سخنگوی کمیته ملی المپیک آمریکا گفت: به دنبال عدم حضور ورزشکاران‌مان در المپیک ریو ۲۰۱۶ نیستیم و می‌خواهیم توجیه شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از AFP، به دنبال افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس زیکا در خارج از برزیل به واسطه بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو دوژانیرو، پاتریک ساندوسکی، یکی از سخنگویان کمیته المپیک آمریکا در این خصوص عنوان کرد: ما از طریق مرکز کنترل و پیشگری از امراض آمریکا و کمیته بین‌المللی المپیک و مسئولان برگزار کننده رقابت‌ها در ریودوژانیرو، بر اوضاع نظارت داریم. علاوه بر این ما تمهیداتی را اندیشیده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم کاروان ورزشکاران ما و تمام کسانی که با این کاروان در ارتباط هستند، در خصوص سفر به برزیل کاملاً از سوی مرکز کنترل و پیشگری امراض توجیه می‌شوند.

ساندوسکی افزود: گزارش‌هایی که در آنها عنوان شده کمیته المپیک آمریکا به ورزشکان این کشور توصیه کرده به خاطر ویروس زیکا در خصوص حضور در بازی‌‌های المپیک تجدید نظر کنند صد درصد نادرست هستند. کاروان آمریکا منتظر آغاز رقابت‌هاست و ما هرگز از حضور ورزشکاران‌مان در المپیک ممانعت به عمل نیاورده‌ایم و نخواهیم آورد.

در همین حال کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با تأیید اظهارات اخیر دکتر ژوائو گراگیرو، مدیر گروه پزشکی کمیته برگزاری المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو از ورزشکارانی که سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده‌ند، خواسته بدون نگرانی در این رقابت‌ها شرکت کنند. ژوائو گراگیرو ادعا کرده به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک در فصل زمستان، سردی هوا باعث تعداد پشه‌های ناقل ویروس زیکا می‌شود و به همین دلیل احتمال شیوع این ویروس کاهش چشمگیری خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.