کارشناس داوری فوتبال ایران با تاکید بر اینکه چیدمان داوری در هفته های پایانی لیگ برتر بسیار مهم است، در خصوص قضاوت در دو هفته پایانی گفت: به نظرم عصاره داوری را در این دو هفته باید ببینیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مرادی در خصوص حساسیت دو هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر و قضاوت این مسابقات بیان کرد: در دو هفته پایانی چند تیم برای قهرمانی می جنگند، یک گروهی بدنبال کسب سهمیه آسیا هستند و در پایین جدول نیز تکلیف یک تیم دیگر برای سقوط مشخص نیست. این موضوع باعث شده تا عملکرد داوران هر چه که بوده از این پیش بیشتر به چشم بیاید.

وی اضافه کرد: ممکن است در این هفته های اخیر اشتباهات تاثیرگذاری را شاهد بوده باشیم. به نظرم در این شرایط علاوه بر اینکه آمادگی ذهنی و بدنی داوران مهم است به همان اندازه چیدمان داوری در این دو هفته اهمیت دارد.

این کارشناس در خصوص اینکه آیا چیدمان هفته های اخیر خوب بوده است یا نه، گفت: اعتقاد من این است که کمیته داوران و دپارتمان بهترین داوران و باتجربه ترین ها را در نظر گرفته اند. از دربی گرفته تا سایر بازی ها داورهای باتجربه ای را شاهد بوده ایم ولی نکته ای که وجود دارد این است که داوران باید خود از هیجاناتی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای قهرمان شدن ایجاد کرده اند دور نگه دارند.

مرادی تاکید کرد: اشتباهات وجود دارد و بدنبال توجیه نیتسیم ولی باید بگویم که تمام عصاره عملکرد داوری و چیدمان آنها به این دو هفته بستگی دارد.

وی درباره اینکه گفته می شود ترکی حاضر به قضاوت دیدار پرسپولیس و نفت نشده بود و فغانی هم به دلایلی برای این دیدار در نظر گرفته نشد، بیان کرد: من نمی دانم منبع این خبر کجاست و در تشکیلات داوری کشور نقشی ندارم اما ترکی و فغانی بهترین داوران ایران هستند. ولی اگر قرار است دپارتمان به داور خود ابلاغ کند و او هم نپذیرد بهتر است از قبل پیش بینی شود.

کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص اشتاهات دیدارهای پرسپولیس و نفت، استقلال با سایپا و سپاهان برابر گسترش فولاد بیان کرد: در این سه بازی اشتباهات تاثیرگذاری را شاهد بودیم. بهرحال این اشتباهات همه جای دنیا وجود دارد. بارسلونا هم با اشتباه داوری از لیگ قهرمانان حذف شد. با این حال در این دو هفته پایانی بیشتر به چشم خواهد آمد. امیدوارم که لیگ را با کمترین اشتباهات به پایان برسانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.