سرمربی تیم والیبال سایپا لیگ سال جاری را از بهترین ادوار لیگ‌ ایران دانست. او در عین حال درخواست دارد در مرحله پلی آف تست دوپینگ بیشتر گرفته شود و نظارت بیشتری بر روی بازیها باشد.

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار داشت: نشان دادیم همان طور که والیبال ما در دنیا رشد داشته لیگ ما هم رشد کرده است. لیگ سال جاری هم از لحاظ پویایی و هم از نظر بازی‌های زیبایی که انجام شد یکی از بهترین سال‌های لیگ والیبال بود و مردم از بازی‌ها لذت بردند.

وی با بیان اینکه مردم و دیگران بهتر می‌توانند عملکرد تیم‌ها را قضاوت کنند، عملکرد تیم خود را اینگونه شرح داد: من فکر نمی‌کنم کسی در شروع لیگ باور داشت که تیم سایپا بتواند چنین بازی‌های زیبایی را انجام دهد و جایگاه خوبی (رتبه ۶) را در لیگ کسب کند.

او در ادامه افزود: با توجه به پتانسیل تیم و بازیکنان و دیر بسته شدن تیم و اینکه من یک هفته مانده به لیگ به تیم پیوستم، سایپا خیلی بالاتر از انتظار ظاهر شد. در عین حال ما اهداف خیلی بالاتر از این هم داریم.

سرمربی تیم سایپا کسب رتبه چهارم در دور مقدماتی را نتیجه مورد انتظار خود عنوان کرد و بیان داشت: شاید انتظارات جامعه والیبال از سایپا برآورده شده است اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که انتظارات من محقق نشد و انتظار من کسب رتبه چهارم در جدول لیگ برتر بود.

او همچنین گفت: تیم‌های بزرگ مقابل تیم‌های هم‌رده ما بازی را واگذار کردند و باخت این تیم‌ها مقابل هم‌رده‌های ما یک مقدار در رتبه‌بندی ما تاثیر داشت و اگر لیک شرایط عادی خودش را طی می‌کرد، مطمئنا ما الان در رتبه چهار یا پنج جدول بودیم.

سرمربی سایپا با اشاره به حساسیت لیگ در دوره پلی‌آف، گفت: از فدراسیون و سازمان لیگ خواهش می‌کنم نظارت بیشتری بر مسابقه‌ها داشته باشند و تست دوپینگ بیشتر از گذشته انجام شود تا تیم‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای نشوند و زحمات تیم‌ها به هدر نرود.

شهنازی در رابطه با مصاف تیم خود در پلی‌آف تصریح کرد: ما هنوز یک بازی با کاله داریم. به احتمال زیاد اگر مشکلی پیش نیاید در پلی‌آف با ارومیه بازی خواهیم کرد، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و ما با پیکان بازی کنیم.

او هر دو تیم را ارزشمند و از تیم‌های بزرگ لیگ نامید که سرمایه‌گذاری خوبی برای والیبال انجام داده‌اند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازی‌های بسیار سختی انجام داده‌ایم و فشار روانی از تیم ما برداشته شده است، ما ۱۱ بازی پنج سته داشتیم که این فشار مضاعفی روی بازیکنان وارد کرد. فرقی نمی‌کند با کدام یک از این تیم‌ها مصاف کنیم. ما انگیزه داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

این سرمربی لیگ برتری هدف نهایی تیم سایپا را اینگونه تشریح کرد: در وهله اول قرار گرفتن در پلی‌آف هدف ما بود چرا که تیم دیر بسته شد و من دیر به تیم ملحق شدم. حالا که در این مرحله قرار گرفته‌ایم همانند هر ۸ تیم که می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند و جزو چهار تیم قرار بگیرند ما نیز به رفتن در بین چهار تیم می‌اندیشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم‌های بزرگی مانند پیکان، سرمایه و ارومیه برای قهرمانی بسته شده‌اند، انگیزه عاملی برای موفقیت ماست و از بعد روحی و روانی آمادگی کامل را داریم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و پله‌ها را یکی پس از دیگری طی کنیم و جزو چهار تیم باشیم. هدف سختی است، خیلی مسائل دست به دست هم می‌دهند تا تیم‌ها به این مرحله برسند ولی بازیکنان ما انگیزه، پتانسیل و توانایی لازم را دارند و می‌خواهند که به این هدف دست یابند.

سرمربی سایپا از اینکه مسابقه‌ها در زمان تعیین شده برگزار شد ابراز رضایت کرد و آن را از نکات مثبت برگزاری مسابقه‌ها عنوان کرد و در ادامه یکی از مشکلات برگزاری مسابقه‌ها را اینگونه تشریح کرد: یکی از مشکلات لیگ ما در چند سال اخیر وجود تیم‌هایی بوده که شرایط حضور در لیگ برتر را نداشته‌اند ولی به هر شرط و شرایطی که بوده در این مسابقه‌ها حضور پیدا می‌کنند و این وقفه‌های زیادی مانند عدم حضور در مسابقه‌ها به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده و مسائلی از این قبیل را در لیگ ما که جزو لیگ‌های برتر دنیا است به وجود می‌آورد.

ضمانت اجرایی پیشنهاد این سرمربی بود و افزود: من فکر می‌کنم ضمانت بیشتری باید از این تیم‌ها گرفته شود؛ ضمانت اجرایی که تیم‌ها در میان راه که با مشکلات مواجه می‌شوند از لیگ کناره‌گیری نکنند.

او کیفیت را از کمیت مهم‌تر دانست و گفت: اینکه ما حتما با ۱۲ تیم لیگ را برگزار کنیم معقول نیست. ما می‌توانیم لیگ را با ۸ یا ۱۰ تیم که واقعا شرایط حضور را دارند برگزار کنیم این مهم‌ترین اصل است.

وی همچنین در مورد زمان برگزاری مسابقات گفت: اگر هفته‌ای یک بازی انجام شود این به نفع تیم‌های شهرستانی است. با توجه به بعد جغرافیایی کشور که واقعا مشکلات رفت و آمد را به وجود می‌آورد و می‌تواند در کیفیت مسابقه‌ها تاثیرگذار باشد، تعداد بازی بیشتر مشکل‌ساز می‌شود.

ناصر شهنازی در پایان این گفت‌وگو اظهار امیدواری کرد در سالی که تیم ملی در آستانه حضور در المپیک قرار دارد، لیگ بتواند کمک‌حال و تاثیرگذار بر تیم ملی باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.