ادوین فان درسار در ۴۵ سالگی تصمیم گرفت به فوتبال بازگردد و به یکی از تیم های سابق خود که در بحران مصدومیت قرار دارد کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از میرر، ادوین فان در سار دروازه‌بان نام آشنای فوتبال هلند یکی از بهترین دروازه‌بانان ۵۰ سال گذشته فوتبال جهان است که افتخارات زیادی در منچستریونایتد و قبل از آن آژاکس داشت. این دروازه‌بان که مدتی است اعلام بازنشستگی کرده در ۴۵ سالگی از تصمیم خود منصرف شد تا به یکی از تیم‌های سابق خود که با بحران مصدومیت روبرو شده است، کمک کند.

باشگاه نوردویک اولین تیمی بود که در آن فان درسار در آن چهره شد و توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد، این تیم اکنون در دسته چهارم قرار دارد و دیگر در سطح اول فوتبال هلند نیست. بحران مصدومیت و نداشتن بودجه لازم برای خرید بازیکن باعث شد تا فان در سار در ۴۵ سالگی تصمیم بگیرد بار دیگر دستکش دروازه‌بانی به دست کند و به تیم سابق خود کمک کند. این دروازه بان قرار است فردا شنبه بعد از مدتها در یک دیدار رسمی در لیگ دسته چهار هلند به میدان برود و وظیفه مراقبت از دروازه تیمش را خواهد داشت. معلوم نیست او فقط در همین یک دیدار دروازه‌بان نوردویک خواهد بود یا در ادامه فصل نیز برای این تیم به میدان خواهد رفت.

فان در سار در سال ۱۹۸۵ به نوردویک پیوست و توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. او ۵ سال در تیم‌های مختلف آکادمی این باشگاه دروازه‌بانی آموخت تا اینکه در سال ۱۹۹۰ راهی آژاکس شد و در بهترین تیم فوتبال هلند فوتبال خود را ادامه داد و به تیم ملی هلند نیز دعوت شد. یوونتوس ایتالیا، فولام و منچستریونایتد تیم‌های دیگر این دروازه بان بودند؛ جایی که او ۷۹۵ بار برای تیم‌های مختلف در سطوح باشگاهی به میدان رفت و موفق شد ۳۵۶ بار کلین شیت کند. او در طول ۲۱ سال فعالیت باشگاهی موفق شد ۸ بار به قهرمانی در لیگ داخلی برسد و دوبار نیز لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.