رئیس محروم شده فیفا می‌گوید از تصمیم کمیته استیناف فیفا مبنی بر رد فرجام‌خواهی در حکم محرومیت هشت ساله‌اش ناامید شده، اما دست بردار نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپ بلاتر که درخواست تجدیدنظرش در مورد محرومیت هشت ساله‌اش توسط کمیته استیناف فیفا مورد قبول واقع نشد و تنها این محرومیت به ۶ سال کاهش یافت، در واکنش به این حکم با انتشار بیانیه‌ای گفت: تمامی اتهامات علیه من بی‌اساس و برخلاف حقایقی است که در جلسات پرس‌و‌جو آنها را مطرح کردم. از این تصمیم کمیته استیناف فیفا خیلی ناامید شدم و این موضوع را از طریق دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در لوزان سوئیس پیگیری خواهم کرد.

بلاتر ۷۹ ساله که به خاطر پرداخت دو میلیون دلار وجه نقد به پلاتینی در سال ۲۰۱۱ که از آن به عنوان رشوه یاد شده، با محرومیت مواجه شده، پس از اعلام محرومیت هشت ساله‌اش اعلام کرد که تمام تمرکزش را برای پاک کردن این لکه سیاه از کارنامه حرفه‌ای‌اش گذاشته است.

قرار است انتخابات ریاست فیفا در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ (۷ اسفند ۹۴) در شهر زوریخ سوئیس با حضور ۲۰۹ اتحادیه عضو فیفا برگزار شود تا جانشین سپ بلاتر مشخص شود.

شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه ۴۹ ساله (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا)، شاهزاده علی‌‌ بن‌حسین ۳۹ ساله (رئیس اتحادیه فوتبال اردن)، جیانی اینفانتینو ۴۵ ساله (دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا)، موسیما گابریل «توکیو» ۶۲ ساله (تاجر اهل آفریقای جنوبی)، ژروم شامپاینه ۵۷ ساله (عضو پیشین فیفا) پنج کاندیدایی هستند که برای تکیه بر مسند ریاست فیفا با هم رقابت دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.