مدیرکل حراست وزارت ورزش‌وجوانان اعلام کرد اگر حضور برخی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال در پرونده فساد در فوتبال محرز شود، از حضور آنها در انتخابات جلوگیری خواهد شد.

رضا حسنی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه برخی از نفراتی که در انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال صلاحیتشان احراز نشده به این مسئله اعتراض کرده‌اند اما گویا به اعتراض آنها رسیدگی نمی‌شود، گفت: اینکه نفرات رد صلاحیت شده‌اند، درست نیست و هیچکس رد صلاحیت نشده است. متأسفانه اشتباهاتی صورت گرفته و گفته می‌شود که برخی نفرات رد صلاحیت شده‌اند، اما اینطور نیست و این نفرات شرایط احراز را نداشتند.

وی افزود: بررسی پرونده‌ آنهایی که شرایط احراز نداشتند، دست ما نبود. بررسی پرونده و مدارک آنها به عهده کمیته سه نفره بود که این کمیته اعلام کرد آنها شرایط احراز را ندارند. این شرایط احراز هم فقط به دلیل سابقه مدیریتی کم بود.

مدیرکل حراست وزارت ورزش‌وجوانان و مشاور وزیر ورزش در خصوص اینکه فرشاد سپهر اعلام کرده علی کفاشیان برخلاف اساسنامه او را از کمیته سه نفره احراز صلاحیت‌ها کنار گذاشته و آیا با این مسئله برخورد خواهد شد یا نه، گفت: از این موضوع باخبر هستم، اما نمی‌دانم چرا این اتفاق رخ داد. به هرحال این مسئله راه قانونی دارد و آقای سپهر نیز باید شکایت کنند تا به شکایت‌شان رسیدگی شود. من ریز مسائل را نمی‌دانم و فقط در همین حد متوجه شدم که او را از کمیته بیرون گذاشته‌اند.

حسنی‌خو در پاسخ به این سؤال که اسامی نهایی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال در بخش‌های ریاست و هیئت رئیسه چه زمانی به صورت رسمی اعلام خواهد شد، اظهار داشت: ما اسامی را اعلام کرده‌ایم و اسامی در اختیار علیرضا اسدی است و دبیرکل فدراسیون فوتبال باید اسامی را به صورت رسمی اعلام کند.

وی درباره اینکه تاریخ انتخابات از ۱۹ اردیبهشت‌ماه به هجدهم همین ماه تغییر کرد، گفت: کفاشیان در این خصوص اعلام کرد که به دلیل بازی‌های لیگ و درگیری مدیران عامل باشگاه‌ها و روسای هیئت‌ها نمی‌توان در این روز انتخابات را برگزار کرد و ابلاغ برگزاری انتخابات در روز هجدهم اردیبهشت‌ماه انجام شده است.

مدیرکل حراست وزارت ورزش‌وجوانان در مورد اینکه گفته می‌شود برخی اعضای فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم شرایط احراز نداشته‌اند و دلیل این موضوع چیست، گفت: شرایط احراز دست کمیته سه نفره است. در این کمیته اسدی و مسئولان فدراسیون فوتبال بوده‌اند و آنها باید پاسخگو باشند.

حسنی‌خو در خصوص اینکه عبدالرحمن شاه‌حسینی مسئول رسیدگی به پرونده فساد در کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کرده برخی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال در پرونده فساد در فوتبال نقش داشته‌اند و حتی بین نامزدهای ریاست هم نام آنها دیده می‌شود، گفت: تاکنون و تا این ساعت هیچ پرونده‌ای در خصوص فساد در فوتبال به ما ارسال نشده، اما اگر این پرونده ارسال شود، آن را بررسی کنیم و اسامی نامزدها در فساد در فوتبال باشد و به تأیید برسد، قطعاً از حضورشان در انتخابات جلوگیری خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.