رئیس فدراسیون فوتبال عراق در آخرین موضعگیری خود نسبت به میزبانی از عربستان در ایران تاکید کرد که سعودی‌ها هم باید برای بازی برگشت به دنبال کشور بی طرف باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت «الکاس» قطر، عبدالخالق مسعود رئیس فدراسیون فوتبال عراق در حالی که می‌خندید درباره میزبانی ایران از مسابقات عراق گفت: ایران کشور موردنظر ما است و کشور عربستان باید به انتخاب ما احترام بگذارد.

چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود مسابقات تیم ملی عراق در راه انتخابی جام جهانی روسیه به جز بازی با عربستان در ایران برگزار خواهد شد.

مسعود درباره اینکه چرا عراق اصرار دارد ایران را برای زمین بی طرف انتخاب کند، گفت: چنین چیزی درست نیست. گزینه اول ما برای میزبانی، اردن بود که این امر میسر نشد. اردن تنها گزینه ما نبود و حتی دنبال برگزاری بازی در کشور لبنان بودیم ولی مسئولان این کشور هم عذر ما را برای میزبانی خواستند.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق که با «فرانس پرس» صحبت می‌کرد، ادامه داد: سپس ما ایران را انتخاب کردیم چرا که رفت و آمد به این کشور برای هواداران ما راحت است. طبیعی است که ایران را انتخاب کنیم.

مسعود تاکید کرد: ما به خاطر همگروهی با عربستان و امارات نمی‌توانیم کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای میزبانی انتخاب کنیم بخصوص اینکه تماشاگران ما برای ورود به این کشورها نیاز به ویزا دارند.

وی تصریح کرد: اگر عربستان از حضور در ایران برای بازی با تیم ملی عراق خودداری کند، تیم ما هم در دیدار برگشت در عربستان به مصاف تیم ملی این کشور نمی رود. در این شرایط بهتر است عربستان قبول کند که هر دو دیدار رفت و برگشت در زمین بی طرف برگزار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.