سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران می‌گوید که نداشتن مشاور امین باعث می‌شود بسیاری از بازیکنان نتوانند در مقاطع حساس تصمیمی مناسب بگیرند.

حمید علیدوستی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد روند آماده سازی تیم نوجوانان گفت: تیمی که در مسابقات مقدماتی آسیا شرکت کرد، شاکله اصلی تیم کنونی را تشکیل داده است. قصد داریم با کمک فدراسیون و برگزاری اردوهای تدارکاتی خارجی، تجربه بین المللی بازیکنان را بالا ببریم. از قدرت حریفان خود در آسیا آگاه هستیم و می‌دانیم مرحله نهایی جایی برای اشتباه کردن نیست.

وی ادامه داد: هفته آینده تورنمنت چهار جانبه چین را در پیش داریم که تیم‌های قدرتمندی از چین، ازبکستان و ژاپن در آن شرکت می‌کنند. این اردو و شرایط آب و هوایی کشور چین به بازیکنان ما کمک زیادی خواهد کرد.

سرمربی تیم نوجوانان با اشاره به رشد تیم‌های پایه در آسیا اظهار داشت: شرایط فوتبال پایه در آسیا با گذشته قابل قیاس نیست. اکثر تیم‌ها با سرمایه گذاری در بخش نونهالان، نوجوانان و جوانان رشد چشمگیری در این بخش داشته‌اند. از سختی‌ کارمان آگاه هستیم اما هدف ما رسیدن به فینال مسابقات آسیایی است. قرعه کشی مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا ۶ خرداد برگزار می‌شود و می‌خواهیم در این رقابت‌ها به موفقیت برسیم.

علیدوستی در خصوص برکناری مربیان فوتبال پایه پس از عدم نتیجه‌گیری و اینکه شاید روزی او هم به همین سرنوشت دچار شود، گفت: در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی موفقیت تیم ملی است و از هیچ چیز نمی‌ترسم. در دوران بازیگری‌ام با تمام تلاش برای موفقیت تیم ملی جنگیدم و آرزو دارم در عرصه مربیگری نیز برای کشورم افتخار آفرین باشم.

وی با اشاره به بالا بردن ظرفیت روانی بازیکنان در تیم ملی تصریح کرد: هدف ما موفقیت در مسابقات آسیایی است اما این امکان وجود دارد که به هر دلیلی نتیجه لازم را نگیریم. از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار می‌کنیم تا بعد از باخت روحیه خود را از دست ندهند. یک فوتبالیست در دوران حرفه‌ای خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه می‌کند و نباید با یک باخت به کلی نابود شود.

سرمربی تیم نوجوانان، نبود «مشاور امین» را یکی از علل به بیراهه کشیده شدن بازیکنان در سنین بزرگسالی برشمرد و گفت: نحوه درست فکر کردن، مشورت کردن، سلامت و اخلاق را به بازیکنانم آموزش می‌دهم تا در آینده به کارشان بیاید. گاهی اوقات بازیکنان در مقاطع حساس نمی‌توانند به درستی تصمیم بگیرند و این مشکل به دلیل نبود یک فرد امین در کنار فوتبالیست است. اگر بازیکنان با افراد قابل اعتماد مشورت کنند و سلامت و اخلاق را در زندگی سرلوحه کار خود قرار دهند، هرگز به بیراهه نمی‌روند.

علیدوستی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات فدراسیون فوتبال و توجه به تیم بزرگسالان، باعث غفلت از تیم‌های پایه شده است یا خیر، به تسنیم گفت: تاکنون فدراسیون همه درخواست و نیازهای ما را برآورده کرده و مشکلی از این بابت نداشتیم.

وی از پاسخ به این پرسش که کدام کاندیدا را برای ریاست فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهد خودداری کرد و گفت: امیدوارم کسی انتخاب شود که به رشد فوتبال کشور کمک کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.