در نظر سنجی برنامه نود مهدوی‌کیا بالاتر از دایی، کریمی، باقری و عابدزاده قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم منتخب بعد از انقلاب کامل شد. اولین نفر احمدرضا عابدزاده بود و آخرین نفر علی دایی. در طول برگزاری این نظرسنجی، از عادل فردوسی‌پور هم انتقاد شد هم تعریف. بعضی از پیشکسوت‌ها می‌گفتند از اینکه نام‌شان دوباره زنده شده، بسیار خوشحالند و عده‌ای هم می‌گفتند چرا دهه به دهه این نظرسنجی برگزار نشد؟ آنها معتقد بودند این نوع نظرسنجی باعث می‌شود در حق بازیکنان قدیمی اجحاف شود. استقلالی‌ها هم اعتراض‌هایی داشتند و می‌گفتند رأی کم می‌آورند چون هواداران‌شان با عادل و برنامه‌‌اش قهر کرده‌اند اما هرچه بود این نظرسنجی برگزار شد و با انتخاب بازیکنانی همراه بود که کسی نمی‌تواند منکر توانایی‌هایشان شود. این هم بررسی نظرسنجی از روز اول تا به امروز.

عابدزاده‌‌؛ ۵۹ درصد رأي

احمدرضا عابدزاده اولين بازيكن تيم منتخب بعد از انقلاب بود. او با وجود داشتن رقيبي جدي چون مرحوم حجازي، توانست با اختلاف فاحش برنده شود. او ۵۹ درصد، يعني نيمي بيشتر از رأي‌ها را مال خود كرد. در آستانه شروع برنامه رحمتي در اينستاگرام خود نوشت استقلالي‌ها به حجازي رأي بدهند، مثل خود او. البته اين حركت از سوي رسانه‌ها هوشمندانه خوانده شد. در نهايت او ۸ درصد رأي به دست ‌آورد و حجازي هم با ۳۲ درصد دوم شد. ميرزاپور هم با يك درصد آرا، در جايگاه چهارم قرار گرفت. عابدزاده نسبت به گزينه‌هاي ديگر تداوم بيشتري در تيم ملي داشت و به خاطر محبوبت و همين‌طور عملكرد فني‌‌اش به ويژه در بازي به يادماندني مقابل استراليا، با اختلاف توانست اول شود.

پنجعلي و سيدجلال‌‌؛ ۲۲ و ۱۳ درصد

سيدجلال حسيني بي‌شك با كمترين درصد رأي، به تيم منتخب راه يافت. او با ۱۳ درصد و در فاصله نزديكي با مهدي پاشازاده و يحيي گل‌محمدي، توانست در كنار محمد پنجعلي، در تيم منتخب بعد از انقلاب قرار بگيرد. البته اين مسئله با دلخوري پاشازاده همراه شد و گفت چطور او با درخشش در جام جهاني‌ و همين‌طور حضور در تيم منتخب دنيا، جايي در تيم نداشته است اما بالاتر از سيدجلال، محمد پنجعلي قرار گرفت، مدافع قلدر سال‌هاي دور پرسپوليس. او با ۲۲ درصد آرا و بالاتر از بازيكناني چون پيرواني، بختياري‌‌زاده و... در رده اول ايستاد. انتخاب بهترين مدافعان مياني بسيار نزديك بود.

محرمي‌‌؛ ۴۲ درصد

آقامجتبي يكي از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايران بود. اين را نه يك نفر كه خيلي‌ها در اين فوتبال گفته‌اند.

به همين خاطر در نظرسنجي ۹۰ توانست با اختلاف نسبتاً زيادي نسبت به رقبا بهترين دفاع چپ ايران بعد از انقلاب شود. رقباي اصلي محرمي هم در اين نظرسنجي پرسپوليسي بودند‌‌؛ رضا شاهرودي و مهرداد ميناوند. هر دوی آنها هم بعد از نظرسنجي گفتند حق مجتبي محرمي بود اول شود چون به مراتب از آنها بهتر بود.

محرمي با ۴۲ درصد آرا توانست بهترين دفاع چپ بعد از انقلاب شود و بعد از او مهرداد ميناوند در رده دوم قرار گرفت. ميزان رأي او ۱۸ درصد بود و رضا شاهرودي هم ۱۷ درصد آرا را از آن خود كرد. صادق ورمزيار و اصغر حاجيلو دو دفاع چپ اسبق استقلال هم در اين نظرسنجي حضور داشتند كه در مجموع ۲۱ درصد رأي‌ها را از آن خود كردند اما پرسپوليسي‌ها دوباره برنده بودند.

زرينچه‌‌؛ ۴۶درصد

درست در شرايطي كه گفته مي‌شد استقلالي‌ها با برنامه ۹۰ قهر كرده‌اند، جواد زرينچه توانست در نظرسنجي ۹۰ رأي بياورد. ستاره سال‌هاي نه چندان دور استقلال و تيم ملي، در اين نظرسنجي با حسين كعبي و خسرو حيدري رقابت كرد. اين، رقابت چندان سختي براي زرينچه نبود چون يك پرسپوليسي قديمي يا حال، با او رقابت نمي‌كرد. البته حسين كعبي در پرسپوليس بازي كرد ولي او را بيشتر فولادي مي‌دانند. زرينچه در پايان توانست ۴۶ درصد رأي‌ها را مال خود كند. ۶۲۸ هزار و ۵۷ نفر به زرينچه رأي دادند و در مقابل كعبي با ۴۱۲ هزار و ۳۹ رأي و حيدري با ۳۲۰ هزار و ۱۵۵ رأي در رده دوم و سوم قرار گرفتند. اين دو بازيكن هم در مصاحبه‌هاي خود به زرينچه تبريك گفتند و به خوبي پيدا بود، خودشان هم اين بازيكن را انتخاب كرده‌اند. البته حسين كعبي نسبت به زرينچه ۹ بازي ملي بيشتر داشت و با اين حال مردم مدافع راست استقلالي تيم ملي را انتخاب كردند.

باقري‌‌؛ ۶۲ درصد

كريم باقري اولين كسي بود كه توانست ركورد خوبي در اختلاف رأي‌ها بزند. او در حالي كه رقباي قدري مثل نكونام و آندو داشت، توانست ۶۲ درصد رأي‌ها را مال خود كند. باقري توانست ۹۱۱ هزار و ۸۸۷ رأي به دست آورد و تا آن موقع، ركورد را بشكند. بعد از كريم باقري، آندو و نكونام هم رقابت بسيار نزديكي داشتند. تيموريان ۷/۱۰ درصد رأي‌ها را مال خود كرد و نكونام هم تنها ۳ دهم درصد رأي كمتر داشت و سوم شد. در اين نظرسنجي مهدي فنوني‌‌زاده و حميد استيلي هم شركت كردند كه رأي‌هاي زيادي را به خود اختصاص ندادند. بعد از اين نظرسنجي بود كه استقلالي‌ها بيشتر از گذشته ادعا كردند هواداران اين تيم با برنامه ۹۰ قهر كرده‌اند و رأي نمي‌دهند.

مهدوي‌كيا‌‌؛ ۷۷ درصد

مهدي مهدوي‌كيا ركورد رأي‌ها را شكست. در حالي كه قبل از او كريم باقري و علي كريمي با اختلاف فاحشي اول شده بودند، مهدوي‌كيا ركورد رأي‌ها را شكست. او ۷۷ درصد آرا را مال خود كرد و تعداد رأي‌هايش به بالاي يك ميليون رسيد. او توانست يك ميليون و ۱۰۳ هزار و ۵۰ رأي به دست آورد و ركوردي از خود به جاي بگذارد. مهدوي‌كيا در اين رقابت مجيد نامجومطلق، نوازي و مرتضي كرماني‌مقدم را هم در كنار خود داشت. نوازي ۱۱ درصد، نامجو ۸ درصد و كرماني‌مقدم ۳ درصد رأي‌ها را مال خود كردند.

خداداد؛ ۴۱ درصد

در شبي كه فرهاد مجيدي هم در نظرسنجي حضور داشت، كسي تصور نمي‌كرد خداداد عزيزي يا ناصر محمدخاني پرسپوليسي شانسي براي اول شدن داشته باشند. مجيدي در بين استقلالي‌ها اينقدر محبوب بود كه بتواند اول شود اما در نهايت خداداد عزيزي توانست با ۴۱ درصد آرا، گوي سبقت را بربايد و بالاتر از رقباي استقلالي و پرسپوليسي خود قرار بگيرد. ۵۸۰ هزار و ۲۲۰ نفر در اين نظرسنجي به خداداد رأي دادند. فرهاد مجيدي هم با ۴۲۷ هزار و ۴۵۶ رأي و كسب ۳۰ درصد رأي‌ها، در رده دوم قرار گرفت. نفر سوم هم محمدخاني با ۲۳ درصد آرا شد. عبدالعلي چنگيز هم با ۴ درصد در رده چهارم قرار گرفت. بعد از اين نظرسنجي محمدخاني گفت رأي او هم خداداد عزيزي بوده است چون بازيكني فوق‌‌‌العاده بود. البته اين وسط از چنگيز هم دفاع شد و بعضي از قديمي‌ها گفتند او بازيكن فوق‌‌‌العاده‌اي بود و بايد بيشتر از ۴ درصد رأي مي‌آورد.

دژاگه‌‌؛ ۳۵ درصد

هافبك چپ تيم منتخب نه استقلالي بود نه پرسپوليسي. بازيكني از سوي مردم انتخاب شد كه سال‌هاي زيادي در تيم ملي نبود‌‌؛ اشكان دژاگه. او توانست در ميان چهره‌هاي استقلالي و پرسپوليسی با ۳۵ درصد آرا در رده اول قرار بگيرد. پس از انتخاب اشكان انتقادها از فردوسي‌پور بالا گرفت. پست اصلي اشكان بال راست است و كروش گاهي به عنوان بال چپ و هافبك نفوذي مياني به او بازي مي‌دهد. به همين دليل بعضي از گزينه‌ها از جمله حميد درخشان به فردوسي‌پور اعتراض كردند و گفتند چرا بايد او در كنار هافبك راست‌ها قرار بگيرد؟ درخشان در اين نظرسنجي ۱۹ درصد رأي‌ها را مال خود كرد و سيروس دين‌محمدي هم ۵/۱۲ درصد رأي‌ها را به دست ‌آورد. بعد از اين دو عليرضا نيكبخت با ۱۲ درصد آرا قرار گرفت‌‌؛ بازيكني كه او هم معترض بود و مي‌گفت اين نظرسنجي عادلانه نبوده است. احسان حاج‌صفي، مهدي ابطحي و ابراهيم قاسمپور در رده‌هاي بعدي ايستادند. البته بعضي از قديمي‌هاي فوتبال از جمله درخشان و نامجومطلق مصاحبه كردند و گفتند قاسمپور فوق‌‌‌العاده بود و چون بازي‌‌اش را نديدند، آخر شد. نكته عجيب اينكه قاسمپور در سال‌هاي مورد نظر فردوسي‌پور اصلاً در پست هافبك چپ بازي نمي‌كرد!

دايي‌‌؛ ۷۳ درصد

اگر روز اول از هر كس مي‌پرسيدند به نظر شما چه كسي بهترين فوروارد بعد از انقلاب مي‌شود، پاسخ مي‌داد علي دايي. در واقع هر قدر در پست‌هاي ديگر ابهام زياد بود، در اين پست كوچك‌ترين ابهامي وجود نداشت. در آخرين نظرسنجي ۹۰، دايي توانست با ۷۳ درصد آرا در رده اول قرار بگيرد. ۹۸۳ هزار و ۲۸۲ رأي به دايي تعلق گرفت. بعد از او هم فرشاد پيوس تنها با ۱۰ درصد آرا در جاي دوم قرار گرفت. رضا عنايتي ۵ درصد آرا را به دست ‌آورد و مابقي گزينه‌ها آراي كمي به خود اختصاص دادند. كريم باوي، وحيد هاشميان، صمد مرفاوي، حميد عليدوستي و علي‌اصغر مديرروستا كساني بودند كه مقابل دايي هيچ شانسي نداشتند.

كريمي‌‌؛ ۷۱ درصد

علي كريمي به نسبت كريم باقري درصد بيشتري از رأي‌ها را مال خود كرد اما تعداد كساني كه به او رأي دادند، كمتر از شماره ۶ بود. جادوگر ۸۲۷ هزار و ۶۸۲ رأي به دست‌ آورد و توانست با ۷۱ درصد رأي‌ها، عنوان بهترين هافبك هجومي بعد از انقلاب را به دست آورد. علي كريمي در اين رقابت، حريف خوب زياد داشت. عليرضا منصوريان، مجتبي جباري و محرم نويدكيا از جمله آنها بودند ولي حتي نتوانستند به او نزديك هم شوند. بعد از كريمي، مجتبي جباري با ۱۲ درصد آرا، در رده دوم قرار گرفت. تنها ۱۳۹ هزار و ۴۹۷ نفر به جباري رأي دادند. پيش‌بيني مي‌شد آراي‌ منصوريان هم زياد باشد ولي او با ۵ درصد آرا، در رده سوم قرار گرفت. تنها ۶۱ هزار و ۶۱۱ نفر به منصوريان رأي دادند. البته به نظر مي‌رسيد بردهاي او مقابل استقلال در اين مسئله بي‌تأثير نبوده است. بعد از اين سه هم، شاهرخ بياني، نويدكيا و مسعود شجاعي و ايمان مبعلي در ردهاي بعدي قرار گرفتند.

رده‌بنـدی به نسبت تعــداد رأي

۱- مهدي مهدوي‌كيا: يك ميليون و ۱۰۳ هزار و ۵۰ رأي

۲- علي دايي: ۹۸۳ هزار و ۲۸۲ رأي

۳- احمدرضا عابدزاده: ۹۷۷ هزار و ۳۰۳ رأي

۴- كريم باقري: ۹۱۱ هزار و ۸۸۷ رأي

۵- علي كريمي: ۸۲۷ هزار و ۶۸۲ رأي

۶- جواد زرينچه: ۶۲۸ هزار و ۵۷ رأي

۷- خداداد عزيزي: ۵۸۰ هزار و ۲۲۰ رأي

۸- مجتبي محرمي: ۵۳۵ هزار و ۴۸۶ رأي

۹- اشكان دژاگه: ۴۴۲ هزار و ۱۳۳ رأي

۱۰- محمد پنجعلي: ۲۲۶ هزار و ۶۹۷ رأي

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.