبور شد بارها از کارت زردش استفاده کند و حتی در دقیقه ۱۱۷ بازی مجبور به دخالت در درگیری بین شماره ۳ سفید و ۱۹ آبی شد.

خوشرو در پایان گفت: تا به حال فغانی را اینگونه محتاط ندیده بودم. او داوری است که کمتر بازی را متوقف می‌کند ولی این بار او به درستی حال و هوای بازی را تشخیص داده بود و سعی کرد در مراحل بحرانی تصمیمات صحیح و سریع اتخاذ کند. در مجموع داوران عملکرد خوبی داشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.