هفته پایانی از لیگ دسته اول فوتبال آلمان با پیروزی باواریایی‌ها، توقف دورتموند و تثبیت عنوان چهارمی مونشن‌گلادباخ به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده فصل ۱۶-۲۰۱۵ بوندس‌لیگا امروز (شنبه) با برگزاری ۹ دیدار همزمان بسته شد که در مهمترین بازی بایرن‌مونیخ، قهرمان این فصل از رقابت‌ها با کسب پیروزی ۳ بر یک برابر هانوفر جشن قهرمانی را در خانه‌اش برگزار کرد. گل‌های این بازی را لواندوفسکی (۱۲) و گوتسه (۲۸ و ۵۴) برای بایرن و سوبیش (۶۶) برای هانوفر زدند.

دورتموند اما مانند هفته پیش متوقف شد و این بار در خانه برابر کلن به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد. کاسترو (۱۱) و رویس (۷۵) برای دورتموند و مودسته (۲۷) و جوجیچ (۴۴) برای کلن گل زدند.

مونشن‌گلادباخ هم امروز در خانه دارمشتات ۲ بر صفر پیروز شد تا در رده چهارم جدول بماند و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد.

نتایج سایر بازی‌های هفته پایانی بوندس‌لیگا به شرح زیر است:

آگزبورگ یک - هامبورگ ۳بایرلورکوزن ۳ - اینگولشتات ۲هوفنهایم یک - شالکه ۴ماینتس صفر - هرتابرلین صفروردربرمن یک - اینتراخت فرانکفورت صفرولفسبورگ ۳ - اشتوتگارت یک

به این ترتیب در پایان این فصل بوندس‌لیگا تیم‌های بایرن‌مونیخ با ۸۸، بورسیا دورتموند با ۷۸ و بایرلورکوزن با ۶۰ سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را گرفتند و مونشن‌گلادباخ با ۵۵ امتیاز به پلی‌آف لیگ قهرمان راه یافت. شالکه ۵۲ امتیازی و ماینتس ۵۰ امتیازی سهمیه لیگ اروپا را تصاحب کردند و هرتابرلین هم به پلی‌‌آف لیگ اروپا رسید.

در انتهای جدول هم تیم‌های هانوفر ۲۵ امتیازی و اشتوتگارت ۳۳ امتیازی سقوط کردند و اینتراخت فرانکفورت ۳۶ امتیازی نیز باید در بازی پلی‌آف با تیم سوم بوندس‌لیگای دو برای بقا در رقابت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.