سرمربی تیم فوتبال یوونتوس با تمجید از کاپیتان تیمش به خاطر ثبت رکوردی جدید برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش، اعتراف کرد شاگردان او تا پایان بازی‌شان برابر ساسولو نگران از دست دادن ۳ امتیاز بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال یوونتوس با کسب بیست‌و‌یکمین پیروزی خود در بیست‌و‌نهمین بازی‌اش در این فصل از رقابت‌های سری A حاشیه امنیت خود را در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌ها به شش امتیاز افزایش داد و یک گام دیگر به تکرار رکورد بیشترین قهرمانی متوالی در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا که در اختیار خودش است، نزدیک‌تر شد.

یوونتوس با تک گل پائولو دیبالا موفق شد ساسولو را شکست دهد تا با روحیه‌ای مناسب خودش را برای سفر به آلمان جهت بازی برابر بایرن مونیخ در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آماده کند.

ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی بانوی پیر که تیمش را برخلاف انتظار با سیستم ۲-۵-۳ به میدان فرستاد، پس از بازی به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: با سه مدافع بازی کردیم تا آرایش جدیدی به خط حمله‌مان بدهیم و با شیوه‌ای متفاوت حمله کنیم. بازی را خوب شروع کردیم، اما ساسولو هم فوتبال زیبایی را ارائه کرد و موقعیت‌هایی خوبی برای گلزنی به وجود آورد. واقعاً می‌خواستیم بازی را ببریم، اما زمانی که می‌توانستیم گل دوم را بزنیم تا خیال‌مان را راحت‌تر کنیم، این کار را انجام ندادیم و به دردسر افتادیم. به همین دلیل کمی مضطرب شدیم، چون نگران بودیم که نتوانیم بازی را ببریم.

آلگری در ادامه به رکورد کلین‌شیت جان‌لوئیجی بوفون، دروازه‌بان و کاپیتان یوونتوس که رکورد ۹۰۳ دقیقه‌ای دینو زوف را شکست و حالا چهار دقیقه دیگر تا شکستن رکورد کلین‌شیت سباستیانو روسی، دروازه‌بان پیشین میلان به عنوان رکورددار طولانی‌ترین کلین‌شیت در تاریخ سری A فاصله دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: فکر می‌کنم که جیجی استحقاق این رکورد را دارد و البته او در دربی چهار دقیقه دیگر می‌خواهد. عالی خواهد شد اگر در آن بازی پس از رکوردشکنی بوفون، بازی برای لحظاتی متوقف شود تا او را تشویق کنیم، اما می‌دانم که آن بازی یک دربی است و پیروزی در آن از همه چیز مهمتر.

سرمربی بانوی پیر تأکید کرد: باید هوشیار و دقیق بمانیم. بازیکنان ما دارند کارشان را خوب انجام می‌دهند. من فقط می‌توانم به آنها به خاطر طرز تفکرشان تبریک بگویم. البته این را هم بگویم که عملکرد ما باید به میزان زیادی ارتقا پیدا کند.

در جریان بازی ماریو ماندزوکیچ، مهاجم کروات بانوی پیر بارها و بارها به عقب برگشت تا در کارهای دفاعی شرکت کند، اما این کار روی کیفیت ضربات آخر او تأثیر منفی گذاشت به خصوص در دقایق پایانی که به نظر می‌رسید دیگر رمقی برایش باقی نمانده است و در نهایت یک دقیقه به پایان کار تعویض شد.

آلگری در تمجید از ماندزوکیچ عنوان کرد: بخشندگی ماندزوکیچ بدان معناست که او گاهی اوقات سر از مناطقی از زمین بازی در می‌آورد که مانع از حضورش در حملات می‌شود. او باید شرایط و مقدار انرژی که باید صرف کند را بسنجد تا در زمانی که لازم است که سرعت و دقت لازم را برای ضربات تمام کننده داشته باشد.

یوونتوس چهارشنبه هفته جاری میهمان بایرن‌مونیخ است و به این امید به آلیانتس آره‌نا می‌رود که یک پیروزی یا یک تساوی حداقل ۳ - ۳ دست پیدا کند تا بتواند به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند.

آلگری در این باره هم عنوان کرد: در مواجهه با بایرن مونیخ، می‌دانید که تحت‌فشار گذاشتن این تیم برای ۹۰ دقیقه کار سختی است. پس کاری که باید انجام دهید، هوشیاری و دقت هنگام دفاع و ضربه زدن به این حریف از نقاط ضعفش است. در هفته اخیر دیدیم که بورسیا دورتموند برابر بایرن‌مونیخ برای یک ساعت توانست یک بازی فوق‌العاده را به نمایش بگذارد، اما هرچه گذشت فشار بایرن مونیخ بر دورتموند بیشتر شد. ما می‌خواهیم به مرحله بعدی صعود کنیم، اما می‌دانیم که کار آسانی نیست. در هر صورت باید یک بازی پایاپای با بایرن مونیخ ارائه کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.